توضیحات

ویرایش

کلیسای زیبای زنکوف که کلیسای ارتودوکس روسها بوده و در پارک پانفیلو که در ابتدای خیابان داستیک (لنین) قرار گرفته یکی از نمادهای این شهر محسوب می‌گردد قابل ذکر است در مجاورت این کلیسا مسجد مسلمانان قرار دارد که نشان از برابری مذهبی در این سرزمین دارد.
در تاریخچه این کلیسا آمده در اواخر قرن نوزدهم میلادی اسقف اعظم منطقه ترکستان نیاز به وجود یک کلیسا ارتودکس روسی در آلماتی را مطرح می‌کند در 26 سپتامبر 1903 اسقف ترکستان و تاشکند احداث آنرا آغاز نموده و بین سالهای 1904 تا 1907 اساس و پایه آن بنا نهاده می‌شود برج ناقوس کلیسا در 14 سپتامبر 1906 ساخته شد .کلیسا از زلزله 1910 با حداقل خسارت جان سالم بدر برد.
ساختار درونی کلیسای جامع در کارگاه‌های هنری مسکو و کیف ساخته شده است. iconostasis توسط N. Khludov نقاشی شده بود. فرستنده‌های رادیویی برای اولین بار در آلماتی در برج ناقوس کلیسا در کلیسای جامع زنکوف قرار گرفت.
مرمت کلیسا بین سالهای 1973 تا 1976 به انجام رسید برخی از این کلیسا بعنوان دومین بنای چوبی بلند دنیا نام می‌برند.

کلیسای زنکوف

کلیسای زنکوف

کلیسای زیبای زنکوف که کلیسای ارتودوکس روسها بوده و در پارک پانفیلو که در ابتدای خیابان داستیک (لنین) قرار گرفته یکی از نمادهای این شهر محسوب می‌گردد قابل ذکر است در مجاورت این کلیسا مسجد مسلمانان قرار دارد که نشان از برابری مذهبی در این سرزمین دارد. در تاریخچه این کلیسا آمده در اواخر ...

اطلاعات | نقشه
[posttitle]

[posttitle]

[postbody]

مشاهده مطلب