توضیحات

ویرایش
موزه و نگارخانه دائمی دکتر احمد نادعلیان در جزیره هرمز، محلی است که آثار این هنرمند محیطی شناخته شده در عرصه‌های بین المللی در آنجا به نمایش در آمده اند.
آثار دکتر نادعلیان در بیش از چهل کشور دنیا پراکنده هستند. این مکان در محله‌ی قدیمی شهر هرمز واقع شده است. ابتدا در نوروز سال 1388 با نام هنرمند سرا راه اندازی شد.
قبل از تبدیل شدن به هنرمند سرا و موزه پاتوق افرادی بود که مواد مخدر و مشروبات الکلی مصرف می‌کردند.
این مکان برای هنردوستان و دوستداران طبیعت یک مکان شناخته شده است و همه روزه افراد بسیاری از آن بازدید می‌نمایند.
بسیاری از مستندات و آثار او در گوشه و کنار جهان در این موزه به نمایش در آمده اند.
در بین ماه‌های پائیز و زمستان در بسیاری از موارد دکتر نادعلیان در جزیره زندگی می‌کند و در این محل نقاشی می‌کند.
در سالهائی که نادعلیان در جزیره زندگی می‌کرده است استخوان‌ها و بقایای موجودات دریائی از جمله نهنگ را جمع آوری کرده است. این بقایا از منظر شکل برای هنرمندان الهام بخش هستند.
تمامی خاک‌های رنگی جزیره و کانی‌ها در موزه دکتر نادعلیان جمع آوری شده اند و برای مصارف هنری مورد استفاده قرار می‌گیرند.
آثار نادعلیان در بخش نگارخانه این موزه برای فروش ارائه شده اند. علاوه بر آثار نادعلیان کارهای مشترک این هنرمند و بومی‌های جزیره خصوصا ...مشاهده کامل متن زنان نیز به فروش می‌رسند.
با درآمد حاصل از فروش این آثار هزینه‌های جاری مرکز تامین می‌شود و مازاد آن برای کمک به ادامه تحصیل دختران مستعد که خودشان و یا مادرانشان با مرکز پردیس همکاری دارند هزینه خواهد شد.
همه ساله در شروع سال تحصیلی برای آنها وسایل تحصیل و لباس خریداری می‌شود.
بازدید:
بازدید با هماهنگی قبلی امکان پذیر است : 07635323187 09396655258 مدیر داخلی : شاخه دریاپیما
ورودیه بازدید هنرمند سرا هر نفر 1000 تومان، دانشجویان هر نفر 500 تومان و گروه‌های کمتر از 5 نفر برای بازدید سه هزار تومان می‌پردازند.
همچمین ورودیه برای اهالی جزیره هرمز 500 تومان می‌باشد.
به دلیل کثرت بازدید کنندگان حالا امکان اسکان همه هنرمندان در هنرمند سرا وجود ندارد. دو اطاق از اطاق‌های هنرمند سرا حریم شخصی تلقی می‌شود و آثار موزه ای در آنجا وجود ندارند.

استادان و هنرمندانی که دوست احمد نادعلیان هستند در صورتی که تعداد آنها کم باشد ضمن هماهنگی قبلی می‌توانند در این اطاق‌ها ساکن شوند.
برای بخش کارگاه و نشست تخصصی که به صورت غیر متمرکز برگزار می‌شود گروه‌های مختلف پذیرش می‌شوند. برای اسکان و تجربه غذا‌های بومی هنرمندان و دوستداران طبیعت به خانه‌های محلی معرفی می‌شوند.
مکان موزه در محله‌ی قدیمی شهر هرمز واقع شده است. برای دسترسی به موزه از مسیر پیاده پس از خروج از اسکله از مسیر ساحلی از بومی‌ها موقعیت تکیه مولا را بپرسید.
در مقابل تکیه مولا کوچه باریکی وجود دارد که اگر به سمت شرق شهر حرکت کنید پس از چند دقیقه پیاده روی به محله ای که موزه در آن وجود دارد می‌رسید. اگر این مسیر را پیاده طی کنید با فرهنگ بومی و شهرسازی بدوی هرمز آشنا می‌شوید.
خانه‌های متعددی در هرمز خصوصا خانه‌های اطراف موزه علاقمند هستند که به گردشگران اسکان بدهند و برایشان غذای محلی تهیه نمایند.
نشانی: بازار قدیم هرمز- از بومی‌ها سئوال کنید خانه دکتر نادعلیان کجاست و نقاشی‌های دیواری را دنبال کنید. تمامی دیوارهای بنا‌های مسیر محله اطراف موزه را هنرمندان ایرانی و بین المللی با خاک‌های رنگی هرمز نقاشی کرده اند.

منبع :http://www.riverart.net/
http://isna.ir/fa/news/92080704154
shahrak-vilashahr.mytehran.i
جنگل حرا

جنگل حرا

در حوالی جزیره قشم، بندرپل، جزیره هرمز و بندرخمیر مجموعه‌ای از درختان سر سبز حرا به چشم می‌خورد که با آبراهه‌هایش با پرندگان زیبا و طبیعت بکر وحشی اش از منابع توریستی و دیدنی استان می‌باشد . و هر ساله افراد زیادی را برای تماشا به سوی خود جلب می‌کند . این جنگل‌ها یکی از نقاط دیدنی استا...

اطلاعات | نقشه
دره ستارها قشم

دره ستارها قشم

دره ستاره‌ها با قدمت حدود 2 میلیون سال،که بر اثر فرسایش خاک، سنگ و ماسه ناشى از باد و باران و رگبارها به وجود آمده است، شاهکار کم نظیر طبیعت در جزیره زیباى قشم است. قدمت دره ستاره‌ها مربوط به دوره زمین شناسى سنوزوئیک (حدود 2 میلیون سال) است. ضلع شمالى جزیره قشم در نزدیکى روستاى برکه ...

اطلاعات | نقشه
قلعه پرتغالی‌ها قشم

قلعه پرتغالی‌ه...

قلعه پرتغالی‌ها در ضلع شمالی جزیره قشم و در ساحل دریای خلیج فارس قرار دارد. این قلعه در سال 1507 میلادی به فرمان " آلفونسو آلبرکرک " دریانورد پرتغالی در جزیره قشم احداث شد. آلبوکرک، جزایر دهانه خلیج فارس را تصرف کرده و از این طریق بر راه بازرگانی دریایی بین هند و اروپا تسلط یافت، چیرگی...

اطلاعات | نقشه
تپه کولغان قشم

تپه کولغان قشم

تپه کولغان قشم واقع بر فراز دره کولغان در بخش شهاب از توابع شهرستان قشم و از نقاط دیدنی استان هرمزگان در جنوب ایران است. کولغ در زبان محلى به معنى چاله است که در زمین مى‌کنند و در آن هیزم آتش مى‌کنند و زغال به دست مى‌آوردند. این نام به چاله‌هاى سنگى دست‌کنده که براى جمع‌آورى و حفاظت آب...

اطلاعات
آب انبار بی بی

آب انبار بی بی

آب انبار یا برکه بی بی که اولین آب انبار شهر قشم به شمار می‌رود این آب انبار که از آثار تاریخی و دیدنی قشم به شمار می‌رود،معماری جالب توجهی دارد و داخل آن نیز مخزن بزرگی جهت تمیز نگه داشتن آب وجود دارد. آب انبار بی بی در سال ۱۲۰۲ ه.ق توسط زنی نیکوکار به نام صوغیه که همسر شیخ عبدالله ح...

اطلاعات
غار  خربس

غار خربس

یک رشته‌کوه طولانى در پانزده کیلومترى شهر قشم، در مسیر راهى که به منطقهٔ باستانى خربز یا خربس و سپس به بندر سوزا منتهى مى‌شود، وجود دارد که در دل آن معمارى صخره‌اى شگفتى قرار دارد. ورود به این فضاى صخره‌اى از طریق روزنه‌هاى غار مانندى ممکن است که تعداد آن‌ها به نُه روزن در سه ردیف مى‌ر...

اطلاعات | نقشه
تنگه چاهکوه

تنگه چاهکوه

در بخش شهاب از توابع شهرستان قشم مکانی بسیار دیدنی به نام تنگه یا دره چاهکو قراردارد که از نقاط دیدنی استان هرمزگان در جنوب ایران است. تنگه چاهکوه،پدیده ای شگفت از فرسایش سنگ‌های رسوبی زمین،در جزیره قشم واقع شده که کمتر معرفی شده و به همین دلیل کمتر مورد بازدید گردشگران قرار گرفته است....

اطلاعات | نقشه
خاک سرخ هرمز ( گلک )

خاک سرخ هرمز (...

جزیزه زیبای هرمز که بر اساس تحقیقات انجام شده طی میلیون‌ها سال از دریا خارج شده و به صورت کنونی در آمده است.در ورودی خلیج فارس در ۸ کیلومتری بندرعباس قرار دارد.و جزو شهرستان قشم بشمار می‌رود. در مسیر دریایی قشم به جزیره هرمز کوه هایی به رنگ زرد، سفید و قرمز دیده می‌شود. در میان این ک...

اطلاعات | نقشه
مشاهده تمامی جاذبه های گردشگری
[posttitle]

[posttitle]

[postbody]

مشاهده مطلب