تجربه یک پیاده‌روی به یادماندنی

تجربه یک پیاده‌روی به یادماندنی

آبشار کلوگان در دره کلوگان و در نیمه راه کلوگان به امامه قرار دارد. ارتفاع این آبشار حدود 40متر بوده و به‌صورت پله‌ای جریان دارد. اوج پرآبی و زیبایی این آبشار در فصل بهار بوده و از نیمه تابستان به بعد دیگر به جز آب باریکه‌ای از آن دیده نمی‌شود. ارتفاع آبشار کلوگان از سطح دریا حدود 2050متر است. آبشار در مسیر یک رودخانه فرعی قرار دارد که از سمت چپ به رودخانه اصلی ملحق می‌شود. برای رسیدن به پای آبشار باید حدود 300-200متر در امتداد رودخانه فرعی حرکت کنید. برای رسیدن به این آبشار زیبا حدود یک ساعت‌ونیم پیاده‌روی از روستای کلوگان نیاز است.
چشمه‌های مسیر که ما آنها را رویت کردیم اولی بعد از حدود یک ساعت پیاده‌روی، تقریباً سر راه قرار گرفته و به خوبی دیده می‌شود و چشمه بعدی، در مسیر رودخانه فرعی و قبل از آبشار قرار دارد. این چشمه کوچک حدود 100متر بعد از ورود به دره و در سمت چپ رودخانه قرار دارد که برای یافتن آن باید کمی حواستان جمع باشد.
کلوگان نسبت به سایر روستاهای منطقه از حجم کمتر گردشگر برخوردار بوده و خوشبختانه به همان نسبت از محیط بکر و پاکیزه‌تری نیز برخوردار است. یادمان باشد اگر به کلوگان رفتیم، در حفظ و نگهداری این طبیعت زیبا کوشا باشیم، از تجاوز به حریم باغ‌ها خودداری کرده و آرامش اهالی محترم روستا را به هم نریزیم
اگر قصد بازدید از روستای کلوگان را دارید باید از طریق بزرگراه شهید بابایی- شرق یا سایر مسیرهای جایگزین، خود را به میدان لشکرک (میدان قائم) رسانده و مسیر جاده فشم را درپیش بگیرید. کیلومتر 7جاده فشم، تابلوی آبی‌رنگ روستای کلوگان در سمت راست جاده به خوبی نمایان است.
تجربه یک پیاده‌روی به یادماندنی
تجربه یک پیاده‌روی به یادماندنی
تجربه یک پیاده‌روی به یادماندنی

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]