کتابخانه بیرمنگام

کتابخانه بیرمنگام

کتابخانه بیرمنگام در کشور انگلستان با مساحت 35000 متر مربع برای شورای شهر بیرمنگام در سال 2013 ساخته شده است. میدان صد ساله Palazzos، بزرگترین میدان عمومی در مرکز بیرمنگام، فاقد پیوستگی و انسجام و هویت و یا فضای مشخصی بود، طراحی Mecanoo این فضا را به مکانی به یاد ماندنی، فرهنگی و تفریحی تبدیل کرده است. میدان palazzos روایت گر شهری از دوره‌های مهم تاریخی این شهر می‌باشد. سالن تئاتر (REP)، یک ساختمان بتنی از سال 1960 است، طراحی کتابخانه بیرمنگام در سال 2009 انجام شده و البته یک ساختمان هم در قسمت دیگر وجود دارد که در سال 1936 طراحی شده بود. این قسمت شلوغ‌ترین مسیر عابر پیاده شهر می‌باشد، و Mecanoo آن را مسیر خط قرمز نامیده است. کنسول کتابخانه نه تنها یک سایبان بزرگ را فراهم می‌آورد، بلکه سرپناهی برای ورودی مشترک کتابخانه بیرمنگام و REP است، اما بعلاوه بصورت بالکن برای نمایش فضای شهر مورد استفاده قرار می‌گیرد.
کتابخانه بیرمنگام یک ساختمان شیشه ای شفاف است. پوسته آن دارای طرح‌های جالبی می‌باشد که با فلز شکل گرفته و از سنت‌های صنعت گری این شهر الهام گرفته است. آسانسورها و پله‌های برقی در مرکز ارتباط میان اشکال فضاهای هشت ضلعی داخل ساختمان قرار دارد. این ساختمان مدور نقش مهمی نه تنها در مسیریابی از طریق کتابخانه دارد، بلکه نور طبیعی و تهویه مطبوع را هم فراهم می‌کند.
پشت بام این ساختمان مدور، یاد بودی از شکسپیر می‌باشد، که در سال 1882 طراحی شده است. این اتاق مطالعه مربعی شکل چوبی ویکتوریا از اولین کتابخانه مرکزی بیرمنگام می‌باشد و موقعیت برجسته آن مانند یک لانه پرنده بر روی بالاترین نقطه آن قرار دارد. REP با یک سالن منحصربفرد و زیبا بازسازی خواهد شد. کارگاه‌های آموزشی جدید، امکانات رفاهی کارکنان، تئاتر مشترک و فضای سالن انتظار هم برای REP و هم برای کتابخانه ایجاد شده است.
کتابخانه بیرمنگام دارای ساختمان سازی عالی است و شامل سیستم یکپارچه تصفیه آب و منبع پمپ‌های حرارتی زمینی می‌شود. با وجودی که این کتابخانه یک ساختمان شفاف است، مصالح، بهره وری انرژی از طریق ظرفیت بافری جرم ساختمان را حفظ می‌نمایند. در نما سایه خورشید و مصالحی که نور خورشید را منعکس می‌کنند به جلوگیری از اشعه‌های شدید خورشید کمک می‌کنند و در بعدازظهر اجازه می‌دهد تا نور طبیعی خورشید به فضای داخلی وارد شود.
از مزایای طبقه همکف این است که توده خاک اطراف آن به صورت بافر و عایق عمل می‌کند. پاسیوی دایره ای شکل از میان فضای مربعی بیرون آمده است و نور روز را به طور عمیقی به داخل ساختمان وارد می‌کند. این ساختمان یک حالت مخلوط و استراتژی تهویه طبیعی را هم در پی دارد. در نمای بیرونی به شرایط خارجی و روزنه‌ها پرداخته شده است و اجازه می‌دهد تا کاربران از هوای تازه ای که در فضا جریان دارد نیز استفاده کنند. علاوه بر این، فضای پشت بام بسیار چشم نواز می‌باشد
کتابخانه بیرمنگام
کتابخانه بیرمنگام
کتابخانه بیرمنگام

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]