توضیحات

ویرایش
امامزاده ابراهیم در 35 کیلومتری جنوب شهر شفت در روستایی به نام امامزاده ابراهیم قرار دارد , بارگاه امامزاده ابراهیم تقریبا در مرکز روستا قرار گرفته است.
این روستا که خانه‌های چوبی اش پذیرای میهمانان و گردشگران در منطقه ای ییلاقی و با طبیعتی تحسین برانگیز است به «شازده ابراهیم» یا «شاهزاده ابراهیم» هم معروف است.
طبق روایات این امامزاده نامش ابراهیم بن موسی‌الکاظم (ع) است.حضرت امامزاده ابراهیم(ع) یا شاهزاده ابراهیم(ع) از سادات موسوی بوده و به نوادگان وفرزندان امام‌موسی کاظم(ع) منسوب می‌باشد.
نقل شده که ان بزرگوار، در سال 206 قمری همراه آقاسیدجلال‌الدین اشرف (مدفون در شهرستان آستانه اشرفیه) و آقا سیدهاشم (مدفون در منطقه ای به نامامامزاده‌هاشم واقع در کیلومتر 30 جاده رشت به تهران) پس از شهادت امام رضا(ع) از مدینه به ایران سفرکردند.آنان ابتدا به شهر مقدس قم و از آنجا برای عزیمت به خراسان از بی‌راهه، عازم قزوین شدند تا از طریق گیلان و طبرستان به خراسان روند.
امامزاده ابراهیم به همراه ...مشاهده کامل متن برادرش اسحاق و خواهر کوچکش خیرالنساء عازم شفت شده و در دو راهی روستای چوبر در این شهرستان از هم جدا می‌شوند.
شاهزاده ابراهیم تنها نقطه ای است که میتوان در آن کوه،جنگل،رودخانه،ییلاق وکوههای پوشیده از برف را در یک زمان دید.
معماری خاص این مکان باعث شده که این منطقه شهرت جهانی یابد.ساختمان‌های تا 6 طبقه که تنها مصالح به کار برده در آن چوب میباشد چشم هر بیننده ای را خیره می‌کند
جاری بودن رودخانه ای که از ارتفاعات کوههای جنگلی وارد روستا شده و بعد از گذشتن از میان روستا آن را به دو قسمت تقسیم به زیبایی‌های این روستا بسیار افزوده است ،دو سمت رودخانه توسط پلی به هم متصل شده است..

منبع:
http://rahadesabzeshomal.blogfa.com/post/2
http://www.karkan.ir/post-4941
http://irandreamsland.blogfa.com/post/112
http://jaddeh.persianblog.ir/post/62/
امامزاده ابراهیم شفت

امامزاده ابراه...

امامزاده ابراهیم در 35 کیلومتری جنوب شهر شفت در روستایی به نام امامزاده ابراهیم قرار دارد , بارگاه امامزاده ابراهیم تقریبا در مرکز روستا قرار گرفته است. این روستا که خانه‌های چوبی اش پذیرای میهمانان و گردشگران در منطقه ای ییلاقی و با طبیعتی تحسین برانگیز است به «شازده ابراهیم» یا «شاهز...

اطلاعات | نقشه
آبشار دودوزن

آبشار دودوزن

آبشار دودوزن در فاصله ۲۴ کیلومتری شهرستان شفت و در منطقه خرمکش واقع شده است. آبشار دودوزن از زیباترین آبشارهای گیلان است و درون جنگل قرار دارد. برای رسیدن به این آبشار زیبا از رشت به طرف شهرستان شفت حرکت می‌کنید . بعد به طرف جاده‌ی امامزاده ابراهیم به بخش احمد سر گوراب می‌رسید . بعد ...

اطلاعات | نقشه
امامزاده اسحاق

امامزاده اسحاق

بقعه‌ی امام زاده اسحاق در فاصله بیست و پنج کیلومتری جنوب شهرستان شفت و در ارتفاعات این شهرستان قرار دارد و به همراه زیارتگاه برادرشان امامزاده ابراهیم که از فرزندان امام موسی کاظم (ع) بوده اند، طبیعتی بسیار زیبا و دلپذیر دارد. مطابق شجره نامه موجود، بقعه امامزاده اسحاق مدفن امامزاده اس...

اطلاعات | نقشه
مراسم عروس گوله ی

مراسم عروس گول...

عروس گوله‌ی مراسمی کاملا" سنتی است که بیشتر در روستاها و آبادی‌های شرق گیلان انجام میشود. تاریخچه عروس گوله‌ی ریشه در سنتهای نمایشی اسطوره‌های کهن مر بوط به آغاز سال نو دارد که در آها نمادهای سال کهنه و نو با هم به ستیز بر می‌خیزند . جشن‌های شاد نوروزی که از دیرباز در...

اطلاعات
کوتوم

کوتوم

در لپوندان خانه‌ها به صورت دو طبقه وهر طبقه با دو اتاق بزرگ وبیشتر ساخته میشد واین دو طبقه بوسیله یک نزدبان که در جلوی نقطه میانی خانه باپله‌های چوبی تعبیه میشد به هم مرتبط میشد به این نردبان "سیردی"serdi میگفتند. دور تا دور طبقه بالایی بوسیله نرده هایی چوبی با شکل‌های هندسی آذین بندی...

اطلاعات
آشنایی با خوراک و ابزار پخت مردم منطقه شفت در قدیم

آشنایی با خورا...

برنج ، سبزیجات مختلف ،حبوبات ، گوشت و طیور (خانگی ،صید شده )،و ماهی (به ویژه دودی و شور )پر استفاده‌ترین غذا‌های مردم منطقه را از گذشته‌های دور تشکیل می‌دادند . مردم منطقه شفت با وجود فراوانی دام در منطقه ، کم‌تر از گوشت قرمز استفاده می‌کردند. شفتی‌ها نان را غذایی کم انرژی می‌دانستند...

اطلاعات
پنیر سیاه مزگی

پنیر سیاه مزگی

پنیر سیاه‌مزگی که در روستای سیاه‌مزگی از توابع شهرستان شفت استان گیلان تولید می‌شود یکی از بهترین سوغاتی‌های این استان است که به گفته برخی می‌تواند با بهترین پنیرهای فرانسه رقابت کند. پنیر سیاهمزگی یکی از پنیرهای کم نظیر در ایران از نظر طعم و مزه است که می‌تواند با بهترین پنیرهای دنیا...

اطلاعات

سفری جذاب به روستای چوبی در دل کوهستان

در 35 کیلومتری جنوب شهر شفت روستایی به چشم میخورد که که اگر چه «امامزاده ابراهیم» نام داره اما بیشتر به «شازده ابراهیم» یا «شاهزاده ابراهیم» معروفه.روستایی که خانه‌های چوبی اش پذیرای میهمانان و گردشگران در منطقه ای ییلاقی و زیباست.
روستایی با خانه‌های چوبی:
یکی از مهمترین شاخصه‌های این روستا (شاید هم مهمترین!) ساخته شدن اغلب خانه‌های آن از چوبه .بعضی از خانه‌ها قدمتی چند ده ساله داره و برخی هم جدیدا ساخته شده.خانه‌های قدیمی عمدتا از چوب ساخته شده و فاقد درب و پنجره هستند. معماری خانه‌ها به شکلی است که از طرفین باز بوده و بعضا توسط پارچه و یا گونی و یا توسط مسافران پوشیده میشود.
این خصوصیت شعاع وسیع دید برای مشاهده مناظر اطراف و همچنین شنیده شدن صدای رودخانه را برای اهالی به ارمغان می‌آورد.در برخی خانه‌های جدید دیگر اثری از چوب نیست و در بعضی هم اسکلت خانه بتنی و سایر اجزا چوبی ساخته میشود.
راه رفتن در خانه‌های چوبی روستا و شنیدن صدای به هم ساییده شدن چوب‌ها و ستون‌ها خیلی زیباست.در و دیوار این خانه‌ها هم مملو از یادگاری‌ها و آثاری است که از مسافران آن به جا مانده.
مسیر دسترسی :
شهر شفت در فاصله یک ساعت از شهر رشت قرار گرفته،برای رسیدن به شاهزاده ابراهیم از شهر شفت به سمت جنوب حرکت کرده و پس از رسیدن به چهار راه احمدسرگوراب مسیر سمت چپ را تا «چوبر» ادامه میدهیم.(این شهر را با «چوبر» تالش اشتباه نگیرید)
با ادامه مسیر به سمت جنوب یک راه فرعی سمت راست از جاده منشعب میشود که با تابلو «امامزاده اسحاق» مشخص شده،مسیر سمت راست پس از 15 کیلومتر به امامزاده اسحاق و مسیر مستقیم پس از 20 کیلومتر و عبور از جنگل‌های زیبا و سر سبز گیلان به روستای شاهزاده ابراهیم میرسید.
فاصله این منطقه از تهران حدود 360 کیلومتر و از شهر شفت 35 کیلومتر است. چنانچه از تهران مستقیما قصد سفر به شاهزاده ابراهیم را دارید نیازی به گذشتن از شهر رشت نیست،در آزادراه قزوین-رشت بعد از امامزاده هاشم بعد از پلیس راه بلافاصله وارد جاده فومن شده و از این مسیر راهی شفت شوید.

... ادامه مطلب
سفری جذاب به روستای چوبی در دل کوهستان

امامزاده ابراهیم شفت

مسیر دسترسی :
شهر شفت در فاصله یک ساعت از شهر رشت قرار گرفته،برای رسیدن به شاهزاده ابراهیم از شهر شفت به سمت جنوب حرکت کرده و پس از رسیدن به چهار راه احمدسرگوراب مسیر سمت چپ را تا «چوبر» ادامه میدهیم.(این شهر را با «چوبر» تالش اشتباه نگیرید)
با ادامه مسیر به سمت جنوب یک راه فرعی سمت راست از جاده ... ادامه مطلب
امامزاده ابراهیم شفت

اطلاعات بیشتر...
[posttitle]

[posttitle]

[postbody]

مشاهده مطلب