توضیحات

ویرایش
درفاصله ۱۲کیلومتری شرق شهرستان رودان (دِهبارز) قلعه ای بزرگ و تاریخی بر روی صخره ای بنا شده به نام قلعه کمیز .
این قلعه نشان اصالت هویت و پایمردی مردم این مرز و بوم ، چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.و مهم‌ترین منطقهٔ گردشگری شهرستان رودان می‌باشد.
قدمت این قلعه مربوط به دوره اسلام میانه است که پس از کاوش‌های متعدد آثاری از دوره ایلخانی تا صفوی در آن یافت شد ونشان از استفاده این قلعه در این دوره‌ها است.
سفال‌های پیدا شده از این دوران پس از مطالعه و بررسی آنها در مخزن اشیای تاریخی استان نگهداری می‌شود .
این بنا در شهرستان رودان، بخش مرکزی، روستای کمیز واقع شده و این اثر در تاریخ ۱۰ دی ۱۳۸۱ با شمارهٔ ثبت ۶۷۶۳ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
مهم‌ترین اقوام در مورد قلعه کمیز خبر از نبردهای متعدد قوم دِهبارز با دشمنان خارجی می‌دهد و با این حال این قلعه مهم‌ترین منطقهٔ گردشگری شهرستان رودان ...مشاهده کامل متن می‌باشد.

منبع :http://www.yjc.ir/
http://nasrollahr902.blogfa.com/
omideghale.lxb.ir
قلعه کمیز

قلعه کمیز

درفاصله ۱۲کیلومتری شرق شهرستان رودان (دِهبارز) قلعه ای بزرگ و تاریخی بر روی صخره ای بنا شده به نام قلعه کمیز . این قلعه نشان اصالت هویت و پایمردی مردم این مرز و بوم ، چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.و مهم‌ترین منطقهٔ گردشگری شهرستان رودان می‌باشد. قدمت این قلعه مربوط به دوره اسل...

اطلاعات | نقشه
منطقه توریستی فربوری

منطقه توریستی ...

منطقه یا روستای فربوری به طور حتم یکی از بهترین گردشگاههای رودان محسوب می‌شود ایجاد باغات بسیاری دل انگیز با آب چشمه ودر دل کوه زیبای خیال انگیزی به این منطقه که در فاصله ۲۱کیلومتری شرق شهر رودان (دِهبارز) واقع شده‌است. وجود آبشارهای زیبا از جمله دیدنیهای فربوری می‌باشد.که آبشار کرون ی...

اطلاعات | نقشه
[posttitle]

[posttitle]

[postbody]

مشاهده مطلب