پارک هزاره

پارک هزاره

پارک زیبای هزاره با حدود نود و نه هزار متر مربع مساحت در اطراف دریاچه میشیگان قرار دارد. در سال ۱۹۹۷ میلادی اقدامات لازم برای طراحی یک پارکینگ زیرزمینی و مکانی جدید برای اجرای موسیقی آغاز شد و در سال ۲۰۰۴ با حضور ۳۰۰۰۰۰ نفر افتتاح شد.
این پارک از قسمت‌های زیادی تشکیل شده است :
آبنمای کرون
این آبنما توسط هنرمند اسپانیایی Jaume Plensa طراحی شد و دارای دو برج ۱۵٫۲ متری از جنس آجر و شیشه است که زیر هر کدام یک استخرکم عمق با گرانیت سیاه است که تصویر دو برج بر روی آن‌ها منعکس می‌شود. مطمئنا این مکان مورد علاقه کودکان می‌باشد.
دروازه ابری
این دروازه لوبیا شکل توسط طراح هندی آنیش کاپور در بخش مرکزی پارک ساخته شد. ابعاد اینسازه ۲۰*۱۳*۱۰ و وزن آن ۱۱۰ تن است. این دروازه که شبیه به یک قطره جیوه است در قسمت بالایی منعکس کننده ساختمان‌های بلند روبروی خود است و در قسمت پایین قسمتی از پارک را نشان می‌دهد.
عمارت جی پریتزکر
این عمارت برای برگزاری کنسرت‌ها توسط فرانک گری معمار کانادایی در فضای باز پارک طراحی شد. این مجموعه دارای ۴۰۰۰ صندلی ثابت و یک فضای سبز با حدود ۸۸۰۰ متر مربع مساحت می‌باشد که در حدود ۷۰۰۰ نفر را می‌تواند در خود جای دهد. سیستم آکوستیک تعبیه شده بر روی سن به طور خلاقانه طراحی شده است که صدا را مانند تالار‌های سرپوشیده منتشر می‌کند.
تئاتر هریس
این مکان در قسمت شمالی پارک واقع شده و برای اجرای تئاتر، گروه‌های موسیقی و اجرای رقص توسط گروه معماری HBRA طراحی و ساخته شده است.
مرکز دوچرخه مک دونالد
مرکز دوچرخه سواری این پارک در قسمت شمال شرقی قرار دارد و ۳۰۰ فضای پارک دوچرخه دارد. این فضا امکاناتی مثل اجاره دوچرخه، تعمیر و پارک آن دارد. همچنین فست فود مک دونالد نیز برای پذیرایی مهمانان در این فضا قرار دارد.
پل بی پی
پل بی پی پارک هزاره را به میدان Daley Bicentennial وصل می‌کند. این پل مارپیج توسط معمار فرانگ گری طراحی شده است و با استیل ضد زنگ پوشیده شده است.
پارک هزاره قسمت‌های زیاد دیگری نیز شامل می‌شود که بازدید آن‌ها برای توریستان امریکا خالی از لطف نخواهد بود
پارک هزاره
پارک هزاره
پارک هزاره
پارک هزاره

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]