جالب‌ترین قبرستان جهان

جالب‌ترین قبرستان جهان

این قبرستان شاد‌ترین قبرستان جهان لقب گرفته است. حتما کنجکاو شده اید تا بدانید دلیل این شهرت و نام گذاری به چه خاطر است. اهالی روستای” Săpânța “ در رومانی شادی را بر لبان هرکسی وارد قبرستان بومی آن‌ها شود خواهند آورد. در این قبرستان که تمامی سنگ قبرهای آن آبی رنگ است یک ویژگی منحصر به فرد وجود دارد. بر روی تمامی سنگ قبرهای این قبرستان شعر‌های عجیب و غریب طنزی نوشته شده که لبخند را به لب‌های بازدیدکنندگان خواهد آورد. در این قبرستان در واقع مرگ به بازی گرفته شده است. بازیی که در آن هر کسی که زودتر بمیرد بازنده بازی است و افراد دیگر می‌توانند شعری برای سنگ قبر آن بسرایند و رازها، خصوصیات اخلاقی و… را در مورد او به طنز در آورده و بر روی سنگ قبرش نگارش نمایند.
تمامی سنگ قبرهای این قبرستان با رنگ آبی و همراه با رنگ‌های بسیار شاد ایجاد شده است و بر روی آن نام فرد متوفی به همراه یک نقاشی از او که گاهی نشان دهنده شغل وی و گاهی دلیل مرگ اوست ترسیم شده است. در کنار این دو نیز گاهی شعری وجود دارد که اگر مایه خنداندن افراد نشود درون مایه ای پر محتوا و شایسته درباره نحوه مرگ، سرگذشت و زندگی آن شخص است.
این آیین زیبا و جالب به رسم و رسوم و اعتقادات مردم این روستا باز می‌گردد. آنها معتقدند مرگ پایان زندگی نیست بلکه آغاز زندگی شاد و جاویدان دیگری است که فرد به آن قدم خواهد گذاشت. البته این رسوم به معنای سوگواری نکردن برای متوفی نیست. زیرا آن‌ها سوگواری خود را به روشی مخصوص به خود انجام می‌دهند.
جالب‌ترین قبرستان جهان
جالب‌ترین قبرستان جهان
جالب‌ترین قبرستان جهان

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]