توضیحات

ویرایش
مهمترین جاذبه گردشگری ریگان تپه‌های شنی این شهرستان است که به عنوان بزرگترین تپه‌های شنی جهان شهرت دارند و مکان مناسبی برای توریست درمانی است.
تپه‌های شنی ریگان ـ که در دل کویر کرمان قرار گرفته با ارتفاع 75 متر در مجاورت روستای علی‌آباد پشت‌ریگ قابل دیدن است.
این تپه‌ها به دلیل ماهیت شنی و گرمایی که در خود نگاه داشته و به مرور آزاد می‌کنند، خواص درمانی ویژه‌ای دارند و می‌توانند مسکنی برای دردهای جسمی و روحی باشند.
گرمایی که بعد از حفر چاله و خوابیدن در میان شن‌ها بتدریج جذب بدن‌شده و به آن آرامش می‌بخشد، می‌تواند دردهای مفاصل، دیسک کمر، عوارض پوستی و حتی زخم بستر را بهبود بخشد.
گردشگران چاله‌های کوچکی حفر می‌کنند و در آنها می‌خوابند و شنها را به روی خود می‌ریزند و شن‌ها به تدریج حرارات شنها به بدن وارد می‌شود و می‌تواند بسیاری از بیماریها از جمله رماتیسم و بیماریهای مفصلی را رفع کند.
این تاثیر تا حدی است که بیشتر ارتوپدها و روانپزشکان، دراز کشیدن و راه‌رفتن در تپه‌های شنی را برای تسکین آلام بیماران خود توصیه و تجویز می‌کنند. راه‌رفتن در این تپه‌ها همچنین می‌تواند باعث التیام بسیاری از دردهای روحی ـ روانی شود.
اگر تمایل به اقامت در هتل و اماکن اقامتی مناسب را داشته باشید، می‌توانید ...مشاهده کامل متن در اماکن اقامتی شهرستان ریگان ـ که در 13 کیلومتری این تپه‌ها قرار دارد ـ مستقر شوید.
شهرداری ریگان هم برای اقامت موقت گردشگران حدود 50 آلاچیق به صورت طبیعی در نزدیکی تپه‌ها آماده کرده است.
نزدیک‌ترین منطقه دارای امکانات به این تپه‌ها روستای علی‌آباد پشت‌ریگ است که در فاصله 1500 متری تپه‌ها قرار دارد و قرار شده 20 منزل مسکونی برای اقامت گردشگران در ایام نوروز در این روستا تخلیه و آماده‌سازی شود.
در گذشته این تپه‌های شنی سبب مشکلاتی برای این روستا می‌شدند، اما با اقدامات منابع طبیعی و آبخیزداری و با مالچ پاشی جلوی هجوم آنها به روستا گرفته شده و اکنون یک منبع درآمدزایی برای روستا محسوب می‌شوند.
از مزایای دیگر این تپه‌های شنی آموزش پرواز پاراگلایدر در این تپه‌های شنی است که با توجه به اینکه مکان خوبی برای آموزش هستند از احتمال آسیب دیدگی جلوگیری می‌کنند.
و با گسترش زمین به زودی فوتبال و والیبال ساحلی در این تپه‌های شنی زیبا برگزار میگردد.
منبع :http://www.tebyan.net/
http://www.mehrnews.com/
www.negahmedia.ir
www.aftabir.com
http://tnews.ir/
شن درمانی

شن درمانی

مهمترین جاذبه گردشگری ریگان تپه‌های شنی این شهرستان است که به عنوان بزرگترین تپه‌های شنی جهان شهرت دارند و مکان مناسبی برای توریست درمانی است. تپه‌های شنی ریگان ـ که در دل کویر کرمان قرار گرفته با ارتفاع 75 متر در مجاورت روستای علی‌آباد پشت‌ریگ قابل دیدن است. این تپه‌ها به دلیل ماهیت...

اطلاعات
منطقه گنبکی

منطقه گنبکی

بخش گنبکی با دارا بودن آب و هوای معتدل کوهستانی دارای جاذبه‌های گردشگری زیادی است. وجود سه آبشار بزرگ در بخش گنبکی ریگان این بخش آماده پذیرایی از گردشگران و مسافران میباشد. این بخش با داشتن مناطق کوهستانی دارای آبشارهایی به طول 30متر 40 و60متر در منطقه دهکن و سرگری است. گنبکی با دارا...

اطلاعات | نقشه
مقبره شاه خورشید

مقبره شاه خورش...

مقبره شاه خورشید از جمله مهم‌ترین آثار و محوطه‌های تاریخی ریگان که به قلعه شاه خورشید نیز معروف می‌باشد. این اثر تاریخی که متعلق به دختر بهمن‌بن اسفندیار است، قدمت ۲ هزار و ۵۰۰ ساله داردو در ۵کیلومتری جنوب غربی ریگان در روستای زیبای گزان خواص قرار دارد. ریگان طبق اقوال و کتب تاریخی ا...

اطلاعات
[posttitle]

[posttitle]

[postbody]

مشاهده مطلب