توضیحات

ویرایش
مناطق مرزی درعرصه داخلی و بین المللی از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند.
با وجود اهمیت موضوع مرز و تاریخ طولانی مسافرت انسان مفهوم گردشگری مرزی تابه امروز ناشناخته مانده است.
شهرستان بیله سوار با توجه به موقعیت جغرافیایی و واقع شدن درمنطقه مرزی ایران و جمهوری آذربایجان و برخورداری از جاذبه‌های اکوتوریستی تاریخی گمرک و بازارچه مرزی توانمندی بالایی در زمینه گسترش صنعت گردشگری دارد و محل گذر مسافران و توریسم خارجی است.
پژوهش‌ها نشان می‌دهد که از میان جاذبه‌های متعدد گردشگری شهرستان بیله سوار لغو روادید وجود زبان مشترک مسائل امنیتی بازارچه مرزی، آداب و رسوم و تنوع محصولات کشاورزی بیشترین تاثیر را درجذب گردشگر به این منطقه را دارند.
هر سال در ایام نوروز گردشگران خارجی با گذر از گمرک بیله‌سوار وارد خاک ایران شده و علاوه بر بازدید از مناطق گردشگری استان اردبیل به دیگر مناطق نیز سفر می‌کنند.
بازارچه مشترک مرزی محوطه‌ی محصوری است که واقع در نقطه صفر مرزی در کنار گمرکات مجاز که مرزنشینان محروم مستقر در دو طرف مرز نسبت به انجام تشریفات ترخیص کالا با رعایت مقررات و در جهت ...مشاهده کامل متن تامین مایحتاج ضروری خود اقدام می‌نمایند.
همچنین گمرک بیله‌سوار تنها گمرک مرزی فعال استان اردبیل بوده که در رونق و توسعه اقتصادی منطقه و استان بسیار تاثیر‌گذاراست.
منبع:
http://khabarfarsi.com/ext/2143247
http://www.civilica.com
http://www.yjc.ir
محوطه باستانی شورگل

محوطه باستانی ...

شورگل روستایی است که در استان اردبیل، شهرستان بیله سوار، بخش قشلاق دشت، دهستان قشلاق جنوبی قرار دارد. محوطه باستانی شورگل در جنوب شرقی روستای شورگل قرار دارد. این کاروانسرا در محوطه ای به ابعاد 200×150 متر در روی تپه ای به ارتفاع سه متر از زمین‌های اطراف قرار گرفته است. ابعاد این کا...

اطلاعات | نقشه
بازارچه مرزی بیله سوار

بازارچه مرزی ب...

مناطق مرزی درعرصه داخلی و بین المللی از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند. با وجود اهمیت موضوع مرز و تاریخ طولانی مسافرت انسان مفهوم گردشگری مرزی تابه امروز ناشناخته مانده است. شهرستان بیله سوار با توجه به موقعیت جغرافیایی و واقع شدن درمنطقه مرزی ایران و جمهوری آذربایجان و برخورداری از جا...

اطلاعات | نقشه
شهر کندویی روستای پتلقان

شهر کندویی روس...

شهرستان بیله سوار در 171 کیلو متری شمال شرق اردبیل در قسمت وسیعی از جلگه حاصلخیز مغان قرار دارد. ارتفاع متوسط آن از سطح دریا حدود 90متر است و آب و هوای آن در تابستان گرم و در سایر فصول سال معتدل است. شهر کندویی پتلقان در شهرستان بیله سوار در کنار روستای پتلقان در حدود 10 کیلومتری جنو...

اطلاعات | نقشه
[posttitle]

[posttitle]

[postbody]

مشاهده مطلب