شبکه اجتماعی گردشگری تیشینه

بانه شهری کوهستانی با متوسط بارندگی 750 میلی‌متر در سال، با جنگل‌های زیبا و کوه نمادین آربابا از مهم‌ترین مناطق گردشگری استان است این شهرستان در سال‌های اخیر به مهم‌ترین کانون تجاری استان تبدیل شده و در سه سال اخیر بیشترین تعداد گردشگر استان را به علت وجود مراکز و بازارهای خرید کالاهای ارزان، طبیعت سرسبز و توسعه مراکز اقامتی و پذیرایی و مهمان‌نوازی مردم منطقه از این شهرستان بازدید نموده‌اند.
مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری و اماکن دیدنی:

پارک کوهستانی دوکانان و پیرمراد
این دو پارک در مجاورت هم و در دامنه کوه آربابا با چشم‌اندازی بسیار زیبا به شهر بانه قرار گرفته‌اند.
زیارتگاه پیرمراد به عنوان جاذبه زیارتی که مورد احترام مردم بانه است در داخل این مجموعه قرار دارد.
بیشتر مسافرانی که قصد استراحت در دامان طبیعت را دارند به علت وجود امکانات لازم در دامنه کوه زیبای آربابا در این دو پارک کوهستانی توقف می‌نمایند.

دریاچه سد بانه
این دریاچه کوچک به علت قرارگیری در مسیر جاده سقز به بانه زیبایی خاصی به منطقه داده است به ویژه اینکه منظره زیبای آن از فراز گردنه خان نمایان می‌شود.
این دریاچه به علت موقعیت ممتاز آن (10 کیلومتری شهر بانه) و پوشش جنگلی اطرافش یکی از مکان‌های عمده جذب و استراحت گردشگران است.

تفرجگاه سورین
این تفرجگاه در 12 کیلومتری جنوب شرقی بانه و در مسیر جاده بانه به مریوان قرار گرفته است، این منطقه از لحاظ پوشش جنگلی پر تراکم‌ترین نقطه شهرستان بانه است که در دو طرف جاده ارتفاعات را پوشانده و منظره زیبایی از کوه و جنگل را به وجود آورده است، مسجد قدیمی و زیارتگاه سورین نیز در این تفرجگاه قرار دارد.

روستا و غار شوی
این روستا به علت چشم‌انداز زیبای کوه، جنگل و رودخانه، معماری ویژه و هم‌چنین قلعه و سد باستانی آن یکی از مقاصد گردشگران محسوب می‌‌شود.
در کنار این روستا غار مشهوری قرار گرفته است که طول آن 267 متر است و در انتهای آن دریاچه کوچکی وجود دارد، بازدید از این غار در حال حاضر فقط با امکانات فنی میسر است و در آینده برای بازدید عموم آماده خواهد بود.

روستای نجنه علیا
روستای نجنه علیا یکی از روستاهای هدف گردشگری است که در فاصله 38 کیلومتری جاده بانه به سردشت در محیطی جنگلی و کوهستانی قرار گرفته است.
اهمیت این روستا به جز محیط طبیعی، بکر و زیبای آن در فراوانی چشمه‌سارها، وجود قرآن قدیمی در مسجد تاریخی آن و مجتمع شیلات کوچکی در روستا است که ماهی‌های آن طعم بسیار لذیذی داشته و در همان محل ارایه می‌شود.
فارس

شبکه اجتماعی گردشگری تیشینه
شبکه اجتماعی گردشگری تیشینه
شبکه اجتماعی گردشگری تیشینه
شبکه اجتماعی گردشگری تیشینه
شبکه اجتماعی گردشگری تیشینه

بیتا صالحی

بیتا صالحی یکشنبه 22 شهریور 94 - 11:17

چه طبیعت بینظیری

ناصر حشمتیان

ناصر حشمتیان یکشنبه 22 شهریور 94 - 11:19

عالی

محمدرضا سرابیان

محمدرضا سرابیان یکشنبه 22 شهریور 94 - 11:35

ممنون دوستان از لطفتون

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]