توضیحات

ویرایش
کلیسای سیستین یک کلیسای بزرگ و معروف در شهر واتیکان است و در کاخ رسالت قرار گرفته که اقامتگاه رسمی پاپ محسوب می‌شود.
این کلیسا محل برگزاری همایش گزینش پاپ جدید است که پس از مرگ، استعفا یا برکناری پاپ برای انتخاب پاپ جدید با شرکت تمامی کاردینال‌های کلیساهای کاتولیک برگزار می‌شود.
کلیسای سیستین همچنین به خاطر معماری و تزئینات فرسکوی هنرمندان عصر رنسانس همچون میکل آنژ، ساندرو بوتیچلی، پیترو پروجینو، پینتوروچیو و دیگران مشهور است.
میکل آنژ ۱٬۱۰۰ متر مربع از سقف نمازخانه را در سالهای ۱۵۰۸ تا ۱۵۱۲ میلادی و تحت قیمومیت پاپ ژولیوس دوم نقاشی کرد. نقاشی‌های سقف و بویژه اثر قضاوت نهایی (۱۵۳۵–۱۵۴۱) از شاهکارهای هنر نقاشی میکل آنژ به شمار می‌روند.
نمازخانه نام خود را از پاپ سیکتوس چهارم گرفته است. وی از ۱۴۷۷ تا ۱۴۸۰ اقدام به بازسازی ساختمان قدیمی‌تر کرد. در این دوره هنرمندانی همچون ساندرو بوتیچلی، پیترو پروجینو و دومنیکو گیرلاندایو به خلق فرسکوهایی که زندگی موسی و مسیح را به تصویر می‌کشید پرداختند.
این نقاشی‌ها در ۱۴۸۲ به اتمام رسیدند و سیکتوس چهارم در ۱۵ اگوست ۱۴۸۳ انجام نخستین مراسم عشای ربانی را برای عروج مریم عذرا در کلیسای ...مشاهده کامل متن سیستین جشن گرفت.
آفرینش آدم نقاشی معروفی از میکل آنژ است که بر روی سقف نمازخانه سیستین دیده می‌شود. این اثر که چهارمین قاب بر روی سقف مشبک این کلیسا است، به سال ۱۵۱۱ توسط میکل آنژ هنرمند ایتالیایی کشیده شده است.
در آفرینش آدم، یکی از داستان‌های انجیل از کتاب آفرینش دیده می‌شود که در آن خدا با دمی حیات بخش به آدم زندگی می‌بخشد.
با کمی دقت می‌توان از نیمه راست تصویر، برشی عرضی از مغز انسان با جزئیاتی قابل توجه را تشخیص داد که نشان دهنده تسلط بالای نقاش بر آناتومی بدن انسان است.
این اثر به همراه سایر بخش‌های کتاب آفرینش (پیامبران، ساحره لیبیایی، زاخاریاس و...) بر روی سقف کلیسا در دهه هشتاد میلادی بازسازی شدند.

منبع:fa.wikipedia.org
کلیسای سن پیترو

کلیسای سن پیتر...

کلیسای سن پیترو در مجاورت واتیکان در مرکز شهر رم پایتخت کشور ایتالیا قرار دارد و حدود ۲۰۰ هزار متر مربع وسعت دارد.حجاری‌ها و مجسمه‌های بالای سقف کلیسای سن پیر اثر میکل آنژ هنرمند مشهور ایتالیایی است. این کلیسا که بزرگترین کلیسای جهان نیز است، محل دفن سن پیترو؛ یکی از حواریون حضرت مسیح ...

اطلاعات | نقشه
کلیسای سیستین

کلیسای سیستین

کلیسای سیستین یک کلیسای بزرگ و معروف در شهر واتیکان است و در کاخ رسالت قرار گرفته که اقامتگاه رسمی پاپ محسوب می‌شود. این کلیسا محل برگزاری همایش گزینش پاپ جدید است که پس از مرگ، استعفا یا برکناری پاپ برای انتخاب پاپ جدید با شرکت تمامی کاردینال‌های کلیساهای کاتولیک برگزار می‌شود. کلیس...

اطلاعات | نقشه

کلیسای سیستین

کلیسای سیستین نامش را از پاپ سیکستوس پنجم دلا روور گرفته است. این کلیسا بین سال‌های ۱۴۷۵ تا ۱۴۸۱ توسط جیاوانیو دل دوسی ساخته شد و طراحی آن را باسیوپونتلی برعهده داشت. سیستین ۱۵ آگوست سال ۱۴۸۳ افتتاح و به مریم مقدس هدیه داده شد.
ابعاد این کلیسا شبیه معبد بیت المقدس است. و در د ل ساختمان آن قصری وجود ... ادامه مطلب
کلیسای سیستین

اطلاعات بیشتر...
[posttitle]

[posttitle]

[postbody]

مشاهده مطلب