توضیحات

ویرایش
بالی قایه به معنای کوه دارای عسل است. در حدود 200 متری روستای بالی قایه کوهی وجود دارد که کندوهای طبیعی عسل در آن بوده که نام روستا از آن گرفته شده است.
این روستا در فاصله ۴ کیلومتری روستای چناران و در مجاورت روستاهای آق امام، اوچران، سوجق و کمرلی است.
آبشار بالی قایه دارای ارتفاعی در حدود 10 متر می‌باشد که در 500 متری روستا قرار گرفته است، و از دل دیواره‌ای سنگی به پایین میریزد.
آبشار در محل برخورد به زمین آبگیر زیبایی ایجاد کرده است.
منطقه آبشار درون تنگه‌ای زیبا واقع شده که مناظر بسیار زیبایی را پدید آورده است.
رودخانه بالی قایه از چشمه‌های روستای اوچران شروع و پس از ایجاد آبشار، از عبور کنار روستاهای بالی قایه، چناران و قره قل تپه به رودخانه اترک می‌ریزد. در منطقه آبشار پوشش گیاهی انجیر وحشی، درخت مو، انار، تمشک و… قابل مشاهده است.
برای دسترسی به این آبشار وارد جاده مراوه تپه به سمت کلاله ...مشاهده کامل متن شوید و پس از ۱۷ کیلومتر به روستای بالی قایه میرسید.
منبع :
tnews.ir/news/
golestanema.com
www.atrack.ir/news
http://qereqnews.ir/irannews/922
آرامگاه مختومقلی فراغی

آرامگاه مختومق...

مختومقلی فراغی فرزند دولت محمد آزادی بزرگترین شاعر زبان ترکمنی و یکی از مهم‌ترین شخصیت‌های مردم ترکمن به شمار می‌آید. وی در اشعار خود بیشتر به مسایل اجتماعی و سیاسی می‌پرداخت. محمدعلی جمالزاده مختومقلی را فردوسی ترکمانان نامیده‌است. آرامگاه این شاعر وعارف نامی و یکی ازمفاخر فرهنگی ک...

اطلاعات | نقشه
آبشار بالی قایه

آبشار بالی قای...

بالی قایه به معنای کوه دارای عسل است. در حدود 200 متری روستای بالی قایه کوهی وجود دارد که کندوهای طبیعی عسل در آن بوده که نام روستا از آن گرفته شده است. این روستا در فاصله ۴ کیلومتری روستای چناران و در مجاورت روستاهای آق امام، اوچران، سوجق و کمرلی است. آبشار بالی قایه دارای ارتفاعی در...

اطلاعات | نقشه
[posttitle]

[posttitle]

[postbody]

مشاهده مطلب