توضیحات

ویرایش
بخش گنبکی با دارا بودن آب و هوای معتدل کوهستانی دارای جاذبه‌های گردشگری زیادی است.
وجود سه آبشار بزرگ در بخش گنبکی ریگان این بخش آماده پذیرایی از گردشگران و مسافران میباشد.
این بخش با داشتن مناطق کوهستانی دارای آبشارهایی به طول 30متر 40 و60متر در منطقه دهکن و سرگری است.
گنبکی با دارا بودن مرکبات منحصر به فرد کشور یکی از قطبهای تولید مرکبات است که سالیانه بیش از 300هزار تن محصول مرکبات از این باغات برداشت می‌شود.
این بخش با داشتن 30 رشته قنات آب دار باغات مرکبات و نخیلات ان ابیاری می‌شوند که این امر باعث کیفیت دوچندان محصولات باغی در این منطقه شده است.
تعداد سه رشته قنات که پر آب‌ترین قنوات شهرستان است برای ثبت ملی پیشنهاد داده شده اند که متاسفانه تاکنون اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.
وجود درختان بادام کوهی بنه کسور درختان مورد و جاری شدن چشمه سارها در این بخش نظر هر بیننده ای را به خود در این مناطق جلب می‌نماید.
همچنین وجود گیاهان دارویی مانند آویشن درمنه و زیره در این مناطق از جمله جاذبه‌های گردشگری این بخش است.
وجود پر آب‌ترین رودخانه‌های فصلی پاسرخ، گز بهمن وهلیله ای نظر ...مشاهده کامل متن هر گردشگر و مسافر را به خود جلب می‌نماید.
روستای هدف گردشگری کوشاه یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری گنبکی است که دارای آب و هوایی معتدل و با داشتن درختان بادام کوهی کسور بنه درمنه و وجود پرندگانی مانند کبک و تیهو و.. از جمله مناطق بی نظیر شهرستان است.
این روستا در 65کیلومتری شهرستان قرار دارد، باغ تفریحی آب باریک مجتمع فرهنگی تفریحی مسجد ابوالفضل از دیگر جاهای گردشگری این بخش است.

منبع :
http://www.bartarinha.ir/
http://www.tebyan.net/
http://www.mehrnews.com/
شن درمانی

شن درمانی

مهمترین جاذبه گردشگری ریگان تپه‌های شنی این شهرستان است که به عنوان بزرگترین تپه‌های شنی جهان شهرت دارند و مکان مناسبی برای توریست درمانی است. تپه‌های شنی ریگان ـ که در دل کویر کرمان قرار گرفته با ارتفاع 75 متر در مجاورت روستای علی‌آباد پشت‌ریگ قابل دیدن است. این تپه‌ها به دلیل ماهیت...

اطلاعات
منطقه گنبکی

منطقه گنبکی

بخش گنبکی با دارا بودن آب و هوای معتدل کوهستانی دارای جاذبه‌های گردشگری زیادی است. وجود سه آبشار بزرگ در بخش گنبکی ریگان این بخش آماده پذیرایی از گردشگران و مسافران میباشد. این بخش با داشتن مناطق کوهستانی دارای آبشارهایی به طول 30متر 40 و60متر در منطقه دهکن و سرگری است. گنبکی با دارا...

اطلاعات | نقشه
مقبره شاه خورشید

مقبره شاه خورش...

مقبره شاه خورشید از جمله مهم‌ترین آثار و محوطه‌های تاریخی ریگان که به قلعه شاه خورشید نیز معروف می‌باشد. این اثر تاریخی که متعلق به دختر بهمن‌بن اسفندیار است، قدمت ۲ هزار و ۵۰۰ ساله داردو در ۵کیلومتری جنوب غربی ریگان در روستای زیبای گزان خواص قرار دارد. ریگان طبق اقوال و کتب تاریخی ا...

اطلاعات
[posttitle]

[posttitle]

[postbody]

مشاهده مطلب