پل قدیمی فلورانس

پل قدیمی فلورانس

پل قدیمی از جمله جاذبه‌های گردشگری شهر فلورانس است و سالانه گردشگران متعددی از سراسر دنیا از آن دیدن می‌کنند. پل قدیمی فلورانس را می‌توان نماد واقعی معماری رومی به شمار آورد. دو پل دیگری که در اطراف و همسایگی پونته وچیو قرار دارند، پل آله گرازیه و پل سانتا ترینیتا هستند.
از روی پل پونته وچیو می‌توانید بخش‌های مختلفی از شهر فلورانس را ببینید. بخش هایی از این شهر که به خوبی از پل قدیمی دیده می‌شوند، پیوند عمیقی با سنت و تاریخ مردم و تاریخ شهر دارند. صرف نظر از قدیمی بودن، این پل بسیار پر رفت و آمد و محبوب نیز هست. دلیل این محبوبیت نیز، همان طور که در بالا اشاره کردیم، مغازه‌ها و فروشگاه‌های متنوعی است که روی این پل ساخته شده اند. با مراجعه به تاریخچه این پل و مغازه‌های آن، بخش اعظم این فروشگاه‌ها را قصابی‌ها تشکیل می‌دادند. اما به مرور زمان حرفه‌های مختلفی همچون جواهر فروشی، فروشگاه‌های لوازم هنری و سوغاتی نیز به آنها اضافه شدند.
جذابیت اصلی معماری این پل را باید در مواد تشکیل دهنده آن پیدا کرد. این پل قرون وسطایی تنها پل اروپاست که به طور کلی از سنگ ساخته شده است. معماری آن به سبک رومی است. به جرأت می‌توان گفت، پونته وچیو زیباترین پل سنگی سراسر اروپا به شمار می‌رود.
از آنجا که پل سنگی و قدیمی فلورانس در مرکز شهر واقع شده است، بنابراین برای اقامت در اطراف آن با مشکل خاصی روبه رو نخواهید بود. هتل‌ها و اقامتگاه‌های مختلفی با قیمت‌های متنوع در آنجا وجود دارند که می‌توانید با توجه به بودجه خود یکی از آنها را انتخاب کنید. همه این آپارتمان‌ها و هتل‌ها امکانات لازم را دارند. حتی اگر مسافری تمایل به ماندن مدت زمان طولانی را داشته باشد، می‌تواند آپارتمان مورد نظرش را برای مدت معینی کرایه کند.
پل قدیمی فلورانس
پل قدیمی فلورانس
پل قدیمی فلورانس
پل قدیمی فلورانس

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]