توضیحات

ویرایش
روستای منگره را با جاذبه‌های فراوان گردشگری در فاصله 40 کیلومتری شمال اندیمشک و در منطقه بخش الوار گرمسیری واقع شده است.
این روستا یکی از مناطق کوهستانی می‌باشد که از شمال و غرب به کوه چوونی و دورق از مشرق به کوه باریک آب و از جنوب به کوه چناره، رودخانه ای که از دهکدة گرداب سرچشمه می‌گیرد ، پس از عبور از تنگة کول گاو به رودخانه انارکی می‌پیوندد و جاده سراسری را در محلی موسوم به بالارود قطع می‌کند .
این روستا دارای تصاویر بسیار زیبایی از طبیعت شامل درختان انار، بلوط، انگور، انجیر، چنار و دیگر درختان است. در زیر این درختان چشمه‌های بزرگی جاری است.
درون این دره سرشار از باغات انار است.باغهای انار منگره یکی از منابع درآمدی اهالی محسوب می‌شود. جاذبه‌های موجود در روستای گرداب منگره عبارتند از کوه جنگل با آب و هوای معتدل و منابع عظیم طبیعی و زیست محیط... وحیاط وحش می‌باشد.
هوای این منطقه بسیار معتدل و دلپذیر می‌باشد اختلاف دمای این منطقه با شهرستان اندیمشک بین 10 تا 15 درجه‌سانتی‌گراد ...مشاهده کامل متن بوده و اوج گرمای این منطقه در تابستان به بیش از 30 درجه نمی‌رسد.
منگره از مجموع دهستان‌های بسیاری هم چون روستاهای دورق، گرداب، چاونی و چنار تشکیل شده است. در اطراف آن محوطه‌های باستانی با ارزشی مثل دورق قرار گرفته است.
در کنار این منطقه بقعه‌های مذهبی به نام‌های امام‌زاده حاجی باریک آب و امام‌زاده بابالنگ نیز وجود دارد.
جاده دسترسی از اندیمشک به منطقه منگره آسفالت شده و هم چنین امکانات اولیه اقامت در منطقه برای حضور گردشگران توسط اهالی روستا ایجاد شده است.

منبع :http://dezpart.persianblog.ir/page/4
http://mohammdmiry.blogfa.com/post/323
http://khouzestan.isna.ir/Default.aspx?NSID=5&SSLID=46&NID=1610
روستای منگره

روستای منگره

روستای منگره را با جاذبه‌های فراوان گردشگری در فاصله 40 کیلومتری شمال اندیمشک و در منطقه بخش الوار گرمسیری واقع شده است. این روستا یکی از مناطق کوهستانی می‌باشد که از شمال و غرب به کوه چوونی و دورق از مشرق به کوه باریک آب و از جنوب به کوه چناره، رودخانه ای که از دهکدة گرداب سرچشمه می‌گ...

اطلاعات | نقشه
سد کرخه

سد کرخه

رودخانه کرخه در جنوب غربی ایران در خوزستان جریان دارد و از مناطق میانی و جنوب‌غربی رشته کوه‌های زاگرس در نواحی غرب و شمال غرب کشور سرچشمه گرفته و پس از طی مسافتی در حدود 900 کیلومتر در امتداد شمال به جنوب، سرانجام در مرز مشترک ایران و عراق به مرداب هورالعظیم می‌رسد. پس از رودخانه‌های ک...

اطلاعات | نقشه
[posttitle]

[posttitle]

[postbody]

مشاهده مطلب