توضیحات

ویرایش

منطقه یا روستای فربوری به طور حتم یکی از بهترین گردشگاههای رودان محسوب می‌شود ایجاد باغات بسیاری دل انگیز با آب چشمه ودر دل کوه زیبای خیال انگیزی به این منطقه که در فاصله ۲۱کیلومتری شرق شهر رودان (دِهبارز) واقع شده‌است.
وجود آبشارهای زیبا از جمله دیدنیهای فربوری می‌باشد.که آبشار کرون یکی از جلوهای زیبایی این منطقه می‌باشد.
رودان در قدیم به دلیل وجود رودخانه‌های متعدد و پرآب، به نام «رودکان» معروف بوده است.
منطقه زیبای رودان از آن دست مناطقی است که در صورت معرفی بهتر می‌تواند به عنوان مقصد نخست گردشگران حاضر شده در هرمزگان باشد.
این منظقه علیرغم خشکسالی‌ها ی سال‌های اخیر، طراوت و زیبایی خود را از دست نداده و با جاذبه‌های گردشگری و دیدنی خود پذیرای گردشگران از نقاط مختلف شهرستان رودان و شهرستان‌های استان هرمزگان می‌باشد.
وجود چشمه‌های روان با آب شیرین و گوارا و زلال ، درختان تنومند انبه و نخیلات، درختان پرتقال، نارنگی، انجیر، انگور و درختان کنار و کهور با سرسبزی فراوان از جاذبه‌های منحصر این منطقه به شمار می‌روند.
البته ساکنین این بدلیل مشکلات به روستاهای همجوار ازجمله روستای سرجوییه ، آبنما و روستای سیزده آبان یا همان پشته بنان کوچ نموده اند و هم اکنون تنها دو خانوار در این روستا زندگانی را می‌گذرانند .

منبع :
http://rood1389.blogfa.com/
http://rudandoe.persianblog.ir/
01roudan.blogfa.com

قلعه کمیز

قلعه کمیز

درفاصله ۱۲کیلومتری شرق شهرستان رودان (دِهبارز) قلعه ای بزرگ و تاریخی بر روی صخره ای بنا شده به نام قلعه کمیز . این قلعه نشان اصالت هویت و پایمردی مردم این مرز و بوم ، چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.و مهم‌ترین منطقهٔ گردشگری شهرستان رودان می‌باشد. قدمت این قلعه مربوط به دوره اسل...

اطلاعات | نقشه
منطقه توریستی فربوری

منطقه توریستی ...

منطقه یا روستای فربوری به طور حتم یکی از بهترین گردشگاههای رودان محسوب می‌شود ایجاد باغات بسیاری دل انگیز با آب چشمه ودر دل کوه زیبای خیال انگیزی به این منطقه که در فاصله ۲۱کیلومتری شرق شهر رودان (دِهبارز) واقع شده‌است. وجود آبشارهای زیبا از جمله دیدنیهای فربوری می‌باشد.که آبشار کرون ی...

اطلاعات | نقشه
[posttitle]

[posttitle]

[postbody]

مشاهده مطلب