توضیحات

ویرایش
منطقه بیابانی ابوغویر که به کویر ابوغویر شهرت دارد، در جنوبی‌ترین قسمت استان ایلام و در نزدیکی مرز استانی خوزستان و کشور عراق قرار دارد،این منطقه در غرب روستایی به همین نام واقع شده است.
دسترسی به کویر ابوغویر از طریق جاده ارتباطی دهلران به اندیمشک، بخش "موسیان"، دهستان "دشت‌عباس"، جاده خاکی روستای ابوغویر امکان‌پذیر است.
پس از گذشتن از زمین‌های کشاورزی بخش دشت‌عباس شهرستان دهلران کویری بکر در کنار روستای ابوغویر وجود دارد که به کویر ابوغویر معروف است.
این منطقه پوشیده از رمل‌های ماسه‌ای با پوشش گیاهی ضعیف است که قسمتی از آن نیز در کشور عراق واقع شده است.
تپه‌های ماسه‌ای فعال ایلام در این منطقه قرار دارد ، مساحت کل دشت بیابانی ابوغویر حدود 50 هزار هکتار است که 5 هزار آن را تپه‌های ماسه‌ای فعال تشکیل می‌دهد.
روستاهای صمانه، ابوغویر، حسن قندی، چم هندی، عین خوش در اطراف منطقه بیابانی ابوغویر هستند.
پوشش جانوری منطقه متشکل از مارهای مناطق بیابانی، ...مشاهده کامل متن انواع عقرب، انواع جکو و آگاما، سارگپه بیابانی، عقاب‌دشتی، جرد، پاکسواکی و... است.
متأسفانه به دلیل عدم تثبیت شن‌های روان در این منطقه، روستاهای حاشیه این منطقه بیابانی در معرض تهدید قرار گرفته‌اند. توصیه می‌شود به دلیل نزدیکی این منطقه به نقطه صفر مرزی، برای بازدید از این منطقه از راهنمای محلی استفاده شود.

منبع:
http://www.yjc.ir/
http://www.ghatreh.com/
http://www.isna.ir/
چشمه‌های آبگرم معدنی دهلران

چشمه‌های آبگرم...

چشمه‌های آبگرم دهلران از نادرترین پدیده‌های طبیعی کشور هستند. این چشمه‌ها با خواص درمانی و گوگردی در شمال و فاصله سه کیلومتری شهر دهلران بر دامنه ‏ارتفاع سیاه کوه نزدیک به غار خفاش قرار دارند.‏ با توجه به عبور جاده اصلی دهلران، اندیمشک از جنوب منطقه و همچنین واقع شدن شهر دهلران در این...

اطلاعات | نقشه
غار خفاش

غار خفاش

غار خفاش در شهرستان دهلران قرار دارد و حدود یک کیلومتری از چشمه‌های آبگرم شهرستان دهلران فاصله دارد. این غار 255 متر طول، 30 متر عرض و 50 متر ارتفاع دارد و به خاطر زندگی میلیون‌ها خفاش در داخل آن، به غار خفاش معروف شده است. این غاردهلیزهای وسیعی دارد که عمق بعضی از قسمت‌های آن به 400 ...

اطلاعات | نقشه
تپه علی‌کش

تپه علی‌کش

تپه علی کش در شهرستان دهلران، در ۷ کیلومتری غرب شهرک موسیان، در منطقه بیات واقع شده است. وسعت تپه باستانی علی کش حدود 135 متر است و ضخامت لایه‌های باستانی آن به حدود هفت می‌رسد. تپه علی کش در نیمه جنوب غربی دشت دهلران در مجاورت مردابهای فصلی قرار دارد تپه تاریخی "علی کش" یکی از قدیمی...

اطلاعات | نقشه
کویر ابوغویر

کویر ابوغویر

منطقه بیابانی ابوغویر که به کویر ابوغویر شهرت دارد، در جنوبی‌ترین قسمت استان ایلام و در نزدیکی مرز استانی خوزستان و کشور عراق قرار دارد،این منطقه در غرب روستایی به همین نام واقع شده است. دسترسی به کویر ابوغویر از طریق جاده ارتباطی دهلران به اندیمشک، بخش "موسیان"، دهستان "دشت‌عباس"، جاد...

اطلاعات | نقشه
[posttitle]

[posttitle]

[postbody]

مشاهده مطلب