توضیحات

ویرایش
فستیوال‌های سالانه‌ی دبی در دنیا بسیار مشهور است. این کلان شهر به خوبی می‌داند که چگونه وقایع درجه یکی را برگزار کند. یکی از قابل توجه‌ترین وقایع سالانه‌ی دبی فستیوال خرید می‌باشد که ماه ژانویه برگزار می‌گردد.
در این زمان فروشگاه‌های مهم و بزرگ، اجناس خود را با تخفیف ویژه ارائه می‌دهند. این موقعیت در فستیوال سورپرایز تابستان (Summer Surprises) که 10 هفته طول می‌کشد نیز تکرار می‌شود.
تعطیلات اسلامی نیز در دبی به طور منظم برگزار می‌شوند که حاوی وقایع جالب، دیدنی و اکثرا لذت بخش می‌باشند. این مراسم شامل ماه رمضان و تولد حضرت محمد می‌باشد که با ماه‌های قمری هماهنگ می‌شوند و به همین دلیل تاریخ این اتفاقات هر ساله عوض می‌شود.
این جشنواره بزرگ خرید که در دبی به لیالی دبی یا مهرجان نیز مشهور است یکی از بزرگترین و معروفترین جشنواره‌های خرید در جهان و مخصوصا خاورمیانه است.
این جشنواره خرید برای اولین بار در سال 1996 توسط دولت دبی و به عنوان یک رویداد بزرگ در خرده فروشی و ترویج تجارت در دبی برقرار گردید که از آن سال روز به روز رشد قابل توجهی را داشته است و به شرکت ...مشاهده کامل متن کنندگانو بازدیدکنندگان هر ساله اضافه گردیده است.به طوریکه در حال حاضر میلیونها نفر از این برنامه و فستیوال بازدید می‌نمایند.
در طول یک ماه جشنواره با شعار یک خانواده, یک جهان ,یک جشنواره بازدیدکنندگان می‌توانند محصولات برترین برندها و کارخانه‌های مختلف را در این نمایشگاه با ارزانترین قیمت تهیه نمایند زیرا شعار دولت دبی بر اساس هدف واردات و فروش بدون مالیات و سعی در جذب بازدیدکنندگان و ورود فروشندگان به این منطقه تجاری را دارد.
در طول یک ماه جشنواره خرید که بیش از 3 میلیون نفر بازدیدکننده دارد شما علاوه بر خرید محصولات ارزان تا 75% تخفیف از فروشگاههای معتبر میتوانید از برنامه‌های سرگرم کننده این جشنواره مانند موسیقی, آتش بازی, اجراهای شبانه,نمایش فیلم و تئاتر , اجراهای خیابانی انواع نمایشکاههای گل و محصولات جانبی , تورهای گردشگری و صدها برنامه تفریحی دیگر نیز استفاده نمائید.

ویژگیهای جشنواره
از مهمترین ویژگیهای جشنواره خرید جدا از معافیت مالیاتی برای فروشندگان و خریداران و نیز خرید کالای ارزان ارائه جوایز بسیار ارزنده و جالبی است که به برندگان قرعه کشیها ارائه میگردد .
جوایزی مانند ماشین LX570 , جوایز نقدی 100.000 درهمی به صورت نقد در محل انواع سرویسهای جواهرآلات, سکه‌های طلا, 21 کیلو طلا و نیز چندین دستگاه ماشین لگزوس می‌باشد که در قرعه کشی به مسافران تعلق می‌گیرد.
از دیگر ویژگیهای جشنواره امسال اجرای برنامه‌های کارناوال در دبی می‌باشد که توسط گروههای مختلف ژاپنی چینی عربی و روسی برگزار میگردد.

کودکان و جشنواره خرید
یکی از مهیج‌ترین قسمتهای این فستیوال بخش کودکان می‌باشد که در آن توجه ویژه ای به کودکان و خردسالان گردیده است. در این برنامه اجرای برنامه‌های شاد موسیقی تئاتر عروسکی برنامه‌های مختلف سیرک آتش بازی کاریکاتور نمایش نور و صدا و دهها برنامه شاد و مفرح دیگر ترتیب داده شده است تا کودکان همپای بزرگترها از این برنامه خرید لذت کافی را ببرند.
علاوه بر اینکه می‌توانید از ورزشهای آبی مانند قایق سواری اسکی روی آب اسکیت هاکی تنیس و دهها برنامه ورزشی دیگر نیز بهره مند گردید.
در کنار برنامه‌های اشاره شده بالا می‌توان به بخش خوشمزه و رنگارنگ این فستیوال یعنی جشنواره غذای آن اشاره نمود که در آن آشپزهای بین المللی از سراسر دنیا با برقراری مسابقات آشپزی کارگاههای آشپزی و مسابقات مختلف آشپزی هر ذائقه ای را تحریک می‌کنند تا شما در این مسابقات شرکت و از جایزه‌های آن بهره مند گردید.

وقایع و فستیوال‌های دبی در ژانویه
فستیوال خرید دبی – اواخر ژانویه تا اواخر فوریه –در طی این فستیوال یک ماهه است که می‌توانید بفهمید چرا دبی را به عنوان قطب خرید می‌شناسند.
در این مدت، فروشگاه‌های سراسر شهر تخفیف‌های ویژه ای می‌دهند و تفریحات خیابانی (مانند آتش بازی) نیز حتما برگزار می‌شود.

وقایع و فستیوال‌های دبی در فوریه
مسابقه‌ی گلف Desert Classic- کلوپ گلف امارات هر ماه فوریه میزبان این تورنمنت معتبر 6 روزه می‌باشد.

وقایع و فستیوال‌های دبی در مارچ
جام جهانی – هر ماه مارچ – ورزشگاه World Series کشور امارات، مسابقات اسب دوانی مهمی را در دبی برگزار می‌کند. تمام شرکت کنندگان از سراسر دنیا در این مسابقه تلاش می‌کنند مقام اول را کسب کنند و صاحب جایزه‌ی 6 میلیون دلاری شوند.

وقایع و فستیوال‌های دبی در آوریل
نمایش عروس –سراسر ماه آوریل مختص نمایش‌های عروسی عجیب می‌باشد و وقایع مختلفی در سراسر شهر برگزار می‌شود اما مکان اصلی جشن در مرکز نمایشگاه‌های بین المللی (International Exposition) می‌باشد.

وقایع و فستیوال‌های دبی در می‌اجلاس تجاری عربی – اوایل ماه می‌– این اجلاس تجاری، تاثیر مهمی در وضعیت تجارت خاورمیانه داشته است و حدود 100 ملیت در آن شرکت می‌کنند.

وقایع و فستیوال‌های دبی در جون
سورپرایز تابستان – این فستیوال شدیدا محبوب بوده و به مدت 10 هفته طول می‌کشد و شامل کنسرت‌های فضای باز، نمایش‌های مختلف و تخفیفات فوق العاده در مراکز خرید سطح شهر می‌باشد.

وقایع و فستیوال‌های دبی در سپتامبر
نمایشگاه منسوجات بین المللی خاورمیانه – این همایش ارائه دهنده‌ی گستره ای از نمایشگاه‌های مربوط به پارچه می‌باشد که در مرکز نمایشگاه‌های بین المللی به برگزار می‌شود.

وقایع و فستیوال‌های دبی در نوامبر
بازی Rugby Sevens – هر سال نوامبر – وقتی فصل راگبی فرا می‌رسد، شهر دبی میزبان این مسابقات می‌شود. این واقعه حدود 3 روز طول می‌کشد و تفریحات حاشیه ای هم برگزار می‌کنند.

وقایع و فستیوال‌های دبی در دسامبر
روز ملی – دوم دسامبر – شهر دبی در این روز استقلال خود را از سلطه‌ی بریتانیا گرامی می‌دارد. وقایع و جشن‌های میهن دوستانه ای نیز در یادواره‌های طراز اول شهر برگزار می‌شوند.
پارک آبی وادی وحشت

پارک آبی وادی ...

پارک آبی وادی وحشت بیش از 23 نوع وسیله تفریحی و سرگرمی آبی دارد که بیشتر آنها با هم مرتبط بوده و در امتداد هم قرار دارند و لذا بازدید کنندگان قادر خواهند بود تا بصورت پیوسته از حرکت بر روی آب در طول این مراحل لذت ببرند. یک ماجراجویی فراموش نشدنی در پیشرفته‌ترین پارک آبی دنیا در انتظار ...

اطلاعات | نقشه
مرکز خرید فستیوال واتر فرانت سنتر

مرکز خرید فستی...

دبی یا همان پایتخت خرید خاورمیانه دارای مراکز خرید مدرن و مجهز، بازارهای فراوان و خیابانهایی با فروشگاه‌های عرضه کننده مارک‌های معروف جهان است . فستیوال خرید دبی هر ساله در زمستان برگزار می‌شود. در دبی مالیات فروش اخذ نمی‌شود و حقوق گمرکی پائینی هنگام ورود کالا به کشور دریافت می‌شود، ...

اطلاعات | نقشه
برج العرب

برج العرب

یکی دیگر از مکانهای دیدنی دبی برج العرب است.ارتفاع این هتل مجلل 321 متر است، این هتل جزء منحصر بفرد‌ترین هتل‌های دنیا است و در دریا بر جزیره مصنوعی در فاصله 280 متری از ساحل خلیج فارس قراردارد که فقط از طریق راهی منحنی شکل به شهر می‌رسد .برج العرب برای مدتی نماد دبی بود و هنوز می‌توان ا...

اطلاعات | نقشه
جزایر نخلی

جزایر نخلی

جزیره‌های نخلی سه مجمع‌الجزایر ساخت بشر است که در شهر دبی، امارات متحده عربی در آب‌های خلیج فارس قرار دارد. این سه جزیره که به شمایل یک درخت نخل هستند، نخل جمیرا، نخل دیره و نخل جبل علی نام دارند. کاربرد این جزایر مسکونی، سرگرمی و تجاری است. با تکمیل این پروژه، ۵۲۰ کیلومتر به خط ساحلی...

اطلاعات | نقشه
اتوبوس شگفت انگیز دبی

اتوبوس شگفت ان...

اتوبوس شگفت انگیز یکی دیگر از جذابیت‌های غیر طبیعی دبی است که به علت کاربرد در خشکی و دریا اتوبوس شگفت انگیز نامیده شده است. مهمانان و بازدیدکنندگان با استفاده از این اتوبوس به صورت معمولی می‌توانند در داخل شهر گشت تفریحی داشته باشند و سپس با همان اتوبوس و تغییرات کوچکی که در سیستماتیک...

اطلاعات
برج خلیفه

برج خلیفه

برج خلیفه آسمان خراشی است که در شهر دبی قرار دارد.این برج با ۱۶۳ طبقه قابل استفاده و ۸۲۸ متر ارتفاع، در حال حاضر بلندترین سازه و آسمان‌خراش ساخته شده به دست انسان است. ساخت این برج از ژانویهٔ ۲۰۰۴ (۱۳۸۲ ه. ش) آغاز شد و در روز چهارم ژانویهٔ ۲۰۱۰ (۱۴ دی ۱۳۸۸) گشایش یافت.برج خلیفه در ابت...

اطلاعات | نقشه
موزه دبی

موزه دبی

موزه دبی یکی دیگر از مکانهای دیدنی دبی است.قلعه الفهیدی که در سال 1800 بنا گردید، موزه دبی را در خود جای داده و به نظر می‌رسد که قدیمی‌ترین بنای دبی است. این قلعه در سال ۱۷۸۷میلادی برای محافظت از شهر در برابر دشمنان بنا گردیده است. از آنجا که این بنا قدیمی‌ترین ساختمان شهر بوده، مدتها...

اطلاعات | نقشه
پیست اسکی دبی

پیست اسکی دبی

پیست اسکی دبی یکی دیگر از مکانهای دیدنی دبی است.این پیست اسکی سرپوشیده به مساحت ۲۲۵۰۰ متر مربع و با ارتفاع ۸۵ متر ساخته شده است. این سالن سرپوشیده دارای 5 دور با ارتفاع و شیب متفاوت است که طولانی‌ترین دور آن، 400 متر با سقوطی بیش از 60 متر می‌باشد.با رفتن به این پیست مهارتهای خود را...

اطلاعات | نقشه
مشاهده تمامی جاذبه های گردشگری
[posttitle]

[posttitle]

[postbody]

مشاهده مطلب