توضیحات

ویرایش
وجود زیارتگاه امامزاده محمد صالح (ع ) در شهرستان انار صفا جلوه روحانی به این شهرستان بخشیده است .
تاریخ روی سنگ قبر امامزاده محمد صالح انار، سال ۷۵۷ هجری قمری را نشان می‌دهد که همزمان با حکومت آخرین ایلخان ایران یعنی انوشیروان عادل میباشد.
(این انوشیروان با انوشیروان عادل، پادشاه ساسانی اشتباه نشود.)
ظاهراً در سال ۷۵۷ هجری قمری بنای امامزاده محمد صالح مرمت شده و گچبری‌های زیر گنبد قدیمی نیز مربوط به دوره ایلخانان است.
ایلخانان یا ایلخانیان نام سلسله‌ای است که از سال ۶۵۴ تا ۷۵۰ هجری قمری برابر با سال ۱۲۵۶ تا ۱۳۳۵ میلادی در ایران حکومت می‌کردند و فرزندان چنگیزخان مغول بودند.
درباره امامزاده محمد صالح دو روایت وجود دارد. یک روایت قدیمی می‌گوید وی از نوادگان امام موسی کاظم (ع) است، روایت دیگر نیز می‌گوید نسب امامزاده محمد صالح با پنج واسطه به حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) باز می‌گردد.
بر اساس این روایت که ...مشاهده کامل متن جدیدتر است، گفته می‌شود: «امامزاده سید ابومحمد صالح مشهور به محمدصالح در قیام سیدعباس عقیلی در سال ۲۵۲ هجری قمری که برعلیه خوارج صورت گرفته بود، شرکت کرده و در انار به شهادت رسیده است .وی دارای پنج فرزند به نام‌های عبدالله، هارون، محمد،محمد اضغر و یک دختر که نامش معلوم نشد.»
امامزاده محمدصالح انار نهم بهمن ۱۳۸۴ با شماره ۱۳۹۶۲ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.

منبع :http://ww.mardaninews.com/
http://anarpress.ir/
www.alamdareanar.blogfa.com
ارگ انار

ارگ انار

ارگ باشکوه انار که که مردم بومی به آن قلعه می‌گویند، در واقع شناسنامه و هویت شهر انار میباشد و در مرکز شهر و بر فراز تپه‌ای قرار گرفته است. این ارگ متعلق به دوره ساسانیان است و نشانگر این است که یک مرکز حکومتی محلی در زمان ساسانیان و حتی پیش از آن بوده است. ارگ انار از ساختمان‌های یک ط...

اطلاعات | نقشه
زیارتگاه امامزاده محمد صالح

زیارتگاه امامز...

وجود زیارتگاه امامزاده محمد صالح (ع ) در شهرستان انار صفا جلوه روحانی به این شهرستان بخشیده است . تاریخ روی سنگ قبر امامزاده محمد صالح انار، سال ۷۵۷ هجری قمری را نشان می‌دهد که همزمان با حکومت آخرین ایلخان ایران یعنی انوشیروان عادل میباشد. (این انوشیروان با انوشیروان عادل، پادشاه ساس...

اطلاعات | نقشه
[posttitle]

[posttitle]

[postbody]

مشاهده مطلب