توضیحات

ویرایش
روستای «سنه کوه» در جنوب شهرستان میاندرود که از یکی از شهرستان‌های استان مازندران است قرار دارد.سنه کوه به معنی «سینه کوه» است. این روستای زیبا در دامنه تپه‌های پوشیده از درخت و چمنزارهای زیبا در کنار چشمه ای قدیمی در وسط روستا بنا شده است.
قدمت آن به صدها سال پیش برمی گردد که آثار سفالی کشف شده از اطراف روستا گواه این ادعاست. از سمت شرق در 6 کیلومتری آن روستای اریم واقع شده و در شرق به استخرپشت منتهی گشته از سوی شمال روستای نزدیکی دیده نمی‌شود مگر در فاصله چند کیلومتری آن دارابکلاست.
قرار گیری آن در این موقعیت موجب زیبایی و اتصال طبیعت آن به نقاط اطراف شده و منظره ای دل انگیز را برای مسافرین و گردشگران فراهم ساخته است. روستای سنه کوه در دل جنگل‌های انبوه منطقه کوهپایه ای با درختان راش، افرا و توسکا بر بالای تپه ای مشرف بر رودخانه زارم رود است.

روستای زیبای سنه کوه در مسیر راه قدیمی و مالروی ییلاق – قشلاق کوچ کنندگان دامدار قدیم بوده است به گونه ای که نام مراتع و چراگاههای بین راهی دامداران قدیم هنوز در اذهان بسیاری از مردمان هست و بیان می‌شود .
راههای چندگانه مالرو از هر مسیری از مناطق دشت ناز و گهرباران به سمت ارتفاعات «چلمه کوه و نیل کوه» و مناطق ارم و کیاسر و سمنان ...مشاهده کامل متن از سنه کوه عبور می‌کردند.
در جنوب آن دو روستای ششک و مزده به همراه امامزاده زکریا (ع) مشرف بر سنه کوه می‌باشند.
رودخانه زارم رود در نزدیکی سنه رود است که موجب شادابی و سرسبزی شالیزاهای این منطقه شده است و زمینه را برای ماهیگیری و شنا فراهم ساخته که علاوه بر آن داشتن چشمه سارهای بسیار بر جذابیت آن افزوده است.
کوهی به نام «چَلمِه کوه» از روستای سنه کوه قابل رویت است که در بیشتر ماه‌های سال نمایی پوشیده از برف دارد و از زیباترین جاذبه‌های توریستی می‌باشد.

منابع:

http://iranvillage.ir/
http://sanekooh.ir/?p=2674
http://www.farsnews.com
http://wikiroosta.ir
پناهگاه حیات وحش دشت ناز

پناهگاه حیات و...

این پناه‌گاه که در حدود ۵۵ هکتار وسعت دارد و در 29 کیلومتری شمال شرقى سارى با فضایى از جنگل‌هاى جلگه‌اى قرار گرفته است که در سال ۱۳۴۶ تحت حفاظت قرار گرفت، سپس طی مصوبه شماره ۶۳ مورخ ۱۳۵۴/۵/۲۱ به عنوان پناهگاه حیات وحش معرفی گردید. این منطقه بصورت لکه ای از اراضی جنگلی جلگه ای بازمانده ...

اطلاعات | نقشه
روستای سنه کوه

روستای سنه کوه

روستای «سنه کوه» در جنوب شهرستان میاندرود که از یکی از شهرستان‌های استان مازندران است قرار دارد.سنه کوه به معنی «سینه کوه» است. این روستای زیبا در دامنه تپه‌های پوشیده از درخت و چمنزارهای زیبا در کنار چشمه ای قدیمی در وسط روستا بنا شده است. قدمت آن به صدها سال پیش برمی گردد که آثار سف...

اطلاعات | نقشه
[posttitle]

[posttitle]

[postbody]

مشاهده مطلب