توضیحات

ویرایش
غار زرین غار که به نام‌هایی همچون غار زرین رود، غار زرین‌آباد و غار دودزا نیز نامیده می‌شود، یکی از زیباترین غارهای کشف شده استان زنجان است که در ضلع غربی جاده ترانزیتی زنجان- همدان و در 35 کیلومتری شهرستان خدابنده مشرف به روستای زرین رود از توابع بخش بزینه رود و میان روستاهای داش بلاغ و آق بلاق و در طول محور غارهای علیصدر و کتله‌خور قرار دارد.
غار زرین غار در اسفند ماه سال 1384 خورشیدی بعد از وقوع یک زلزله که در منطقه روی داد توسط مردم روستا شناسایی و به کارشناسان گزارش گردید.
ورودی غار زرین غار در ارتفاع 1850 متری از سطح دریا قرار دارد ولی ارتفاع درونی غار در نقاط مختلف، متفاوت است و در برخی قسمت‌ها باید به حالت سینه‌خیز عبور کرد.
در قسمت‌های پایین‌تر زرین غار چشمه‌هایی وجود دارد که این چشمه‌ها رابط بین طبقه فوقانی و تحتانی غار می‌باشند. آبی بسیار سرد و قابل شرب با عمق‌های متفاوت 1 تا 40 متر در غار وجود دارد.
غار زرین غار دارای چندین طبقه است که دو طبقه آن شناسایی شده و دارای تونل‌های فرعی و استالاکتیت‌ها و استالاگمیت‌ها و ستون‌های بسیار در گذرگاه‌های اصلی می‌باشد که بر اثر داشتن ناخالصی، رنگ‌های متنوعی به خود گرفته و آن‌هایی که خالص هستند، ...مشاهده کامل متن به صورت بلورهای شیشه‌ای بسیار شفاف خوشه‌ای و درختی دیده می‌شوند.
قندیل‌های زرین غار زنده و در حال رشد می‌باشند و این خود عاملی است در جهت زیباتر شدن غار.
غار زرین غار یکی از غارهای خشکی و آبی است که در آن دریاچه‌های متعدد وجود دارد. غار زرین غار بسیار حرفه‌ای و در عین حال خطرناک است و دارای معابر بسیار سخت و صعب‌العبور می‌باشد و پیمایش آن نیاز به در اختیار داشتن تجهیزات کامل و آشنایی به فنون غارنوردی است.

منبع :http://www.beytoote.com/
چشمه آب گرم وننق

چشمه آب گرم ون...

این چشمه در بیست و یک کیلومتری جاده زنجان ـ میانه، در دهکده «وُننق»، بر تپه‌ای با ارتفاع حدود دویست متر قرار دارد و راه آن از میان کشتزارها و تپه‌های متعدد می‌گذرد. چشمه دو مظهر دارد مظهر اول حوضچه‌ای کم‌عمق با طول دو متر و عرض یک متر است که آب آن از شمال‌غربی حوضچه خارج شده و در مجرا...

اطلاعات | نقشه
غار زرین آباد

غار زرین آباد

غار زرین غار که به نام‌هایی همچون غار زرین رود، غار زرین‌آباد و غار دودزا نیز نامیده می‌شود، یکی از زیباترین غارهای کشف شده استان زنجان است که در ضلع غربی جاده ترانزیتی زنجان- همدان و در 35 کیلومتری شهرستان خدابنده مشرف به روستای زرین رود از توابع بخش بزینه رود و میان روستاهای داش بلاغ ...

اطلاعات | نقشه

غار زرین

در ضلع غربی جاده ترانزیتی زنجان- همدان و در 35 کیلومتری شهرستان خدابنده مشرف به روستای زرین رود در اسفند ماه سال 1384 خورشیدی بعد از وقوع یک زلزله که در منطقه روی داد توسط مردم روستا شناسایی و به کارشناسان گزارش شد
غار زرین غار یکی از غارهای خشکی و آبی است که در آن دریاچه‌های متعدد وجود دارد. غار ... ادامه مطلب
غار زرین

اطلاعات بیشتر...
[posttitle]

[posttitle]

[postbody]

مشاهده مطلب