توضیحات

ویرایش

جهت آبهای سطحی شهرستان خمینی شهر از شمال و شمال غربی و جنوب و جنوب غربی است وحدود 123 میلیون متر مکعب آب زیرزمینی برداشت می‌گردد، این شهرستان از چشمه‌های متعددی مانند لادر؛ لادوزخ، لاوه یا لاوی و چشمه هورموده تسکیل شده است.
لادر در 30 کیلومتری اصفهان وذدر 5 کیلومتری خمینی شهر، در جاده کمربندی خمینی شهر -نجف آباد بعد از دانشگاه آزاد خمینی شهر واقع در شمال این شهر است و منطقه ای بکر و زیبا در نزدیکی شهرستان خمینی شهر اصفهان است.
چشمه لادر به مجموعه ای از چشمه‌ها گفته می‌شود که در دل کوههای مشرف بر کمر بندی غرب سده واقع گردیده اند و منطقه ای تفریحی و ورزشی است که در روز‌های آخر هفته گردشگران بیشتری جذب این ناحیه زیبا می‌شوند.
اب و هوای معتدل و پارک زیبای دره چشمه لادر از دیگر نقاط قوت چشمه لادر است. به گزارش فرصت آنلاین، بند خاکی نیز در دره غربی چشمه لادر احداث گردیده است تا هم از بروز سیلاب پیشگیری نماید و هم از نزولات آسمانی استفاده بهینه گردد.
این چشمه‌ها با وجود اینکه دارای آب فراوان نمی‌باشند صحنه‌های جالبی را بوجود آورده اند به طوری که هر ساله تعدادزیادی گردشگر را از سرتاسر ایران جذب خود می‌کنند.
آب این چشمه از دل کوه‌های شمال غربی شهر جاری می‌شود و در بستر خود به سمت پایین محیط آرام و دلپذیری را برای دوستداران طبیعت فراهم می‌کند که در فصول پرباران و خنک سال، مکانی مناسب جهت گذراندن ساعاتی آرام در دل کوه است.
کوه نوردان و اغلب صخره نوردان برای ورزش به ای مکان زیبا می‌آیند و از جمله ویژگی‌های دیگر این منطقه دارا بودن حیات وحش منحصر به فرد می‌باشد، گونه‌های متفاوتی از پرندگان و خزندگان همچنین بز کوهی از جمله این موارد می‌باشد.
چشمه زبان گاوی و چشمه طاق آبی، منطقه لادر یکی از مناطق مهم سنگ نوردی استان میباشد که فاصله آن تا شهر حدود 25 کیلومتر است .
همچنین لادر دارای منطفه سنگ نوردی نیز می‌باشد که سنگ کوتاه ، مسیرهای اسپرت و دیواره بلند به ارتفاع 180 متر است . باشگاه کوهنوردی راسخ از سال 1385 شروع به فعالیت در این منطقه نموده و در چشمه لادر مسیرهای زیادی جهت علاقه مندان به ورزش سنگ نوردی باز گشائی کرده است.
لازم به ذکر است درسال 1386 نیز، تیرول به طول 130 متر و ارتفاع 60 متر نصب شده است که قطر سیم بکسل 22 و مقاومت آن 24 تن میباشد .
از جمله مسیرهای کوه پیمائی لادر به شرح زیر است : 1: مسیر چشمه زبان گاوی به طاق آبی و دره بی نظیر ، مدت برنامه 4 ساعت. 2: مسیر چشمه لادر به دره بی نظیر ، دره زندان و ویلا شهر ، مدت برنامه 6 ساعت.
این چشمه در مسیر جاده خمینی شهر به نجف اباد در استان اصفهان قرار دارد برای دستیابی به اتوبانی که بسمت دانشگاه آزاد خمینی شهر منتهی می‌شود به سمت نجف آباد ادامه می‌دهیم تابلو مشخص و جاده اسفالت مارا به سمت چشمه و آبشار آن هدایت می‌کند.
این چشمه از امکانات منحصر به فردی برخوردار است و مکان بسیار مناسبی برای گذراندن لحظاتی شاد و فرح بخش برای دوستداران طبیعت است.

منابع:
http://forsatonline.ir
http://sport57.blogfa.com/post/29
http://k2mount.blogfa.com/post-40.aspx
http://www.negahmedia.ir/media/show_pic/18841
http://isfahanonline.ir/?part=special_gardeshgari&inc=attractions&id=12
http://isfahan.irib.ir/webprod/453-statenaturecrafts/19346-1391-10-27-13-37-41

چشمه و آبشار لادر

چشمه و آبشار ل...

جهت آبهای سطحی شهرستان خمینی شهر از شمال و شمال غربی و جنوب و جنوب غربی است وحدود 123 میلیون متر مکعب آب زیرزمینی برداشت می‌گردد، این شهرستان از چشمه‌های متعددی مانند لادر؛ لادوزخ، لاوه یا لاوی و چشمه هورموده تسکیل شده است. لادر در 30 کیلومتری اصفهان وذدر 5 کیلومتری خمینی شهر، در جاده...

اطلاعات | نقشه
مسجد جامع خوزان

مسجد جامع خوزا...

مسجد جامع خوزان مسجدی است چهار ایوانی است و از بناهای تاریخی و مذهبی شهرستان است که دارای پیشینه ای هفتصدساله می‌باشد و در محلی به همین نام (خوزان) در شهرستان خمینی شهر، خیابان شریعتی جنوبی قرار دارد و در قرن ۸ هجری بر روی آثار دوره‌ی سلجوقی در زمان ابلخان مغول بنا گردیده است به طوریکه ...

اطلاعات | نقشه
گورستان ورنوسفادران

گورستان ورنوسف...

گورستان ورنوسفادران مربوط به دوره صفوی - دوره قاجار است که یکی از این گورستان هایی است که از زوایای گوناگون از جمله تحلیل اشعار بر روی سنگ قبرها، تحیلی نقوش بر روی سنگ قبرها، خط شناسی، مشاهیر و ... می‌توان به آن پرداخت. قبرستان ورنوسفادران، قبرستان قدیمی در خمینی شهر، بین خیابان شهید م...

اطلاعات | نقشه

نظر شما درباره چشمه و آبشار لادر

هلما یزدانی

هلما یزدانی دوشنبه 4 اردیبهشت 96 - 15:23

سلام لطفا یکی از طبیعت‌های بکر و جذاب اصفهان را به من معرفی کنید

برای ارسال نظر باید وارد سایت شوید
[posttitle]

[posttitle]

[postbody]

مشاهده مطلب