شــهر دوچهــره

شــهر دوچهــره

بوداپســت، «شــهر دوچهــره»، از قدیمی تریــن و، در عیــن حــال، جوان تریــن شــهرهای اروپاســت. هرچنــد رومی هــا از قــرن اول میــلادی این جــا زندگــی می‌کردنــد، امــا قصــه‌ی بوداپســت مــدرن از ســال ۱۸۳۷ شــروع می‌شــود؛ زمانــی کــه شــهر تاریخــی بــودا در ســاحل غربــی دانــوب بــا شــهر صنعتــی پست در ســاحل شــرقی ایــن رود یکــی شــد.
شهر زیبای بوداپست تابستان‌های پر گردشگر و محبوبی دارد. مشخصا در طول این فصل هتل‌ها شلوغ‌تر، و در نتیجه گران‌تر هستند. خوشبختانه، هتل‌ها حتی در طول فصل‌های پرگردشگر و به اصطلاح High-season قیمت‌های خوب و منطقی دارند، حداقل در مقایسه با دیگر نقاط محبوب اروپا به چنین نتیجه‌ای خواهیم رسید. به یاد داشته باشید استاندارد هتل‌های محدوده‌ی پایین‌تر، ممکن است آن چیزی نباشد که در نقاط دیگر اروپا دیده‌اید. همچنین هاستل‌ها در بوداپست فراوان و ارزان هستند. قیمت‌ها در طول سال تغییرات آنچنانی ندارند، اگرچه می‌توان اتاق‌های بهتر و ارزان‌تری را در طول فصول کم گردشگر یا به اصطلاح off-season اجاره کرد.
شــاید بوداپســت، بــا خیلــی از معیارهــا، شــهر چنــدان بزرگــی نباشــد، اما از نظــر گزینه‌های ســرگرمی و تفریــح چیــزی از شــهرهای بــزرگ کــم ندارد. چه اهل اپرا و موســیقی کلاســیک باشــید و چــه اهــل گشــت زدن در بازارهــای ســنتی ، این جــا حوصله تــان ســر نمــی رود. بوداپســت مراکــز خریــد و مغازه هــای رنگارنگــی دارد و معمــولا هــم کیفیــت کالاهایــی کــه می‌خریــد بالاســت. بــرای خریــد می‌توانیــد بــه بازارهــای ســنتی، مراکــز امــروزی و عظیــم خریــد یــا بازارچه هــای خیابانــی برویــد و در بوتیک هــای ســطح بــالای شــهر هــم همــه‌ی برندهــای معــروف جهانــی را می‌بینیــد. ســوغاتی‌های ســنتی بوداپســت شــامل گل دوزی هــا و قــاب دوزی ســنتی، ظــروف ســرامیک و ســفال، اســباب بازی‌ها و جعبه هــای چوبی رنگ شــده، عروســک‌های ســنتی، انــواع حصیرباف هــا و ظــروف چینــی می‌شــوند و خیلی هــا هــم ترجیــح می‌دهنــد بعضــی مــواد غذایــی مثــل جگــر غــاز و انــواع مربــای زردآلــو را از این جــا ســوغات ببرنــد.
شــهر دوچهــره
شــهر دوچهــره
شــهر دوچهــره
شــهر دوچهــره
شــهر دوچهــره

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]