توضیحات

ویرایش
رودخانه کاجو قصرقند عامل اصلی استقرار انسان و شاهرگ حیاتی این شهرستان از هزاران سال پیش تاکنون است .
این رودخانه از کوههای آهوران لاشاردر شمال بخش قصرقند سرچشمه گرفته و در مسیری شمالی جنوبی بسوی قصرقند حرکت می‌کند ودر بین مسیر سیلابهای کوچک وبزرگ مسیلهای اطراف خود را در آنها رها میکند .
رودخانه کاجو پس از عبور از جوار قصرقند به طرف غرب تغییر مسیر میدهد و پس از طی حدود 20کیلومتر مسیر خود را به سوی جنوب غربی وجنوب عوض می‌نماید و وارد جلگه دشتیاری می‌شود و پس از پخش سیلابهای عظیم خود در این جلگه در نهایت پس از پیوستن به رودخانه سرباز به دریای عمان می‌ریزد.
بیشتر روستاهای قصرقند مانند نواری طولی در کنار این رودخانه ردیف شده اند .
در سالیان اخیر سدی درقسمت جگر کوه بر روی آن بسته شده است که به سد زیردان نام گذاری شده است اما مردم محلی بدلیل محل احداث به آن سد جگرکوه می‌گویند.
رودخانه کاجو با بیش از 100گاندو(تمساح پوزه کوتاه ایرانی) یکی از ...مشاهده کامل متن جاذبه‌های طبیعی جنوب بلوچستان است و یکی از مکان هایی که تمساح پوزه کوتاه ایرانی به وفوردر آنجا یافت می‌شود
روستای کوشوک در 10کیلومتری غرب شهرستان قصرقند قرار دارد که با وجود داشتن برکه‌های فراوان، مامن خوبی برای این خزندگان محسوب می‌شود.می گویند مردم این روستا احترام خاصی به تمساح دارند و آن را باعث برکت وآبادانی روستای خود دانسته و با شکارچیان این جانور به شدت برخورد می‌کنند.

منبع:
http://weblog24.com/weblog/dehestanhomeyri/901701
http://qasrqandi.blogfa.com/tag
http://baluch.blogfa.com/
رودخانه کاجو

رودخانه کاجو

رودخانه کاجو قصرقند عامل اصلی استقرار انسان و شاهرگ حیاتی این شهرستان از هزاران سال پیش تاکنون است . این رودخانه از کوههای آهوران لاشاردر شمال بخش قصرقند سرچشمه گرفته و در مسیری شمالی جنوبی بسوی قصرقند حرکت می‌کند ودر بین مسیر سیلابهای کوچک وبزرگ مسیلهای اطراف خود را در آنها رها میکند...

اطلاعات | نقشه
[posttitle]

[posttitle]

[postbody]

مشاهده مطلب