توضیحات

ویرایش
وصف دریاچه از دید یکی از دوستانی که از این دریاچه راضی بودند :
در وصف دریاچه فشافویه تعریف زیادی شنیده بودیم, در اولین فرصتی که فراهم شد به بازدید این دریاچه رفتیم.اواسط اردیبهشت بود .از صبح خیلی هیجان داشتیم که این دریاچه رو ببینیم.
حدود ساعت 11 صبح بود که با دوستانمون که مسیر رو میشناختند, به سمت دریاچه حرکت کردیم. ما خودمون را برای یک مسافرت دو ساعته آماده کرده بودیم اما نکته جالب همینجا بود که هنوز40 دقیقه نشده بود که در اتوبان تهران قم کیلومتر ۱۸ از زیر گذر اتوبان گذشتیم و وارد یک جاده خاکی شدیم، بعد از دو سه دقیقه به یک دریاچه آبی خوشرنگ و زیبا رسیدیم.
رنگ آبی دریاچه به اندازه ای زیبا بود که مانند فیروزه ای در وسط دشت می‌درخشید، از ماشین پیاده شدیم و با هیجان به سمت مجموعه رفتیم. خیلی زیبا بود. داشتیم فکر میکردیم چرا تا الان از وجود این دریاچه بی خبر بودیم.
...مشاهده کامل متن محو تماشا و وزش باد و آرامش آب بودیم و سکوت دل انگیز.
نسیم خنکی که از سمت دریاچه می‌وزید ما رو یاد شمال می‌انداخت. در فضای باز هر طبقه یک سری میز و صندلی رو به دریاچه چیده بودند. میزهای کنار دریاچه با سایبان‌های بزرگ بود.
ما روبروی دریاچه روی صندلی‌ها کنار کافی شاپ نشستیم منظره زیبای رنگ آسمان آبی روشن در کنار رنگ نیلگون دریاچه فوق العاده بود. از دور رشته کوههای البرز نمایان بود و سفیدی برفی که روی کوهها نشسته بود.
به گفته یکی از مدیران دریاچه آب اصلی دریاچه از رودخانه کرج و کن سرچشمه می‌گیره و به اینجا منتهی میشه، مساحت دریاچه 286 هکتار هست که طول قابل استفاده آن 5 کیلومتر و عرض آن یک کیلومتر است، عمق دریاچه در عمیق‌ترین قسمت دریاچه به 38 متر می‌رسد.
گاهی توی آب دریاچه ماهی هم وجود داره.
سمت چپ دریاچه، یک ساختمان سه طبقه برای رفاه حال مسافرین ساخته شده بود. طبقه اول ساختمان یک کافی شاپ و یک رستوران و همین طور قسمت اداری مجموعه بود.
با بررسی بیشتر متوجه شدیم که اکثر تفریحات آبی از جمله جت اسکی، اسکی روی آب، شاتل، بنانا، فلایی برد و...برای استفاده مشتری‌ها تدارک دیده شده است. همچنین در صورتی که کسی وسیله بازی آبی مثل جت اسکی داشته باشد می‌تونند با دادن هزینه, نگهداری وسیله خود به این مجموعه بسپارد.
تا اوایل آبان. همه روزه هم از ساعت 10 صبح تا 7 بعد از ظهر آماده سرویس دهی به علاقه مندان ورزش‌های آبیه.
محیط دریاچه به قدری زیباست که میشه از آن برای مراسم تولد و عکاسی و کلیپ عروسی استفاده کرد. اما باید از قبل هماهنگی رو با مجموعه انجام داد. این دریاچه در روزهای تعطیل و آخر هفته بسیار شلوغ و پرازدحام بوده, به همین دلیل جهت برگزاری مراسم فقط در روزهای شنبه تا چهارشنبه میشه اقدام کرد.
جالبه که بدونید که این مجموعه برای علاقه‌مندان به یادگیری این ورزش پر هیجان و شاد, امکانات آموزشی فراهم کرده و از سطح پایه تا پیشرفته آموزش خصوصی داره.
بعد از گشت و گذار کنار دریاچه, حالا آرامشی که بعد از پشت سر گذاشتن تهران شلوغ, کنار دریاچه به آدم دست میده, فقط کافیه چند لحظه روی صندلی بشینی چشمات رو ببندی و به هیچ چیز و هیچ جا فکر نکنی و فقط نفس بکشی، سکوت و آرامش فوق العاده اینجا رو با تمام وجود استشمام کنی.
وجود همچین دریاچه ای در نزدیکی تهران, یعنی یک تفریح بی نظیر.
البته دوستانی هم در مورد بوی دریاچه و همچنین گران بودن تفریحات ... انتقاد داشتند .

امکانات تفریحگاه فشافویه:
- دارای جای پارک مناسب
- بوفه
- کافی شاپ، رستوران، سالاد بار
- بیمه برای تمام افراد در حال بازی
- حمام و رختکن
راه دسترسی به آن: اتوبان تهران قم- کیلومتر ۱۸ بعد از عوارضی- کیلومتر ۵ بعد از زیرگذر اتوبان (تقاطع رباط کریم) به سمت حسن‌آباد، است.
۸۸۴۰۰۳۹۲ - ۵۶۲۵۹۲۲۶-۰۹۱۲۸۴۸۲۶۹۵

منبع :
آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی( شاه‌عبدالعظیم )

آستان مقدس حضر...

شاه‌عبدالعظیم یا عبدالعظیم حسنی مجموعه چند آرامگاه است. در مجموعه آرامگاه‌های نوادگان حسن بن علی است که در شهر ری (در جنوب تهران) قرار دارد. این آرامگاه با آرامگاه حمزه و طاهر یکی از مشهورترین زیارتگاه‌های شیعیان ایران بوده و مربوط به دوره ایلخانی - دوره صفوی - دوره قاجار است. این اث...

بی بی شهربانو نام آرامگاهی است درشمال شرقی شهر ری، جاده کارخانه سیمان ،انتهای جاده بی بی شهر بانو، طبق کتیبه موجود در آن و باور مردم مقبره شهربانو همسر امام سوم شیعیان حسین بن علی و مادر امام چهارم شیعیان سجاد است شهربانو دختر یزدگرد سوم است. هرچند از دیدگاه تاریخی این موضوع مورد تردی...

اطلاعات | نقشه
امامزاده سید ابراهیم و سید اسماعیل (ع)

امامزاده سید ا...

امامزاده ابراهیم و اسماعیل از فرزندان امام موسی کاظم علیه السلام هستند. بقعة امامزادگان ابراهیم و اسماعیل در شهر ری و در روستای قلعه شیخ قرار گرفته است . این بقعه دارای مساحت زیادی است و اهالی شهر ری و کهریزک به زیارت آن می‌آیند . در گذشته ، سنگ نوشته ای در بقعه وجود داشته که قدمت ب...

برج نقاره خانه یا برج یزید، در ناحیه شمالی شهرستان ری در غرب امین آباد برفراز کوه طبرک یا تپه گبری واقع شده است . به گفته برخی منابع این برج آجری که ارتفاع آن به سه متر می‌رسد، در حدود ۱۰۰۰ سال پیش به دست شخصی به نام «بزرگ امید» جهت استفاده شخصی ساخته شد. و همچنین به نظر برخی پژوهشگران...

برج طغرل از آثار به جا مانده از دورهٔ سلجوقیان است و در شرق آرامگاه ابن بابویه در شهر ری قرار دارد . این بنا از آثار قرن ششم است . بنایی است که از داخل به شکل دایره و از خارج به شکل یک ستاره 22 گوشه یا 44 پهلو دیده میشود که قسمت بالایی آن توسط گوشه سازی هایی بسیار زیبا که از خصوصیات مع...

تالاب عشق‌آباد در دو کیلومتری روستای عشق آباد در بخش «قلعه‌نو» شهرستان ری واقع شده است. دسترسی به تالاب از طریق تهران کمربندی شهرری، جاده ورامین، بعد از فیروزآباد خروجی تپه میل، طی مسافتی در حدود 10 کیلومتر در جاده آسفالت و رد شدن از شهرک صنعتی عشق‌آباد و روستای عشق‌آباد، پس از گاوداری...

این دریاچه در سال ۱۳۸۵ خورشیدی ساخته شده ومتعلق به منطقه شهرری و حسن‌آباد تهران است.در سال ۱۳۸۷ خورشیدی امکاناتی برای تفریحات آبی به دریاچه فشافویه آورده شد و عملیات عمرانی در آنجا آغاز و راه‌اندازی شد. وصف دریاچه از دید یکی از دوستانی که از این دریاچه راضی بودند : در وصف دریاچه فشافو...

اطلاعات | نقشه

سواحل امارات در نزدیکی تهران

تهران ساحل ندارد. سر و ته شهر را که بزنید یا کویر است و یا کوه. جنگل و ساحل برای آن طرف کوه هاست. اما نباید سراغ آن طرف بروید، 180 درجه مسیر را عوض کنید و روانه فرودگاه امام خمینی شوید. نه، قرار نیست سواحل دریای جنوب و یا دریاهای اروپایی را غرب آسیا را بگیرید، می‌خواهیم آدرس یک دریاچه را در کویر جنوبی ... ادامه مطلب