پارک ملی پنانگ

پارک ملی پنانگ

پارک ملی پنانگ دارای بیش از 1،213 هکتار از زمین و دریا می‌باشد و از مهمترین جاذبه‌های گردشگری پنانگ و جاذبه‌های مالزی میباشد. تاسیس این پارک‌ها منعکس کننده اهمیت حفاظت از این تنوع زیستی در منطقه است.این پارک بیش از 417 نوع گیاه و 143 گونه از جانوران را در خود جای داده است. همچنین درختان حرا در امتداد ساحل توکان دیده میشود. از میان حیوانات این پارک می‌توان به دلفین ها، سمورها، لاک پشت‌ها و لاک پشت منقار دار و میمون‌ها اشاره کرد. این پارک یکی دیگر از دیدنی‌های پنانگ مالزی به شمار میرود.
در قسمت شمال غربی پنانگ،پارک تامان ناگرو پائولوپینانگ واقع است.این طبیعت بکر و زیبا سواحل صخره ای را در بر گرفته است. گونه‌های طبیعی که در این پارک دیده می‌شوند،در دیگر نقاط مالزی وجود ندارند . زیبایها و تواناییهای این پارک آن را برای قرار گرفتن در بین آثار ملی بسیار هستند.بیش از ۱۵۰ گونه پرنده، حیوانات مختلف ،خرچنگ ها،سنجاب ها،گل‌های ارکیده زیبا ،درختان نخل و…..همه و همه از دیدنیهای این پارک زیبا هستند.
این پارک در سال 2003 ثبت شد و زیستگاه 46 گونه از پرندگان از قبیل شاه ماهی‌های نوک لک لکی،چارخوهای سینه سفید و حواصیل‌های بزرگ، است یک گروه تحقیقاتی در سال 2000 از انجمن طبیعت مالزی به این پارک اعزام شدند و وجود 417 گونه گیاه و 143 گونه جانور را گزارش دادند. قبل از اینکه این منطقه به پارک ملی تبدیل شود، مردم محلی آن را به عنوان منطقه جنگلی پانتای آچه می‌شناختند.
برخی از تفریحات در این پارک عبارتند: از ماهیگیری، شنا و پیاده روی. امتداد شنی و تمییز پانتای کراچوت نیز محل مناسبی برای لانه سازی لاک پشت‌های سبز در ماه‌های آوریل تا آگوست، و لاک پشت‌های زیتونی در ماه‌های سپتامبر تا فوریه است. محل تخم گذاری لاک پشت‌ها در سال 1995 در پانتای کراچوت تاسیس شد و اکنون مدیریت آن را اداره شیلات ایالتی، اداره حیات وحش و پارک‌های ملی (پرهیلیتان) و اداره جنگلداری برعهده دارند.همچنین حفاظت این پارک بکر به عهده آنها است.
برخی از بهترین درختان سخت چوب، به خصوص از گونه‌های شورئا، از قبیل مرانتی و مراوان بارو، در اینجا یافت می‌شوند. در حقیقت، این ناحیه تنها محل شناخته شده در پنانگ است کهددرختان پوست کاغذی قرمز رنگ گلام در آنجا می‌روید. تنوع زیستی پارک نیز بی نظیر است؛ این پارک زیستگاه 1,000 نوع گیاه از جمله پنج نوع مختلف از درخت بینتاگور محسوب می‌شود. به غیر از آن، این تنها پارک در مالزی است که شش زیستگاه مختلف است؛ این زیستگاه‌ها عبارتند از دریاچه مرومیکتیک (دریاچه فصلی که از لایه‌های مختلف آب تشکیل شده است)،
تالاب، جنگل حرا، باتلاق ساحلی، صخره مرجانی و ساحل مخصوص لانه سازی لاک پشت. انواع مختلفی از گیاهان کوزه ای، ارکیده‌های وحشی و قارچ ها، و گیاهان داروی نیز در این پارک وجود دارند این پارک ملی از دیدنی‌های پرطرفدار مالزی محسوب می‌شود.
پارک ملی پنانگ
پارک ملی پنانگ
پارک ملی پنانگ

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]