توضیحات

ویرایش
دبی در بیشتر روزهای سال، گرم و شرجی است. بهترین زمان برای بازدید از این شهر بین ماه‌های آبان تا اسفند است. در این ماه‌ها هوا معتدل است.اگر برای آفتاب، دریا و شن به این شهر سفر می‌کنید، فصل بهار و پاییز بهترین فصل‌ها هستند.
در این هوا می‌توانید حمام آفتاب بگیرید و شب‌ها هم در رستوران ها، پاساژها و کافه‌های این شهر که همگی سیستم تهویه هوا دارند، گشت بزنید.ارزان‌ترین تورهای مسافرتی دبی برای فصل تابستان است.
تابستان دبی بسیار گرم است و دمای هوا بین ماه‌های خرداد تا شهریور بین 24 تا 40 درجه سانتی گراد است.

راه‌های رسیدن به دبی
هوایی: خطوط هوایی ایران و امارات هر روزه به این شهر پرواز دارند. زمان پرواز این مسیر حدود یک ساعت و 45 دقیقه است.
بهترین گزینه برای رفتن به داخل شهر از فرودگاه بین المللی این شهر استفاده از تاکسی است البته اگر تور شما حمل و نقل رایگان نداشته باشد. در کنار همه تاکسی هایی که در ورودی ازدحام کرده اند، بهترین سرویس تاکسی که به طور رسمی اجازه کار از فرودگاه دبی را دارد، DTC است.
کرایه تاکسی‌های کوچک که تاکسی متر دارند برای هر کیلومتر ...مشاهده کامل متن 20 درهم، ماشین‌های بزرگ تر، 25 درهم است. کرایه تاکسی از فرودگاه به مقصد دیره حدود 35 درهم، به مقصد بور دبی یا بزرگراه شیخ زاید حدود 35 تا 70 درهم و به مقصد جمیرا حدود 45 تا 80 درهم هزینه دارد.
کرایه‌های تاکسی با توجه به اینکه در چه ساعتی از شبانه روز باشید، وضعیت جاده و توقف‌های شما متغیر است.از دیگر وسایل حمل و نقل می‌توان به خط مترو دبی و اتوبوس فرودگاه دبی اشاره کرد.
با اینکه این وسایل ارزان‌تر از تاکسی هستند اما به راحتی آن نیستند. مخصوصا اگر ساک‌ها و چمدان‌های بزرگ و سنگین داشته باشید.
خط اتوبوس فرودگاه دبی در همه ایستگاه‌ها توقف دارد. این اتوبوس‌ها با سیستم تهویه هوا، بیشتر در مناطقی ایستگاه دارند که هتل‌های درجه متوسط و آپارتمان‌ها واقع شده اند.
بنابراین برای آنها که در هتل‌های 4 یا 5 ستاره اقامت دارند، استفاده از اتوبوس راهکار مناسبی نیست.
اگر در هتل ارزان قیمت دیره اقامت دارید، خط 401 به میدان اتحاد، خیابان بانیاس، ایستگاه‌های اتوبوس ال سبخا و دیره می‌رود. در حالیکه خط شماره 402 اتوبوس‌ها از مرکز شهر دیره به کرمه، المنخول و بور دبی می‌رود.

وسیله حمل و نقل عمومی: همه حمل و نقل‌های عمومی در شهر دبی تحت نظارت دولت است. این ارگان که با تلفن 800 9090 به طور 24 ساعته پاسخگوست، همه اطلاعات زمان بندی حرکت وسایل نقلیه عمومی و کرایه‌های آنان را در وب سایت خود ارائه می‌دهد.
بهترین مسیر برای مسافرت‌های داخل شهری به منظور خرید و گشت زدن در پاساژها، استفاده از مترو دبی است. مترو در بیشتر پاساژهای بزرگ همچون مرکز خرید دبی ایستگاه دارد.
هزینه‌های مترو از 2 تا 6 درهم است. مسافران می‌توانند با مترو، در عرض یک روز همه جای دبی را با 14 درهم بگردند.
اتوبوس‌های تهویه دار، 79 ایستگاه در سرتاسر شهر دبی دارند. البته کم پیش می‌آید که گردشگران از اتوبوس برای سفرهای داخل شهری استفاده کنند. اما بهترین خط اتوبوس، جاده ساحل جمیرا است که اطلاعات ساعت حرکت اتوبوس و نقشه مسیر آن را به صورت آنلاین می‌توان پیدا کرد.
باید توجه داشته باشید که اتوبوس‌های این شهر نیز همچون ایران دو بخش جداگانه مردانه و زنانه دارد و خانم‌ها باید در قسمت زنانه در جلوی اتوبوس سوار شوند.
قایق‌های چوبی عربی، هر 5 تا 7 دقیقه در رودخانه دبی، بین دیره و بور دبی در حرکت هستند. این قایق‌ها هر روز از ساعت 5 صبح تا نیمه شب فعالیت دارند. هزینه این قایق‌ها که یک درهم است را باید به ناخدای آن پرداخت کنید.
این قایق‌ها به محض پر شدن حرکت می‌کنند.
گردشگران می‌توانند لنچ‌های عربی را به طور شخصی کرایه کنند. هزینه کرایه آن از همه ایستگاه‌ها برای هر ساعت یکصد درهم است.
تاکسی: موسسه تاکس دبی (DTC)، معتبرترین تاکسیرانی دبی است. همه تاکسی‌های این موسسه، تاکسی متر دارند. در همه پاساژها و مراکز خرید ایستگاه تاکسی وجود دارد.
هزینه تاکسی برای هر کیلومتر در خلال ساعت‌های 6 صبح تا 10 شب 6 درهم، از 10 شب تا 6 صبح، 7 درهم است. اگر در ساعات شلوغی بیرون بودید و نتوانستید تاکسی پیدا کنید به نزدیک‌ترین هتل بروید در آنجا ایستگاه تاکسی وجود دارد.
حتی نگهبان درب ورودی هتل نیز می‌تواند با تاکسیرانی تماس و برای شما تاکسی بگیرد.
اگر از این سر شهر برای آن سر شهر تاکسی بگیرید، حدود 80 درهم برای شما هزینه خواهد داشت. با 20 درهم هم می‌توانید یک دور کوتاه در سطح شهر بزنید.
کرایه اتومبیل: مسافرانی که برای کسب و کار به امارات سفر کرده اند و قصد دیدن شهرهای دیگر به غیر از دبی را دارند، اصولا از همان فرودگاه برای خود اتومبیل کرایه می‌کنند.
در این مراکز خودروهای متنوعی وجود دارند اما بهترین روش برای کرایه خودرو، رزرو آنها به صورت آنلاین است. برای استفاده از این اتومبیل‌ها حتما باید گواهی نامه بین المللی داشته باشید.
بیشتر موسسه‌های کرایه اتومبیل در هتل‌های 5 ستاره و دیگر نقاط شهر دفتر دارند.
البته بد نیست بدانید، امارت بیشتر آمار مرگ جاده ای در اثر تصادف را در جهان دارد. راننده‌ها اصولا قوانین راهنمایی و رانندگی را زیر پا می‌گذارند و بی اعتنا با قوانین رانندگی می‌کنند.
ترافیک دبی بین ساعت‌های 8 تا 9:30 صبح (که کارمندان سرکار می‌روند) و 12 ظهر تا 2 بعدازظهر (موقع ناهار)، ساعت‌های 4 تا 6:30 بعدازظهر (ساعات برگشت کارمندان به خانه) و 8 تا 9 شب در روزهای پنج شنبه و جمعه (وقتی همه بیرون می‌روند) بسیار سنگین است.
اگر اتومبیل کرایه کردید، از رانندگی هنگام طوفان شن یا بارندگی خودداری کنید زیرا دید کافی نخواهید داشت و جاده‌ها لغزنده هستند. هنگام رانندگی مراقب شترها در بزرگراه‌ها باشید.
البته صرف نظر از خطرات رانندگی در جاده، سفرهای جاده ای از دبی به روستای العین بسیار جذاب و دوست داشتنی است.

دانستنی‌های لازم پیش از سفر
• خدمات اورژانس: برای ارتباط با پلیس، 999 و برای آتش نشانی نیز 997 را شماره گیری کنید.
• سازمان گردشگری دبی: در همه پاساژهای دبی کیوسک دارد.
• واحد پول: درهم است که به صورت Dh یا AED نوشته می‌شود.
• کد تلفن: از خارج از کشور 00971 و از داخل کشور 4 است.
• اختلاف ساعت با ایران: نیم ساعت
• مدت پرواز: 1:45 دقیقه

قوانین و رسوم محلی
دبی علاوه بر قوانین مدنی، قوانین شرعی نیز دارد که باید حتما رعایت شوند.
اسلام جزو اصلی زندگی روزمره مردم دبی است. حتی در قسمت‌های غربی شده شهر نیز اسلام حرف اول را می‌زند. مردم دبی نیز در روز 5 بار نماز اقامه می‌کنند.
از مساجد، ایستگاه‌های پلیس، ساختمان‌های ارتش، بندرها و فرودگاه عکاسی نکنید. این برخلاف قانون است.

منبع:
http://www.beytoote.com/
http://www.bartarinha.ir/
پارک آبی وادی وحشت

پارک آبی وادی ...

پارک آبی وادی وحشت بیش از 23 نوع وسیله تفریحی و سرگرمی آبی دارد که بیشتر آنها با هم مرتبط بوده و در امتداد هم قرار دارند و لذا بازدید کنندگان قادر خواهند بود تا بصورت پیوسته از حرکت بر روی آب در طول این مراحل لذت ببرند. یک ماجراجویی فراموش نشدنی در پیشرفته‌ترین پارک آبی دنیا در انتظار ...

اطلاعات | نقشه
مرکز خرید فستیوال واتر فرانت سنتر

مرکز خرید فستی...

دبی یا همان پایتخت خرید خاورمیانه دارای مراکز خرید مدرن و مجهز، بازارهای فراوان و خیابانهایی با فروشگاه‌های عرضه کننده مارک‌های معروف جهان است . فستیوال خرید دبی هر ساله در زمستان برگزار می‌شود. در دبی مالیات فروش اخذ نمی‌شود و حقوق گمرکی پائینی هنگام ورود کالا به کشور دریافت می‌شود، ...

اطلاعات | نقشه
برج العرب

برج العرب

یکی دیگر از مکانهای دیدنی دبی برج العرب است.ارتفاع این هتل مجلل 321 متر است، این هتل جزء منحصر بفرد‌ترین هتل‌های دنیا است و در دریا بر جزیره مصنوعی در فاصله 280 متری از ساحل خلیج فارس قراردارد که فقط از طریق راهی منحنی شکل به شهر می‌رسد .برج العرب برای مدتی نماد دبی بود و هنوز می‌توان ا...

اطلاعات | نقشه
جزایر نخلی

جزایر نخلی

جزیره‌های نخلی سه مجمع‌الجزایر ساخت بشر است که در شهر دبی، امارات متحده عربی در آب‌های خلیج فارس قرار دارد. این سه جزیره که به شمایل یک درخت نخل هستند، نخل جمیرا، نخل دیره و نخل جبل علی نام دارند. کاربرد این جزایر مسکونی، سرگرمی و تجاری است. با تکمیل این پروژه، ۵۲۰ کیلومتر به خط ساحلی...

اطلاعات | نقشه
اتوبوس شگفت انگیز دبی

اتوبوس شگفت ان...

اتوبوس شگفت انگیز یکی دیگر از جذابیت‌های غیر طبیعی دبی است که به علت کاربرد در خشکی و دریا اتوبوس شگفت انگیز نامیده شده است. مهمانان و بازدیدکنندگان با استفاده از این اتوبوس به صورت معمولی می‌توانند در داخل شهر گشت تفریحی داشته باشند و سپس با همان اتوبوس و تغییرات کوچکی که در سیستماتیک...

اطلاعات
برج خلیفه

برج خلیفه

برج خلیفه آسمان خراشی است که در شهر دبی قرار دارد.این برج با ۱۶۳ طبقه قابل استفاده و ۸۲۸ متر ارتفاع، در حال حاضر بلندترین سازه و آسمان‌خراش ساخته شده به دست انسان است. ساخت این برج از ژانویهٔ ۲۰۰۴ (۱۳۸۲ ه. ش) آغاز شد و در روز چهارم ژانویهٔ ۲۰۱۰ (۱۴ دی ۱۳۸۸) گشایش یافت.برج خلیفه در ابت...

اطلاعات | نقشه
موزه دبی

موزه دبی

موزه دبی یکی دیگر از مکانهای دیدنی دبی است.قلعه الفهیدی که در سال 1800 بنا گردید، موزه دبی را در خود جای داده و به نظر می‌رسد که قدیمی‌ترین بنای دبی است. این قلعه در سال ۱۷۸۷میلادی برای محافظت از شهر در برابر دشمنان بنا گردیده است. از آنجا که این بنا قدیمی‌ترین ساختمان شهر بوده، مدتها...

اطلاعات | نقشه
پیست اسکی دبی

پیست اسکی دبی

پیست اسکی دبی یکی دیگر از مکانهای دیدنی دبی است.این پیست اسکی سرپوشیده به مساحت ۲۲۵۰۰ متر مربع و با ارتفاع ۸۵ متر ساخته شده است. این سالن سرپوشیده دارای 5 دور با ارتفاع و شیب متفاوت است که طولانی‌ترین دور آن، 400 متر با سقوطی بیش از 60 متر می‌باشد.با رفتن به این پیست مهارتهای خود را...

اطلاعات | نقشه
مشاهده تمامی جاذبه های گردشگری

تلفن‌های ضروری در دبی

دبی در طول این سال‌ها دبی مورد استقبال بسیاری از گردشگران قرار گرفته و به یکی از جاذبه‌های گردشگری جهان تبدیل شده. همه کسانی که به دبی سفر میکنند ممکن است در طول سفر نیاز به تلفن‌های ضروری از جمله اورژانس، پلیس دبی و … داشته باشند.
اطلاعات تلفن دبی 181
پلیس دبی 999
اورژانس 998
اتش نشانی ... ادامه مطلب
تلفن‌های ضروری در دبی

اطلاعات بیشتر...
[posttitle]

[posttitle]

[postbody]

مشاهده مطلب