نگین خلیج فارس

نگین خلیج فارس

کیش مهم‌ترین جزیره گردشگری و تجاری ایران است که سالانه گردشگران بسیاری از داخل و خارج ایران را به خود جذب می‌کند. در دوره هخامنشی‌ها کیش به مرکز صید مروارید در منطقه بین‌النهرین و حتی هندوستان تبدیل شد‌.
وجود مروارید موجب شد که این جزیره باستانی در عهد هخامنشی‌ها میزبان کشتی‌های تجاری و بازرگانان شود. یونانی‌ها در وصف کیش بیش از دیگر سیاحان نوشته اند. یکی از آنها نیارخوس دریاسالار یونانی بود که در سال 325 قبل از میلاد مسیح به فرمان اسکندر مقدونی مامور به سفرهای اکتشافی شد تا جهانگشایی اسکندر را تکمیل کند. او در خصوص سفر اکتشافی خود در دریای عمان و خلیج فارس در قرن چهارم پیش از میلاد، نوشته است که به جزیره کیش رسید.
آریان یکی دیگر از تاریخ نویس‌های یونانی است که نام کامتینا را برای کیش انتخاب کرد. او معتقد بود، هنگامی‌که نیارخوس مامور سفرهای اکتشافی اسکندر مقدونی به کیش رسید، این جزیره زیبا و تاریخی به دو الهه یونانی به نام‌های ونوس و مرکور اختصاص داشت. اهمیت جزیره کیش در طول تاریخ به اندازه‌ای بود که حتی دردوره‌ای از تاریخ ایران، حاکم خلیج فارس در عصر اتابکان فارس این جزیره را سکونتگاه اصلی خود قرار داد. در عصر مغولان نیز کیش اهمیت تجاری خود را در کنار بغداد، شیراز، بحرین و هندوستان حفظ کرد.
کیش را مروارید خلیج فارس خوانده‌اند. این نام تنها یک شعار برای این جزیره زیبای جنوبی ایران نیست. کیش را از آن جهت مروارید خلیج فارس نامیده‌اند که شن‌های سواحل این جزیره جنوبی با مرجان‌های دریایی در هم آمیخت و در سراسر کرانه‌های این جزیره در تابش خورشید همچون نگین شروع به درخشیدن کرد. آب و هوای کیش در چهارفصل ایران مختص به این جزیره است، به گونه‌ای در طول سال ساحل نقره‌ای و آسمان آبی و آفتاب درخشانش در آب‌های نیلی رنگ خلیج فارس هوای پاک و آرامش منحصر به فردی را بر این جزیره حاکم کرده است.
جزیره کیش با برخورداری از پیشینه باستانی شگفتی‌های طبیعی خاص خود را نیز دارد. سواحل مرجانی و آب‌های شفاف این جزیره چنان فضایی ایجاد کرده که هر گردشگری را شیفته بازدید از آن می‌کند. در وصف پاکی و تمیزی این جزیره همین بس که آب‌های این جزیره همچون شیشه، زیبایی‌ها و مرجان‌های کف دریا را تا دوردست‌ها نمایان می‌کند. در وصف دیدنی‌های پرشمار جزیره کیش باید به پارک ساحلى مرجان، اسکله تفریحی و پارک دلفین‌ها اشاره کرد.
نگین خلیج فارس
نگین خلیج فارس
نگین خلیج فارس
نگین خلیج فارس

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]