شهر معدنی Roros

شهر معدنی Roros

شهر معدنی روروس که برگ‌شتادن نیز نامیده می‌شود، در طول تاریخ به‌دلیل وجود معادن مس در آن، شناخته‌شده بود. این شهر به‌همراه شهر کونگسبر، تنها دو شهری در نروژ هستند که تاریخاً به‌عنوان «شهرهای معدنی» تعیین شده‌اند. امروزه نیز ساکنان روروس همچنان در همان ساختمان‌ها و محل‌های سده‌های ۱۷ و ۱۸ میلادی زندگی و کار می‌کنند که همین امر باعث شد تا در سال ۱۹۸۰ میلادی در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شود. روروس حدود ۸۰ خانهٔ چوبی دارد که اکثر آن‌ها دارای حیاط هستند و بسیاری از حصارهای حیاط‌ها از دوران قرون وسطی باقی مانده‌اند.
روروس با ۳٫۲۹-کیلومترمربع (۱٫۲۷-مایل‌مربع) مساحت، در سال ۲۰۱۳ میلادی، ۳٬۷۱۸ تن جمعیت داشته و تراکم جمعیت آن ۱٬۱۳۰ ساکن در هر کیلومتر مربع (۲٬۹۰۰ ساکن در هر مایل مربع) بوده است. در حالی که در سال ۲۰۱۰ میلادی، ۵٬۵۷۶ نفر جمعیت داشت.
در طول زمستان، یک بازار روز سنتی که رُرُسمارتنان نامیده می‌شود برگزار می‌شود و در این ایام، به‌طور میانگین سالانه ۶۰٬۰۰۰–۷۰٬۰۰۰ گردشگر از آن بازدید می‌کنند. این بازار در آخرین سه‌شنبهٔ فوریه آغاز می‌شود و برگزاری آن پنج روز طول می‌کشد.همچنین در طول برگزاری این بازار، تئاتر موزیکال در فضای باز نیز اجرا می‌شود که بزرگداشتی است برای تراژدی سربازان سوئدی که به‌علت سرما درگذشتند. این برنامه از سال ۱۹۹۴ میلادی به‌طور مستمر برگزار شده است.
شهر معدنی Roros
شهر معدنی Roros
شهر معدنی Roros
شهر معدنی Roros

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]