معبد مارهای سمی

معبد مارهای سمی

از مهمترین جاذبه‌های مالزی ,معبد مارها در پنانگ می‌باشد این معبد به ابر لاجوردی هم شناخته میشه. معبد مار‌های پنانگ در سال ۱۸۵۰ با کمک مالی سخاوتمندانه‌ی یک اسکاتلندی به نام دیوید براون (که میگن چور سو کنگ بیماریشو درمان کرده) ساخته شد.تو این معبد خطرناک‌ترین مارها وجود داره .مارهای این معبد تحت عمل جراحی غدد سمی خود را از دست داده اند و بی خطر شدند و میتونید اونارو در آغوش بگیرید بدونه هیچ ترسی. در گذشته این مکان کلبه یکی از راهبان منطقه بوده که پس از درگذشت او معبدی بر روی کلبه او ساختند و مارها در آن جای گرفتند. این معبد از بهترین جاذبه‌های گردشگری پنانگ میباشد که تا فرودگاه (Sungai Kluang ) سه کیلومتر فاصله داره.
این معبد شگفت انگیز برای بزرگداشت چور سو کنگ که یک کشیش بودایی بود ساخته شده . تو افسانه‌ها نوشته شده این راهب به مارها پناه میداده!(در نظر بگیر .. ) خلاصه زمانیکه ساخت این معبد بعد از مرگ اون کامل شدو مارها هم خودشون شیک و مجلسی به این معبد اومدن. بعد از اون مارها جزو ملتزمین کشیش شده بودن و چندتا مار سمی و زهر دار Wagler’s pit vipers همچنین مارهای درختای سبز تو این معبد وجود داشتن.
/برخی بر این باورند که نام این معبد گمراه کننده و وحشتناکه چرا که این معبد اصلا خطرناک نیست. در هر صورت وقتی نام معبد مار را می‌شنوید برخی انتظار دارند با مارهای پیتون که در اطراف حلقه زده اند مواجه شوند اما این معبد یک محل بسیار آرام و بی خطر ست و مارهای بی خطر در اطراف آن می‌خزند. در ورودی معبد یک دستگاه بخور روشنه که بخار آن سالن اصلی را پر می‌کند و به عنوان یک آرام بخش عمل میکنه و همین باعث میشه که مار‌ها بی حرکت باشند و یا به خواب فرو روند.
در معبد مار پنانگ علاوه بر مارها ،مجسمه‌ها و کنده کاری‌های زیبایی هم در این معبد وجود داره که برای عکاسی بسیار مناسب هستن. یک زنگ ۶۰۰ پوندی در سالن اصلی این معبد وجود داره که در سال ۱۸۸۶ در دوران سلطنت Manchurian از چین به این جا آورده شده است. این زنگ در روز اول و پانزدهم هر ماه چینی به صدا در میاد و دعوتی محسوب میشه برای کسانی که دعا کردن را ترک کرده اند. در فضای پشت معبد درختان میوه وجود داره که مارها در روی شاخه‌های این درختان دیده می‌شوند بازم میگم این مارها بی خطرن..
/انجام مراسمات مذهبی برا مسافرین تور مالزی در این معبد معمولا از ساعت ۵:۰۰ با سر دادن شعار sutrasآغاز میشه یک نمایشگاه کوچک هم در این معبد وجود داره که شامل تانکر هایی است که در داخل آن‌ها مارهایی از قبیل مار پیتون و مار کبری دیده میشه. در معبد مار پنانگ با مارهای باور نکردنی میتونید با این مارهای خطرناک عکس بگیرید. دندان نیش بیشتر مارهای موجود در معبد کشیده شده است. اما اگر بخواهید یکی از مارها را در دست بگیرید و با آن عکس بگیرید باید پول بیشتری پرداخت کنید در اطراف معبد جاذبه‌های دیدنی زیادی وجود نداره و بیشتر کارخانه و بزرگراه ست. پس بهتره در روشنایی روز معبد را ترک کنید تا بتونید از سرویس اتوبوس‌ها استفاده کنید و یا تاکسی بگیرید. بازدید از این معبد رایگانه اما بهای بازدید از مزرعه مارها برای بزرگسالان ۵ رینگیت و برای کودکان ۳ رینگیت است.
معبد مارهای سمی
معبد مارهای سمی
معبد مارهای سمی
معبد مارهای سمی

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]