توضیحات

ویرایش
با رسیدن فصل بهار با کاهش دما، دامنه کوه‌ها و تپه‌های زیبای اختر آباد ملارد به وسعت چندین هکتار پوشیده از گل‌های شقایقی می‌شود که سرخی آن از دور دستها نیز قابل مشاهده است.
این منطقه در 40 کیلومتری غرب شهریار و 25 کیلومتری جنوب غرب شهر صفادشت (بی بی سکینه) واقع است و می‌تواند با توجه بیشتر مسئولین یکی از مهمترین جاذبه‌های گردشگری شهرستان ملارد تبدیل شود.
دشت شقایهای وحشی ملارد یکی از دشتهای شقایق نادر در جهان است که در دامنه جنوبی کوه‌های جارو واقع شده و می‌تواند در فصل بهار به ویژه در اردیبهشت هر سال طبیعتگردان بسیاری را به سوی خود جذب کند.
گیاه شقایق از خانواده (Papaverasea) با گل‌های قرمز، گرز مرکزی در گل‌ها و برگ‌های پهن کنگره دار که ارتفاع آنها حدود 40 تا 50 سانتی متر است، یکی از گیاهان بسیار زیبا تلقی می‌شود، گل‌های آن دارای عمری بسیار کوتاه و گلبرگ‌های آن پایداری کمی برروی کاسبرگ‌ها دارند، رنگ قرمز پررنگ و حساسیت زیاد گلبرگ‌ها در پرپر شدن از مصادیق و اصطلاحات ادبی بوده که در متون پارسی و شعرهای ایرانی به فراوانی از آن ذکر شده است.
سالهای ...مشاهده کامل متن زیادی است که روئیدن شقایق‌های سرخ و خودرو در منطقه اخترآباد ملارد رخ میدهد و باعث زیبایی هر چه بیشتر این دشت می‌شود.
این دشت در فصل بهار بویژه در اواسط اردیبهشت ماه مهمان شقایقهای وحشی است، این شقایق‌های وحشی و زیبا همه ساله صدها هکتار از اراضی دشت اخترآباد را میپوشانند و منظره چشم‌نوازی را برای تماشا و لذت بردن از طبیعت فراهم میکنند.
اما شقایق‌های وحشی در این دشت عمر کوتاهی دارند و تنها یک هفته تا 10 روز فرصت لذت بردن از این زیبایی خدادادی میسر می‌شود.
در این منطقه علاوه بر دشت شقایقها،بیش از ۳۰ رشته قنات دراین منطقه جاری است و ۲۰ اثر تاریخی فرهنگی در این منطقه وجود دارد

منبع:
http://www.bultannews.com
http://www.kanoon.ir
http://pana.ir/Pages/Printable-News-86351.aspx
http://khabarfarsi.com/ext/2300486
http://www.ghatreh.com
دشت شقایق ملارد

دشت شقایق ملار...

با رسیدن فصل بهار با کاهش دما، دامنه کوه‌ها و تپه‌های زیبای اختر آباد ملارد به وسعت چندین هکتار پوشیده از گل‌های شقایقی می‌شود که سرخی آن از دور دستها نیز قابل مشاهده است. این منطقه در 40 کیلومتری غرب شهریار و 25 کیلومتری جنوب غرب شهر صفادشت (بی بی سکینه) واقع است و می‌تواند با توجه بی...

اطلاعات | نقشه
تپه ارسطو

تپه ارسطو

شهرستان ملارد دارای قدمتی به وسعت تاریخ هشت، نه هزار ساله قبل از میلاد است تپه باستانی ارسطو محوطه باستانی بزرگی است، این محوطه وسیع و در عین حال نسبتا مرتفع درست در مجاورت جاده اصلی ملارد صفادشت واقع شده است ، منطقه ای با سلسله ارتفاعات هزار و اندی متری که دشت‌های جنوب غربی تهران ...

اطلاعات
[posttitle]

[posttitle]

[postbody]

مشاهده مطلب