خیره کننده‌ترین جزیره یونانی

خیره کننده‌ترین جزیره یونانی

جزیره سانتورینی در یونان به خاطر تاریخ و معماری خود و با توجه به آتشفشان و منظره بینظیرش منحصر به فرد است . هیچ جزیره دیگری وجود ندارد که با خاک یکسان شده باشد و برای چندین بار از میان آن متولد شده باشد.
سانتورینی تا پیش از فوران آتشفشان در سال ۱۵۰۰ قبل از میلاد شکل دایره ای داشته است ولی نیروی فوق االعاده زیاد مواد مذاب باعث شد تا بخش مرکزی جزیره به زیر آب برود . تمام متعلقات مینوسی‌ها که در آن زمان در جزیره زندگی می‌کردند نابود و با خاکستر آتشفشان پوشانده می‌شود و همینطور بعد‌ها موج‌های عظیم به جزیره کرت (Crete) می‌رسد و تمام تمدن مینوسی‌ها را از بین می‌برد .
در حال حاضر شکل هلالی این جزیره باعث بوجود آمدن یک خلیج کوچک و طولانی در درون آن شده که به آن “کالدرا” می‌گویند .این بزرگترین خلیج به این شکل بر روی کره زمین است . صخره‌های عمودی بیرون آمده از آب در کالدرا به ارتفاع ۳۰۰ متر می‌رسند . ۲ جزیره کوچک آتشفشانی در این منطقه وجود دارد : پالیا کامنی و نئا کامنی ، که در واقع بخشی از یک دهانه فعال آتش فشانی هستند که غرق شده است . در سمت غرب کالدرا جزیره “تیراسیا” و جزیره کوچک “آسپرونیسی” وجود دارد .
سانتورینی ۷۴ کیلومتر مربع مساحت دارد و در فاصله ۱۲۷ مایل دریایی از بندر “پیرائوس” واقع شده است . “کرت” در ۱۰ مایلی جنوب است . مرکز جزیره شهر “تیرا” یا “فیرا” است . ۱۳ روستا در جزیره وجود دارد که اکثر آنها سبک سنتی زندگی ، معماری و شیوه حمل و نقل خود را حفظ کرده اند . رفت و آمد و کشتی‌ها به صورت مرتب از پیرائوس و کرت به جزیره‌های دیگر سیکلادز و بلعکس انجام می‌شود و همینطور یک فرودگاه بین المللی نیز دارد .
اقامتگاه‌های تابستانی “کاماری” و “پریسا “دو تا از محبوب‌ترین اقامتگاه‌های تابستانی محسوب می‌شوند که به صورت مداوم در حال بهبود بخشیدن به امکانات تفریحی خود هستند .
سواحل زیبا با آبی شفاف و تمیز ، ماسه‌های سیاه یا قرمز و صخره‌های آتش فشانی یک حس فوق العاده از آرامش و لذت را به شما پیشنهاد می‌کنند . کاماری و پریسا مرتب‌ترین آنها محسوب می‌شوند در حالی که “پریولوس” ، “آگیوس گورجیوس” و “مونالیتوز” هم ارزش دیدن را دارند . ساحل قرمز و “ولیهادا” با طبیعت بینظیرشان از مکان‌های مهم جزیره محسوب می‌شوند .
مهمترین سایت باستان شناسی جزیره که به عنوان اصلی‌ترین جاذبه سانتورینی محسوب می‌شود قسمت تاریخی تیرا است .همچنین آتش فشان ، چشمه‌های جوشان ، روستای “اویا” و دیگر روستاهای سنتی ، کلیساهای دوران بیزانس ، بقایای قلعه‌ها و موزه‌ها نقاط دیدنی دیگر جزیره به شمار می‌روند . البته چیزهای دیگری نیز در سانتورینی وجود دارد مثل رستوران‌ها ، منظره تیرا ، سکوت و آرامش “اویا” و سواحل و زندگی شبانه در ساحل بیرونی. خرابه هایی از “آکروتیری” وجود دارد که بعضی‌ها ادعا می‌کنند مدرک اثبات ارتباط جمعیت اولیه ساکن شده در جزیره با تمدن “آتلانتیس” است.
در فیرا و اویا تعداد زیادی فروشگاه جواهرات ،صنایع دستی و قلاب دوزی وجود دارد . بازدید کنندگان می‌توانند سوغاتی‌های فوق العاده ای در هر نوعی که بخواهند تهیه کنند .
در سانتورینی بازدید کنندگان می‌توانند هر نوع غذا و محلی که بخواهند را پیدا کنند . از رستوران‌های شیک و گران ، اسنک بارها ، تاورناس (رستوران یا کافه‌های کوچک یونانی) ، رستوران‌های سنتی در کنار دریا ، غذاهای بین المللی ، غذاهای یونانی با غذاهای سنتی جزیره . همچنین برای دوست داران زندگی شبانه در “اویا” کافی شاپ هایی با منظره پانورامیک و دیدن طلوع خورشید برای قرارهای عاشقانه پیشنهاد می‌شود.
سواحل فوق العاده ، زندگی شبانه ، رستوران‌ها ، کوفته گوجه فرنگی (گوجه فرنگی‌های سرخ شده که داخل آن خالی می‌شود و از جاذبه‌های جزیره است ) ، انواع نوشیدنی‌های مخصوص جزیره ، آتش فشانی که به مانند ستاره‌ی جزیره می‌درخشد ، سواحل سیاه رنگ ماسه ای ، همه و همه به شما یک سفر رویایی را ارائه می‌کنند . شما می‌توانید به سیاره دیگری بروید و کمتر از اولین باری که سانتورینی را می‌بینید تحت تاثیر قرا بگیرید
خیره کننده‌ترین جزیره یونانی
خیره کننده‌ترین جزیره یونانی
خیره کننده‌ترین جزیره یونانی
خیره کننده‌ترین جزیره یونانی

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]