برگزاری جشنواره کبــــــــــــــــــــاب

برگزاری جشنواره کبــــــــــــــــــــاب

شیوه پخت کباب بناب در فهرست آثار ناملموس فرهنگی به ثبت رسیده است که این امر با توجه به نقش غذا در سبد مسافر قابلیت بالایی به‌عنوان بخشی از صنعت گردشگری در جذب گردشگران و اشتغال خواهد داشت، بنابراین جشنواره ملی «کباب بناب» در این راستا برگزار می‌شود.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، این جشنواره بر اساس تصمیم ستاد برگزاری، با همکاری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، شهرداری و شورای اسلامی شهرستان بناب و اتاق اصناف و اتحادیه کبابپزان در روزهای پنجم تا هفتم شهریور ماه در محل پارک ملت این شهرستان برگزار خواهد شد.
با توجه به ظرفیت بالای این شهرستان در صنعت غذا به‌دلیل پخت کباب بناب و طی پیگیری‌های صورت گرفته و تلاش مسئولین شهرستانی و استانی در طول دو سال اخیر، در سال گذشته شیوه پخت کباب بناب در فهرست آثار ناملموس فرهنگی به ثبت رسید که این امر به‌خودی خود به‌طور حتم با توجه به نقش غذا در سبد مسافر قابلیت بالایی به‌عنوان بخشی از صنعت گردشگری در جذب گردشگران و در نتیجه درآمدزایی و اشتغال خواهد داشت.
در این جشنواره عرضه کباب سنتی بناب توسط کباب‌پزان برتر شهرستان با تخفیفات ویژه برای گردشگران و مسافران خواهد بود.
در طول برگزاری غرفه‌هایی برای معرفی توانمندی‌های منطقه در زمینه تولید و عرضه صنایع دستی وسوغاتی و همچنین برنامه‌های متنوع فرهنگی شامل اجرای موسیقی و نمایش‌های متنوع، برپایی غرفه نقاشی و برنامه‌های ورزشی به‌ویژه دوچرخه‌سواری شهرستان در نظر گرفته شده است.
غرفه‌های عرضه محصولات تا چند روز بعد از جشنواره دایر خواهد بود و در صورت استقبال مردم همانند سال گذشته زمان برگزاری این جشنواره تمدید خواهد شد.
گفتنی است نخستین جشنواره ملی کباب بناب با حضور مسعود سلطانی‌فر ــ معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افتتاح شد و مورد استقبال بی‌نظیر مردم قرار گرفت.
برگزاری جشنواره کبــــــــــــــــــــاب
برگزاری جشنواره کبــــــــــــــــــــاب

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]