عمارت وینچستر

عمارت وینچستر

خانه وینچستر ساختمانی تاریخی در کالیفرنیا است .
این عمارت ویکتوریائی که در سن خوزه آمریکا قرار دارد شهرت بی نظیر خود را مدیون رموز جالب و چیزهای عجیب وغریبی است که در معماری آن وجود دارد .
این عمارت در طول 38 سال با نظارت سارا وینچستر که بیوه‌ی ثروتمند آقای وینچستر رایفل است ساخته شد .
این خانم بعد از مرگ کودک و همسرش به خود قبولاند که خانواده اش نفرین شده اند و از طریق فالگیری به این اعتقاد عجیب رسید که به جای دوری نقل مکان کند و خانه ای بسازد ولی هیچ وقت ساخت خانه به پایان نرسد چون زندگی و مرگ وی بستگی به ادامه کارهای ساختمانی دارد که در خانه اش انجام میشود ! وی تصور می‌کرد در صورت قطع شدن عملیات ساختمانی زندگی او نیز به پایان خواهد رسید . به همین دلیل زمینی به مساحت بیش از 4000 مترمربع را در منطقه سن خوزه کالیفرنیا خرید و بدون نقشه کارگرانی شروع به ساخت و ساز کردند . تنها چند اتاق آنرا سارا طراحی کرده بود . قسمت هایی از خانه ساخته میشد بعد اصلاح میشد و دوباره بازسازی میشد که این کار 38 سال ادامه پیدا کرد .
به جز مواردی چون سقف‌های گردان ، کف پوشهای میناکاری شده ، چلچراغهای نقره و طلا و پنجره‌های شیشه‌ای مشبک که هر کدام نشان دهنده خلاقیت‌های هنری فراوانی است ، بعد از مدتی خرافات خود را در ساخت خانه دخالت داد و تزیینات عجیبی را اعمال کرد ، مثل درها و پنجره‌ها که به یک دیوار خالی باز می‌شد ، اتاقهای مخفی ،عداد بیشماری بخاری ، راه پله هایی که به هیچ جا ختم نمیشد یا درهایی که به یک مسیر انحرافی منتهی می‌شد و تعداد زیادی از دالانهای اسرارآمیز و یا مثلاً استفاده از عدد 13 برای تعداد شمع دانها ، ردیف‌های درختان ، تعداد پنجره‌های حمام و . . .
این عمارت 160 اطاق دارد و برخلاف سایر خانه‌های هم عصر خود دارای سیستم‌های مدرن گرمائی (کانالهای بخار و هوای گرم) چراغهای گازی که با فشار یک دگمه روشن می‌شوند ، سه عدد آسانسور فعال است.
سارا به دلیل اعتقادی که به اشباح کاخ داشت ، هیچگاه بیشتر از یک شب در یک اتاق نمی‌خوابید و هر شب بصورت تصادفی یکی از اتاق خوابها را برای استراحت انتخاب می‌کرد و از نیمه شب تا ساعت دو بامداد با ارواح گفتگو میکرد!
حاصل کارهای ایشان عمارتی است عجیب و باورنکردنی که امروزه یک محل توریستی به حساب می‌آید .
از وقتی در این خانه به روی عموم باز شد ، شکایت‌ها‌ی مداومی وجود داشت که حکایت از اتفاقات عجیب و غریب داشت . حتی اگر توریستها به ارواح اعتقاد نداشته باشند این مکان به خاطر کثرت و تنوع زیاد در اینگونه ادعاها آنها را متحیر خواهد کرد .
عمارت وینچستر
عمارت وینچستر
عمارت وینچستر
عمارت وینچستر

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]