راهکارهایی برای خواب راحت در هواپیما

راهکارهایی برای خواب راحت در هواپیما

1.خیره شدن به صفحه‌ی نمایش
اساسا نور آبی با تولید ملاتونین در مغز باعث خواب آلودگی شما می‌شود.اما در جایی که تاریک باشد.پس ممکن است این شرایط برای شما در هواپیما فراهم نباشد.در این صورت می‌توانید با خواندن کتاب خواب آلودگی را برای خود به ارمغان بیاورید.
2.نوشیدن قهوه
بسیاری از اشخاص در هواپیما درخواست قهوه می‌دهند اما با این کار خود را بی خواب می‌کنند.بجای قهوه می‌توانید آب ؛چای گیاهی و یا شیر گرم سفارش دهید.کوکاکولا ؛ شکلات و کلا مواردی که دارای کافئین و شکر هستند شما را بی خواب می‌کنند.
3.شما صندلی اشتباه انتخاب کرده اید
اگر صندلی شما بین دو غریبه باشد بدون شک خوابیدن برای شما دشوار می‌شود.همچنین صندلی که کنار راهرو است؛ رفت وآمد خدمه و یا مسافرین بغلی شما باعث می‌شود نتوانید بخوابید.در این مواقع بهترین صندلی ؛ صندلی کنار پنجره است.گوشه ای دنج که با تکیه دادن به بدنه‌ی کناری می‌توانید به راحتی چرت بزنید.پس هنگام رزرو صندلی به این موارد توجه کنید.
4.مجهز باشید
برای خوابیدن مطمئنا ابزاری مورد نیاز است.مثلا با استفاده از گوش گیر و چشم بند می‌توانید شرایط را محیا کنید.بالش برای گردن را نیز فراموش نکنید.اگر دچار بی خوابی هستید می‌توانید از قرص خواب استفاده کنید و یا پودر ملاتونین و یا منیزیم. منیزیم یک ماده معدنی و ضد استرس است که خواب را برای شما راحت‌تر می‌کند.
5.آماده سازی در فرودگاه
برخی موارد را قبل از پرواز باید انجام داد تا سفر راحتی داشته باشید.مثلا یک وعده غذای معمولی و سبک استفاده کنید.تا زمانی که اینترنت دارید چند آهنگ آرامش بخش دانلود کنید و هنگام پرواز به آن گوش دهید تا آرام شوید و بر استرس پرواز خود غلبه کنید.
6.راحت باشید
در روز سفر لباس‌های سفت که بدن شما را منقبض می‌کند ؛نپوشید.از لباس و کفش راحتی استفاده کنید.چندین لباس روی هم بپوشید زیرا کابین ممکن است سرد و یا گرم باشد.در صورت گرما می‌توانید یکی یکی لباس‌ها را در بیاورید.
7.صحبت با صندلی بغل
در هواپیما حتی یک سلام ساده می‌تواند باب صحبت طولانی را باز کند البته همه‌ی اینا با شخصی که در کنار شما نشسته نیز بستگی دارد.پس زیاد صمیمی نشوید و اگر از شما سوالی پرسیده شد جواب کوتاهی دهید و سریع چشم بند خود را پایین بکشید.
راهکارهایی برای خواب راحت در هواپیما
راهکارهایی برای خواب راحت در هواپیما
راهکارهایی برای خواب راحت در هواپیما

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]