توضیحات

ویرایش

روستای سیس با مسافت 18 کیلومتراز شهر دهگلان و در جنوب غربی آن قرار گرفته است .
این روستا با روستاهای چراغ آبا د،هندی بلاغ ،سرواله،سورال،وسراب دوکل،همجوار است
ویژگیهای جغرافیایی: روستای سیس در دشت استقرار یافته است همچنین بافت روستا متراکم در منطقه ای نیمه خشک جهت باد غالب آن جنوب غربی به شمال شرقی وجهت شیب عمومی آن از غرب به شرق و با ارتفاع 1570 متر از سطح دریا قرار گرفته است.
آب شرب روستا از یک حلقه چاه عمیق مابین روستاهای سیس و بهمن آباد تامین و در منبع بزرگ جنب آن ذخیره می‌گردد.
این آب نیز به منبع نیز به منبع‌های واقع در دو روستا هدایت و از آنجا به منازل توزیع می‌گردد .
منابع آب کشاورزی روستا غالبا نزولات جوی است و اراضی آبی نیز از طریق رودخانه ای که از روستای سورال سر –چشمه می‌گیرد و نیز چاههای روستا تامین می‌شود.
طبیعت بکر و دست نخورده روستای سیس یکی از مناطق گردشگری شهرستان دهگلان است که همواره مورد توجه بسیاری از گردشگران داخلی وخارجی قرار گرفته است.

منبع :
http://www2.edarekolskh.sso.ir/
wikiroosta.ir
www.dehgolan.gov.ir

با تشکر از :

رضا رحیمی

روستای سیس

روستای سیس

روستای سیس با مسافت 18 کیلومتراز شهر دهگلان و در جنوب غربی آن قرار گرفته است . این روستا با روستاهای چراغ آبا د،هندی بلاغ ،سرواله،سورال،وسراب دوکل،همجوار است ویژگیهای جغرافیایی: روستای سیس در دشت استقرار یافته است همچنین بافت روستا متراکم در منطقه ای نیمه خشک جهت باد غالب آن جنوب غر...

اطلاعات | نقشه
کوه و امامزاده شیدا

کوه و امامزاده...

بنای تاریخی «شیدای نازار» بر روی کوهی به نام کوه شیدا در ضلع شمال شرقی روستای ظفرآباد از توابع شهرستان قروه در فاصله‌ی 25 کیلومتری شهر دهگلان قرار دارد. بنای مقبره در بلندترین نقطه‌ی کوه شیدا واقع است و از هر جهت قابل رویت بوده و این اثر در تاریخ ۸ مرداد ۱۳۸۱ با شماره ثبت ۵۹۳۱ به‌عنوان...

اطلاعات | نقشه
[posttitle]

[posttitle]

[postbody]

مشاهده مطلب