توضیحات

ویرایش
روستای هدف گردشگری کشیت روستایی زیبا و بکر در دل کوه‌های قلعه گنج، روستایی که در عین مهجوریت حرفای بسیار برای گردشگران سیاحتی و زیارتی دارد.
نخل‌های سر برافراشته قدمگاه «جناب شیث» آبگرم‌های جوشان و چشمه‌های جاری همه را قلم توان توصیف نیست سخن از زیباییهای این نگین در دل کویر دارد.
از قلعه‌گنج به سمت منوجان که می‌روی در 10 کیلومتری جاده‌های خاکی با تابلویی مسیر «کشیت» را به ما نشان می‌دهد، خانه بهداشت کشیت در دامنه کوه دستکرد در میان دره‌ای زیبا و پر از نخل‌های همیشه سبز و کهورهای بلند و قدیمی و کنارهای خوشمزه چشمانت را گرم و مشام هر بیننده‌ای را نوازش می‌دهد.
این روستا به عنوان روستای هدف گردشگری مطرح شده است و از آنجایی که قلعه‌گنج هوای گرم و خشکی دارد، در تابستان گرم معتدل و مرطوب است.
مردمان باصفای روستا بی هیچ ادعایی با روی گشوده از مسافران و گردشگران پذیرایی میکنند.شغل اغلب این مردم دامداری وباغداری است و اکثر باغهای نخل اند و مقدار کمی لیمو ترش وپرتقال.
این روستا از بافت تاریخی منحصر بفردی نیز برخوردار است و چشم انداز فوق العاده‌ای را مقابل چشمان گردشگران قرار می‌دهد. بعد از بافت تاریخی وارد مجموعه‌ای بسیار متراکم از درختان و پوشش ...مشاهده کامل متن گیاهی می‌شویم که حجم زیادی نخلستان را تشکیل داده‌اند و نکته جالب توجه، رودخانه‌ای است که در این منطقه جاری است.
دره کشیت مملو از رودخانه و آبشارها کوچک و بزرگی است که از دیواره دره به داخل آن جریان دارد و در نهایت رودخانه‌ای از آب شیرین را در انتهای این دره زیبا تشکیل می‌دهند که به رویایی در کویر بیشتر شباهت دارد.
دره کشیت به طول سه کیلومتر مملو از نخلستان و درختان میوه است و دیواره‌های این دره عمیق نیز مملو از خزه و نوعی سرخس است که در کنار آبشارهای همیشه جاری آن روییده و منظره‌ای بدیع را به وجود اورده است.
نکته قابل توجه در مورد این منطقه وجود آبشاری به ارتفاع 12 متر است که به محوطه‌ای می‌ریزد که مردم محلی به آن دریا می‌گویند.
این آبشار فضایی انتزاعی را برای بیننده ایجاد می‌کند که باورش بسیار مشکل است. آب از دیواره‌های دره می‌جوشد و نمونه‌های خاصی از سرخس‌ها و گل سنگ در اطراف این دره رشد کرده است.
این دره که در بخش غربی روستا واقع شده، مسیر قدیمی جریان آب کویر بوده است.
در بالای روستا زیارتگاهی به نام شیث وجود دارد که مردم روستا اواخر هفته جهت زیارت به آنجا میروند . از جمله مکانهای تاریخی روستا می‌توان به قلعه کشیت اشاره نمود ،وجود قلعه مشهور کشیت که اقتباسی از ارگ بم و ارگ راین است نیز نشان از تاریخ کهن این منطقه دارد و اینکه کشیت از جمله نخستین مکان‌های سکونت بشر بوده است.این اثر در تاریخ ۷ اسفند ۱۳۸۶ با شمارهٔ ثبت ۲۱۵۰۳ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

منبع :http://isna.ir/
http://www.farsnews.com/
http://www.kermannaturalsights.blogfa.com/
http://keshit91.blogfa.com/
روستای کشیت

روستای کشیت

روستای هدف گردشگری کشیت روستایی زیبا و بکر در دل کوه‌های قلعه گنج، روستایی که در عین مهجوریت حرفای بسیار برای گردشگران سیاحتی و زیارتی دارد. نخل‌های سر برافراشته قدمگاه «جناب شیث» آبگرم‌های جوشان و چشمه‌های جاری همه را قلم توان توصیف نیست سخن از زیباییهای این نگین در دل کویر دارد. از ...

اطلاعات | نقشه
آبشار کشیت

آبشار کشیت

آبشار کشیت یکی از آبشارهای بی نظیر و زیباست که در بخش گلباف شهرستان کرمان واقع شده است. آبشار فضایی انتزاعی را برای بیننده ایجاد می‌کند که باورش بسیار مشکل است. آب از دیواره‌های دره می‌جوشد و نمونه‌های خاصی از سرخس‌ها و گل سنگ در اطراف این دره رشد کرده است. این دره که در بخش غربی روس...

اطلاعات | نقشه
[posttitle]

[posttitle]

[postbody]

مشاهده مطلب