بزرگترین دره الوند کوه

بزرگترین دره الوند کوه

اگر به دنبال محیطی خنک و زیبا هستنید تا از گرمای طاقت فرسای تابستان نفسی تازه کنید بهترین پیشنهاد برای شما سفر به شهرهای خنک و سر سبز غربی کشور و بخصوص همدان زیباست.
این شهر تاریخی و زیبا اغلب مقصد بیشتر گردشگران داخلی و خارجی در فصل تابستان می‌باشد و گردشگری در این شهر بخصوص در فصل تابستان رونق فراوان می‌یابد. اگر قصد کردید به همدان سفر کنید حتما باید سری هم به دره مراد بیگ با آب و هوای خنک و طبیعت رویایی بزنید.
دره مراد بیک بزرگترین دره‌ی موجود در رشنه کوه الوند است که در جنوب شهر همدان واقع شده است.
در گذشته ای نه چندان دور که هنوز شهر همدان به اندازه امروز گسترده نشده بود این دره حدود ۴ کیلومتر از شهر فاصله داشت اما طبق مصوبه شورای شهرداری در سال ۶۷ این بخش نیز زیر مجموعه خدمات شهری همدان قرار گرفت و بخشی از شهر همدان شد.
برخلاف سایر دره‌های موجود در الوند کوه (دره هایی مانند «ماوشان‌رود» و دره «گنج‌نامه») که در مسیر راه‌های باستانی قرار داشته اند این دره در مسیر بسته ای قرار گرفته و تنها را ه ارتباطی آن، راه مالرو ای است که از انتهای دره و از طریق دره چشمه “فرشه” و فقط در فصول خشک سال با روستای پشت کوه (یال غربی رشته کوه الوند) دارد.
در غرب دره مراد بیک و در فاصله ۲ کیلومتری از آن بقایای به جا مانده از یک روستای قدیمی مشاهده می‌شود که اطلاعات خاصی از آن در دست نیست.از آب شدن برف‌ها و آب چشمه‌های فراوان در این دره رود « الوسجرد » تشکیل شده‌است. این واژه از نام‌های دوران پارتی است و به احتمال قریب به یقین از نام روستایی که در دوران‌های گذشته در آنجا بوده، گرفته شده‌است.
از مکان‌های معروف دره مرادبیگ می‌توان به «دره گرگ»، «دره غول»، «دره حاج احمد(حاجمد)»، «لژه»، «شرشرآب»، «گوشتخل دره»، «روستا سیلوار»، «قزوله دره»، «سر دوش»، «حمام خرابه»، «محمود دره»، «قرق»، «ندو خانه»، «منبع»، «پررحمان» و «دره بهشت» اشاره کرد.
بزرگترین دره الوند کوه
بزرگترین دره الوند کوه
بزرگترین دره الوند کوه

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]