توضیحات

ویرایش
سابقه تاریخی هنر قلم‌زنی، به سیت‌ها و سکاها باز م‌ی‌گردد که حدود 5000 تا 7000 سال پیش در جنوب روسیه و شمال ایران زندگی می‌کردند. آن‌ها نژاد آریایی بودند.
این قوم در هنر قلم‌زنی به بالاترین سطح و درجه پیشرفت و ابداع رسیده بودند. از دیگر نمونه‌های تاریخی قلم‌زنی، باید به برنز لرستان اشاره کرد که متعلق به 3000 سال پیش است که از لحاظ کیفیت رقیب جدی برای سیت‌ها محسوب می‌شود.
بعد از این دو طایفه، به هخامنشیان و ساسانیان می‌رسیم که تکنیک کار ایشان مانند سیت‌ها است. آثار قلم‌زنی دوره هخامنشیان، دوره شکوفایی در زمینه ریخته گری و چکش‌کاری و سوارکردن فلز روی فلز دیگر می‌باشد.
در این روره آبکاری فلزات نیز رواج یافته است.در دوره سلوکیان، ضرب سکه از نظر کیفیفت متکامل شده آثار فلزی و قلم‌زنی با اقتدار سلوکیان و نفوذ طرح‌های یونانی به هنر ایرانی بوده.
ولی در اواخر عصر اشکانی، این نفوذ از بین رفت در دوره اشکانیان آثار زیادی به دست نیامده و آثار قلم‌زنی شده بیش‌تر به هنر دوره هخامنشی نزدیک است و در طراحی آثار قلم‌زنی تغییرات ...مشاهده کامل متن جزیی در نقش و شکل آن‌ها دیده می‌شود.
در طراحی گلبرگ‌ها، گل‌های لوتوس باریک‌تر و نوک‌تیزتر شده. در دوره ساسانیان، ساخت ظروف از فلزات گران‌بها رونق و رواج فوق العاده‌ای یافت و استادکاران با چنان هنرنمایی بر روی این‌گونه ظروف می‌پرداختند که از نمونه آثار و شاه‌کارهای قلم‌زنی این دوره، ظرف طلای بسیار زیبا که معروف به جام خسرو می‌باشد.شیوه قلم‌زنی این دوره به تقلید از دوره‌های قبل بوده و آثار به صورت برجسته کار می‌شده و در طراحی آثار صحنه‌های زندگی بزمی و رزمی را قلم‌زنی کرده‌اند.

دوره‌ی سلجوقی(عصر فلزکاری و قلم‌زنی دوره اسلامی) :در دوره سلجوقی هنر قلم‌زنی، به صورت تخت بوده و برجسته و فروبری در کار وجود ندارد. شیوه قلم‌زنی به صورت خراش و حکاکی می‌باشد و از طرح‌های به هم فشرده و متراکم و خطوط کوفی استفاده می‌گردیده.
در این دوره هنر مشبک‌کاری به اوج رسیده و از هنر ترصیع‌کاری و ترکیب فلزات، بیش‌تر روی آثار استفاده گردیده و از فلز مفرغ، برنج و سفید روی استفاده شده است.
در دوره مغول و تیموریان با استفاده از شیوه قلم‌زنی سلجوقیان آثار، حکاکی و خراش‌نگار می‌گردیده و آثار بسیار ظریفی در این دوره وجود دارند. در دوره صفویه، قلم‌زنی وارد مرحله جدید شده.
یه این معنی که از طرح‌های مینیاتور بهره زیاد گرفته و هنر قلم‌زنی به اوج خود می‌رسد و با استفاده از تکنیک‌های گذشتگان در تکامل خود با استفاده از صنعت ترصیع اشیا و طلا کوبی فولاد و ساخت اشیا بسیار ظریف و استفاده از طرح‌های مذهبی و آیات قرانی می‌باشد.
در شیوه قلم‌زنی با ابداع آجیدن قلم‌های بدون آج قبلی، انقلابی در شیوه قلم‌زنی آثار شد. در دوره قاجار، آثار قلم‌زنی هم برای اماکن متبرکه، مقابر و زیارتگاه‌ها تهیه شده که دارای ارزش می‌باشد و در شیوه قلم‌زنی به تقلید از ادوار مختلف گذشته می‌باشد که هنر جنده کاری یکی از شیوه‌های رایج در این دوره و دوره بعدی است.
در دوره معاصر، قلم‌زنی در شهر اصفهان رایج می‌باشد و بعضا در شهرهای کرمانشاه، شیراز و دیگر شهرها نیز هنرمندان به تقلید از گذشتگان آثار زیبایی را تولید و عرضه می‌نمایند.

قلم‌زنی هنر تزیینات آثار فلزی می‌باشد که از دیرباز در ایران رایج بوده و از 7000سال پیش ایرانیان با ساخت اشیا مسی و شیوه استفاده از آن‌ها آشنا بوده‌اند و آثار خود را قلم‌زنی می‌نمودند.
دلیل این ادعا اشیایی‌ست که مربوط به هزاران سال پیش می‌باشد. پایداری فلز در شرایط مختلف باعث حفظ مدارک و پیشینه قلم‌زنی شده است. قلم‌زنی در ایران دارای شیوه‌های مختلف می‌باشد که :

1-ریزه قلم‌زنی 2- برجسته‌کاری (جنده کاری) 3- مشبک کاری.

در قلم‌زنی به‌صورت ریزه قلم‌زنی از ابزار آجدار استفاده شده و اصولا از طرح‌های گل و مرغ، اسلیمی ختایی، صورت (مینیاتور) استفاده شده و هنرمند قلم‌زن به‌صورت کامل با تسلط بر طراحی آثار در شیوه کار قلم‌زنی، آثار را قلم‌زنی نموده که در این شیوه طرح به‌صورت نیم برجسته می‌باشد که با فروبری زمینه فلز طرح نمایان شده و آثار بسیار زیبایی ساخته و قلم‌زنی می‌گردد.

2-در قلم‌زنی به‌صورت برجسته‌کاری، از قلم‌های بدون آج استفاده و اصولا طرح از پشت اثر صورت برجسته با ضربات سنگین چکش قلمزنی شده و سپس روی اثر با تزیینات قلم‌زنی کامل می‌گردد.

در شیوه جنده‌کاری که همان برجسته‌کاری می‌باشد، اثر از نظر اندازه بزرگ‌تر بوده و طرح‌های درشت‌تری طراحی می‌گردد، که بعضا در برجسته‌کاری اثر، از پتک جهت برجسته کردن قسمت‌های مختلف استفاده می‌نمایند و سپس با استفاده از قلم‌های برجسته‌کاری، اثر روسازی می‌گردد.در قلم‌زنی به‌صورت مشبک‌کاری، در این شیوه زمینه اثر بریده می‌شود و توسط قلم‌های تیز و مخصوص تا نور از قسمت‌های بریده شده به خارج انتقال پیدا کند.در طراحی آثار مشبک، باید به اتصالات طرح توجه نمود زیرا نور در قسمت‌های مختلف بدنه طرح به‌صورت یکسان باید نمایان گردد و اصولا در گذشته از قندیل‌های مشبک شده در روشنایی استفاده می‌کردند.

در شیوه‌های قلم‌زنی قابل ذکر می‌باشد که در موقعیت‌های مختلف جغرافیایی و فرهنگی سبک‌ها و روش‌های مختلفی را در قلم‌زنب اشیا استفاده می‌نمودند.در شهر شیراز با استفاده از قلم‌های بدون آج آثار نقره و بعضا مس را قلم‌زنی می‌نمایند و از طرح‌های متداول که مربوط به دوره هخامنشیان است، بیش‌تر استفاده می‌نمایند.
در شهر کرمانشاه از قلم‌های آج‌دار و بدون آج هم‌زمان در قلم‌زنی آثار استفاده می‌نمایند، که در حال حاضر قلم‌زنی به شیوه گذشته از بین رفته است و قلم‌زنان معاصر از شیوه‌های قلم‌زنی اصفهان بیش‌تر استفاده می‌نمایند.

در شهر اصفهان شیوه قلم‌زنی به‌صورت ریزه قلم‌زنی با قلم‌های آج‌دار می‌باشد، که از زمان صفویه رایج گردیده و در حال حاضز نیز رایج است.

در قلم‌زنی ساخت اشیا را، دوات‌گری و زرگری می‌نامند.

دوات‌گری :ساخت ظروف یکپارچه است که از فلز نقره، مس، برنج و طلا می‌باشد. برای دوات‌گری از سندان‌های مخصوص و چکش‌های مختلف استفاده می‌گردد.

زرگری: ساخت اشیا فلزی که به‌صورت جعبه، قلمدان و ... می‌باشد، که نیاز به جوش‌کاری و برش فلز می‌باشد که جنس فلز از طلا، نقره، مس و برنج است.

ابزار قلم‌زنی: قلم‌های آج‌دار و بدون آج است. انواع چکش، انبردست، پرگار، قیچی آهن‌بر، هسوم، استنبلی، اجاق‌گاز، قیر، گچ، سرپیک، تیزآب، فرچه، خاک اره و ... می‌باشد.

هنر قلم‌زنی در مراسم آیینی ایران جایگاه ویژه داشته و اصولا در ساخت ضریح‌های اماکن مقدسه، از هنر قلم‌زنی به‌صورت جنده‌کاری و بسیار زیبا و دقیق استفاده می‌نماید و در گذشته نیز در مراسم آیینی، از ظروف شاخی شکل که به شکل سرحیوانات بوده و ریتون می‌نامیدند، استفاده می‌کردند و معتقد بودند که با نوشیدن آب از ظرف مورد نظر، قدرت حیوان به انسان منتقل می‌گردد.

منبع :http://vmic.ir/
عالی قاپو

عالی قاپو

کاخ عالی قاپو عمارتی است که در غرب میدان نقش جهان و روبروی مسجد شیخ لطف اله سر بر افراشته و به عنوان یکی ازمهمترین شاهکارها ی معماری اوائل قرن یازدهم هجری مطرح است. تاریخ ساخت بنا به 1054 هـ.ق باز می‌گردد . این قصر دروازه مرکزی و مدخل کلیه قصرهایی بود که در دوران صفویه در محدوده میدان...

اطلاعات | نقشه
هشت بهشت

هشت بهشت

عمارت هشت بهشت یکی از عمارت‌های تاریخی موجود در شهر اصفهان و ساخته شده در دوران صفویان است که در غرب خیابان چهار باغ پایین و شرق به خیابان متاخری، از جنوب به بازارچه بلند (بازار هنر) واقع شده است. از کلیه کاخ‌های باصفا و کلاه فرنگی‌هائی که در این دوره در کنار چهارباغ احداث شده بود فقط...

اطلاعات | نقشه
چهلستون

چهلستون

باغ چهل ستون، با مساحتی بالغ بر 67000 متر مربع، تنها قسمت کوچکی از باغ وسیع جهان نما است که پیشینه آن به قبل از دوران صفوی می‌رسد. شاه عباس اول در میان آن کوشکی بنا کرد که هسته نخستین کاخ چهل ستون بود و تالار میانی کاخ و غرفه‌های چهار گوشه آن را شامل می‌شد. در دوران حکومت شاه عباس دوم...

اطلاعات | نقشه
میدان امام ( نقش جهان )

میدان امام ( ن...

میدان نقش جهان در ابعادی کوچکتر، در دوره تیموریان ساخته شد. در زمان شاه عباس اول این میدان توسعه یافت و فرم و شکل امروزین خود را یافت. برخی از مهمترین ابنیه پیرامونی این میدان، در همین دوره ساخته شد. پس از انتقال پایتخت ایران از اصفهان به شیراز، میدان نقش جهان اهمیت خود را به تدریج از...

اطلاعات | نقشه
مسجد شیخ لطف الله

مسجد شیخ لطف ا...

مسجد شیخ لطف الله واقع در شرق میدان امام خمینى (ره)، مقابل قصر شاه عباس صفوى که به عالى قاپو معروف است واقع شده است،که شاهکار کم نظیری از کاشی کاری و معماری استادانه قرن یازدهم هجری است که توسط استاد محمدرضا اصفهانی از معماران نامدار آن دوره ساخته شده‌است و خطاطی آن را علی رضا عباسی انج...

اطلاعات | نقشه
سی و سه پل

سی و سه پل

یکی از پلهای زیبا و جالبی که در دوران صفویه بر روی زاینده رود احداث شد سی و سه پل است. این پل که در نوع خود شاهکارى بى‏نظیر از آثار دوره سلطنت شاه‏ عباس اول است. در گذشته «پل جلفا» نیز نامیده می‌شد (زیرا از این طریق به جلفا که تازه احداث شده بود می‌رسیدند). این پل به «الله وردیخان» هم...

اطلاعات | نقشه
منارجنبان

منارجنبان

در ایران برخی مناره‌ها قابلیت تکان خوردن را دارند که به اصطلاح به آنها منارجُنبان می‌گویند. از معروفترین منارجنبان‌های ایران یکی در اصفهان و دیگری در شهرستان اردکان و در بخش خرانق واقع شده‌اند. منارجنبان اصفهان یکی از آثار تاریخی این شهر است که عارفی به نام «عمو عبدالله کارلادانی» در ...

اطلاعات | نقشه
باغ پرندگان اصفهان

باغ پرندگان اص...

باغ پرندگان با مساحتی بالغ بر ۵۵ هزار متر مربع در سال ۱۳۷۵ به همت شهرداری اصفهان در بیشه ناژوان و در حدود ۴ کیلو متری غرب پل وحید احداث گردیده و از نظر طراحی در سطح کشور در نوع خود بی نظیر است . محوطه داخلی باغ پرندگان با وسعت ۱۷ هزار متر مربع چنان زیبا فضا سازی شده است که علاوه بر تام...

اطلاعات | نقشه
مشاهده تمامی جاذبه های گردشگری
بریانی

بریانی

بریانی اصفهان یکی از غذاهای معروف ایرانی است که آوازه‌اش در بسیاری از کشورهای جهان نیز پیچیده و در میان ایرانیان نیز طرفدار دارد. این غذا متعلق به شهر اصفهان است و مشهورترین غذای سنتی اصفهان به شمار می‌آید. مواد لازم برای 4 تا 6 نفر : گوشت گوسفند بدون استخوان 500 گرم جگر...

اطلاعات
کله جوش ( کاله جوش )

کله جوش ( کاله...

این خوراک که به ایلات قشقایی و منطقه اصفهان منسوب است بسیا ساده بوده و به سرعت قابل آماده سازی می‌باشد. لذا می‌توان آنرا در دسته غذا‌های حاضری محسوب نمود.با وجود سادگی بسیار خوش مزه و اشتها آور است. مواد لازم برای سه نفر: 1. نیم کیلو کشک پاستوریزه و یا خانگی ساییده شه و جوشیده.2. نعنا...

اطلاعات
لباس محلی اصفهان

لباس محلی اصفه...

لباس اصیل مردم اصفهان در حدود 300 سال قبل را لباس نخی سفید یا شیری بوده است که به صورت دستباف تهیه می‌شده است. لباس اصیل زنان اصفهان شامل یک دامن مخمل قرمز کوتاه رنگ با چین‌های زیاد که توسط دکمه بسته می‌شده و یک پیراهن گلدوزی شیری رنگ بوده است. زنان جوان یک شلوار نخی سفید رنگ و زنان م...

اطلاعات
جشن و آیین گلابگیری

جشن و آیین گلا...

ایرانیان از نخستین کسانی هستند که از گذشته‌های دور به ویژگی‌های خوراکی و درمانی گل سرخ (محمدی) پی برده‌اند. طبق اسناد بین‌المللی، مبداء تولید گلاب،ایران و مبداء تولید اسانس گل سرخ (محمدی) و عصاره گلبرگ‌های تازه، یونان ذکر شده‌است. کاشت گل‎محمدی در ایران قدمتی حدود 7 هزار ساله دارد و مر...

اطلاعات
خورش ماست ( خورشت ماست )

خورش ماست ( خو...

خورش ماست یا خورشت ماست غذایی بومی اصفهان میباشد که از ماست چکیده، گوشت گردن گوسفند، زعفران و شکر تهیه می‌شود و در آن کمی زرشک و خلال بادام یا گردو و گاه گلاب می‌ریزند و به صورت سرد سرو می‌شود ولی در قدیم یک غذای اصلی درباری بود. هرچند از تاریخچه خورش ماست اطلاعات چندانی در دست نیست ام...

اطلاعات
آش سماق

آش سماق

آش سماق یکی از غذاهای محلی استان اصفهان و استان همدان (تویسرکان) است. دستور شماره یک: مواد لازم برای ۸ نفر سماق خشک و نکوبیده یک پیمانه برنج گرده یک و نیم پیمانه عصاره قلم یا مرغ لوبیا چشم بلبلی دو پیمانه سبزی معطر آش خرد شده نیم کیلو گوجه فرنگی یک کیلو نمک و فلفل نعنا داغ و...

اطلاعات
خاتم کاری

خاتم کاری

یکی از گونه‌های زیبا و هنرمندانه صنایع دستی در اصفهان خاتم سازی است. این هنر بی بدیل وکم نظیر در واقع هنر آرایش سطح اشیاء چوبی به صورتی شبیه به موزائیک با مثلث‌های کوچک است. این مثلث‌ها هرچه ظریف‌تر و طرح‌ها و اشکال هرچه منظم‌تر باشند، خاتم مرغوب‌تر خواهد بود. یکی دیگر از دلایل مرغوبی...

اطلاعات
فرش اصفهان

فرش اصفهان

یکی از صنایع دستی اصفهان قال بافی است. اصفهان در زمان صفویه یکی از مراکز عمده قالیبافی بود. در این شهر تعداد زیادی کارگاه وجود داشت که در آن قالیهای زر بفت بافته می‌شد. کارگاههای قالی بافی دربار صفوی متصل به کاخ سلطنتی در جنوب عالی قاپو بین میدان شاه و چهل ستون، با استفاده از بهترین م...

اطلاعات
میناکاری

میناکاری

در اوایل قرن یازدهم هجری که اصفهان به عنوان پایتخت دولت صفوی انتخاب شد و این شهر مرکز مهم تجارت فرهنگ و صنعت کشور گردید زمینه‌های رشد و شکوفایی آن در تمامی ابعاد علمی و ذوقی و هنری فراهم آمد. « از جمله هنر‌های دستی ایرانیان در گذشته‌های دور ، تزئین و کنده کاری روی فلزات است . » ظروف ف...

اطلاعات
گز

گز

یکی از معروفترین سوغات اصفهان گز می‌باشد مواد اولیه این شیرینی مطبوع و مشهور که گزانگبین باشد، در کوهپایه‌های زاگرس در غرب استان به عمل می‌آید. گز انگبین ریشة گیاهی به نام گون یا درخت گز است. ارتفاع این درخت کوهستانی حداکثر به دو متر می‌رسد و بیشتر در مناطق خوش آب و هوای بختیاری و خوا...

اطلاعات
قلم زنی

قلم زنی

سابقه تاریخی هنر قلم‌زنی، به سیت‌ها و سکاها باز م‌ی‌گردد که حدود 5000 تا 7000 سال پیش در جنوب روسیه و شمال ایران زندگی می‌کردند. آن‌ها نژاد آریایی بودند. این قوم در هنر قلم‌زنی به بالاترین سطح و درجه پیشرفت و ابداع رسیده بودند. از دیگر نمونه‌های تاریخی قلم‌زنی، باید به برنز لرستان اش...

اطلاعات

نقره نما و شبه نقره اصفهان همراه با ظروف قلمزنی بازار مینا

ظروف نقره نما و شبه نقره قلمزنی شده سلیقه جدید شیک پسندان

نقره نما

نقره نما که به ظروف شبه نقره، آبکاری نقره یا طرح نقره شهرت دارد یکی از ظروف پرفروش چند سال اخیر در حوزه صنایع دستی بوده اند. همه خانم ها ظروف طلایی و نقره ای را به شدت می پسندند و تمایل دارند دکوراسیون منزل خود را با این نوع ظروف تزئین کنند اما با توجه به قیمت و ارزش مادی بالای ظروف نقره، خرید آن برای همه امکان پذیر نیست. ظروف نقره نما به عنوان یکی از شاخه های جدید صنایع دستی با همین رویکرد ایجاد شد تا به کمک ظروف مسی، برنجی یا برنزی (اکثرا از مس) و آبکاری آنها با نقره (روکش نقره) قیمت این ظروف را پایین بیاورند. در واقع جنس بدنه را غیر از نقره انتخاب کرده اند و تنها لایه ای از نقره با همان عیار 925 (درجه خلوص 92.5%) را استفاده نموده اند تا ظاهر براق و درخشان و بسیار زیبای نقره را داشته باشد.

نقره نما و شبه نقره اصفهان همراه با ظروف قلمزنی بازار مینا

تشخیص ظروف نقره نما از نقره بسیار سخت است چون عیار نقره استفاده شده کاملا مشابه است و فقط مقدار نقره کمتر می باشد (چون جنس بدنه ظرف از نقره نیست). ظروف نقره نما برای زیبایی بیشتر تحت نوآوری های بیشتری قرار گرفته است و با قلمزنی جلوه و نمود آنها را بسیار بهتر ساخته اند. علاوه بر خرید تکی ظروف شبه نقره، امکان فروش عمده نقره نما یا شبه نقره نیز فراهم شده که به عنوان هدایای تبلیغاتی سازمانی و ارگانی در داخل باکس های بسیار شیک و حرفه ای عرضه می گردند. در خرید عمده ظروف شبه نقره تخفیف های ویژه نیز وجود دارد که خرید آنها را بیش از پیش مقرون به صرفه می سازد.

فروشگاه قلم زنی اصفهان ارائه کننده بهترین ظروف قلمزنی و نقره نمای اصفهان به مشتریان خود در سراسر کشو می باشد. خرید قلم زنی اصفهان و ظروف شبه نقره شامل : بشقاب قلمزنی، گلدان قلمزنی، کشکول نقره نما، شکلات خوری شبه نقره و بسیاری از دیگر محصولات دست ساز ایرانی از طریق سایت و اپلیکیشن صنایع دستی اصفهان به مشتریان گرامی.

فروشگاه صنایع دستی بازار مینا     BazareMina.ir

تماس با واحد فروش : 09019277512    - 03134651271

 

شبه نقره

شبه نقره که نام دیگر ظروف نقره نما، طرح نقره یا آبکاری نقره است مصارف تزئینی و دکوراتیو برای منزل و محل کار و حتی کاربردی برای پذیرایی از مهمان دارند. در کسب و کارهای مختلف از ظروف شبه نقره به عنوان هدایای تبلیغاتی استفاده می کنند که در واقع در مناسبات تجاری، تجلیل از کارمندان و پرسنل نمونه، تقدیر از افراد برگزیده جشنواره ها و همایش های مختلف و غیره به کار می رود. خرید ظروف شبه نقره مزایای زیادی دارد که از جمله آنها می توان به کیفیت و ماندگاری بسیار بالا بخاطر عملیات چکش کاری در طی قلمزنی، جلوه و نمود بسیار زیاد طرح و نقوشی که بر روی آنها کار شده است، ارزش هنری بسیار بالا در مقایسه با ظروف پرسی نقره نما یا شبه نقره، تیره و تار نشدن ظروف آبکاری نقره به دلیل داشتن لایه پلی استر بر روی آنها، کاهش قیمت 5 برابری نسبت به ظروف نقره و همچنین بهترین جایگزین برای کالاهای لوکس خارجی و غیره اشاره کرد.

نقره نما و شبه نقره اصفهان همراه با ظروف قلمزنی بازار مینا

فروشگاه بازار مینا یکی از مراکز بزرگ و کاملا معتبر در زمینه فروش انواع ظروف شبه نقره در ایران می باشد که در ساخت تمامی ظروف نقره نما از نقره با عیار 925 استفاده شده و شناسنامه دار نیز هستند به همین دلیل کیفیت و مرغوبیت آنها کاملا تضمین شده است. در حین خرید به صورت تکی و عمده می توانید از مشاوره رایگان و نحوه نگهداری صحیح از این ظروف، انتخاب مدل مناسب، بسته بندی شیک و درج پلاک تجاری و غیره مطلع شوید.

قلمزنی

قلمزنی یا قلم زنی به هنر نقاشی و برجسته کاری روی فلزاتی مثل مس، نقره، برنج و ورشو گفته می شود که چکش و قلم های مخصوص (بسته به نوع سبک) از لوازم بسیار مهم آن به شمار می رود و تاریخچه ساخت آن به ماقبل تاریخ باز می گردد یعنی زمانی که بشر اولیه برای بار نخست از فلزات استفاده کرد. قلمزنی دارای سبک های مختلفی است که پیاده سازی آن به بعد از ریختن قیر و انتقال طرح مربوط می گردد که از جمله آنها می توان به برجسته کاری (هنر سه بعدی یا جُنده کاری)، نیمه برجسته کاری یا منبت، ریزه قلم زنی، مشبک کاری، عکسی و قلم گیری اشاره نمود. از طرح های رایج مورد استفاده در قلمزنی یا قلم زنی می توان به اسلیمی، گل و بوته شاه عباسی، شکارگاه، گل و مرغ، نیمه ختایی، ابنیه و غیره اشاره کرد که یکی از عوامل تأثیرگذار بر روی قیمت ظروف قلمزنی نیز هستند. قلمزنی اصفهان، تبریز، شیراز و اراک هر کدام سبک خاص خود را دارند و در ایران مرغوب ترین نمونه های هنر قلم زنی را به خود اختصاص داده اند که به دلیل رونق این هنر در اصفهان و وجود اساتید بسیار زیاد، قلمزنی اصفهان شهرت بسیار زیادی دارد. ظروف قلمزنی شده به دلیل ماندگاری و استقامت بیشتر در بین سایر صنایع دستی به صورت تکی و عمده به فروش می رسد.

فروشگاه بازار مینا

 فروشگاه بازار مینا با فروش عمده قلمزنی این امکان را فراهم کرده تا خریداران ضمن برخورداری از تخفیف های ویژه، امکان سفارشی سازی مثل درج پلاک یا برند تجاری و بسته بندی را داشته باشند و ظروف قلمزنی را به هدایای تبلیغاتی سازمانی و ارگانی تبدیل کنند. فروشگاه بازار مینا به خوبی می داند که دغدغه اصلی خریداران موقع تهیه ظروف قلمزنی، مرغوبیت و کیفیت آنهاست که در این فروشگاه از بهترین مس و نقره با عیار 925 استفاده گردیده است. در فروشگاه بازار مینا امکان خرید اینترنتی به صورت تکی و عمده و ارسال فوری به سراسر کشور وجود دارد و تخفیف های ارزنده ای برای خرید عمده در نظر گرفته شده است. ظروف قلمزنی نقره نما یا شبه نقره و قلمزنی روی مس و نقره اصفهان یکی از نمونه های بسیار مرغوب در کشور می باشد که با ظروف پرسی بسیار متفاوت هستند و ماندگاری و محکمی آنها بسیار بیشتر است. خرید ظروف شبه نقره برای کسانی که به دنبال زیبایی نقره جهت تزئین منزل یا محل کار و حتی هدایای تبلیغاتی سازمانی و ارگانی هستند ولی قیمت مناسبتری می خواهند بسیار هوشمندانه است. ظروف نقره نما یا شبه نقره قلمزنی شده از محبوب ترین محصولات صنایع دستی ایرانی بشمار می روند.

فروشگاه صنایع دستی بازار مینا     bazaremina.ir

... ادامه مطلب
نقره نما و شبه نقره اصفهان همراه با ظروف قلمزنی بازار مینا

اطلاعات بیشتر...

نظر شما درباره قلم زنی

برای ارسال نظر باید وارد سایت شوید
[posttitle]

[posttitle]

[postbody]

مشاهده مطلب