توضیحات

ویرایش
آبشارهای ایگواسو در مرز آرژانتین و برزیل شامل ۲۵۷ آبشار در مسیری به طول ۷/۲ کیلومتر می‌شود که به عنوان یکی از عجایب هفتگانه طبیعی دنیا انتخاب شده و در لیست میراث طبیعی یونسکو به ثبت رسیده است.
آبشارهای ایگواسو از رودخانه ای به همین نام سرچشمه گرفته و در مرز استان میسیونز آرژانتین و استان پارانا در برزیل قرار دارد. این آبشار رودخانه را به دو قسمت رود بالایی و رود پایینی تقسیم می‌کند.
این رود تا شهر کوریتیبا (مرکز استان پارانا) ادامه می‌یابد. بیشتر رودخانه در خاک کشور برزیل و بیشتر آبشارها در خاک آرژانتین قرار دارد. در واقع آبشار به شکل J می‌باشد و ۸۰ درصد آن مربوط به آرژانتین و ۲۰% آن مربوط به برزیل می‌باشد.
ارتفاع هر یک از آبشارها بین ۶۰ تا ۸۲ متر می‌باشد. تعداد آبشارهای کوچک بسته به سطح آب در زمان‌های مختلف سال بین ۱۵۰ تا ۳۰۰ آبشار می‌باشد. تقریباً نیمی از جریان آب به درون شکافی به نام گلوگاه شیطان می‌ریزد.
گلوگاه شیطان U شکل است؛ ۸۲ متر ارتفاع، ۱۵۰ متر عرض و ۷۰۰ متر طول دارد. هرساله به دلیل فرسایش ...مشاهده کامل متن آبی، ۳ میلی متر از لبه‌های بازالتی دهانه آبشار کاسته می‌شود.
آب ایگواسوی پایین در دره ای جمع شده و به رودخانه پارانا می‌ریزد، که در مقابل آن سد ایتایپو بسته شده است. محل تلاقی جریان‌های آب، مرز بین برزیل، آرژانتین و پاراگوئه می‌باشد.
ایگواسو سالانه جریان آب متوسط ۱۷۴۶ متر مکعب بر ثانیه را تولید می‌کند و بعد از آبشار نیاگارا رتبه دوم را دارد.
ایگواسو معمولاً با آبشارهای ویکوتوریا در مرز بین زامبیا و زیمباوه مقایسه می‌شود و نسبت به ویکتوریا عریض‌تر می‌باشد. مه و قطرات آبی که از گلوگاه شیطان این آبشار به هوا بلند میشود از ۳۰ تا ۱۵۰ متر ارتفاع دارد.
نزدیک‌ترین فرودگاه بین المللی به آبشارهای ایگواسو فرودگاه بین المللی فوز دو ایگواسو (IGU) می‌باشد. این فرودگاه بین مسیر شهر به آبشار قرار دارد. ایرلاین‌های TAM، GOL و Azul از شهرهای اصلی برزیل پروازهای مستقیمی به فوز دو ایگواسو دارند.
از فرودگاه فوز دو ایگواسو می‌توانید با سوار شدن یک تاکسی یا اتوبوس تا ورودی پارک ملی ایگواسو بیایید. به منظور افزایش بازدید از پارک، همچنین کاهش اثرات منفی زیست محیطی، اتوبوس‌های دو طبقه مدرنی با چشم انداز پانوراما و با ظرفیت ۷۲ مسافر، بازدید کنندگان را جابجا می‌کنند.
شما می‌توانید در مسیر ورودی پارک تا آبشار که ۱۰ دقیقه طول می‌کشد، حیوانات با ارزشی نظیر یوزپلنگ، پروانه، راکون، میمون پرگو، مار مرجانی، توکان، طوطی و تمساح کیمن را ملاحظه کنید.
پیاده رویی در طول دره طراحی شده که تا پایین گلوگاه شیطان ادامه دارد.
این آبشار شامل چندین آبشار کوچکتر است که تنها با تماشای آن از هلی کوپتر میتوانید به شکوه و زیبایی آن پی ببرید. امکان استفاده از هلی کوپتر در سمت برزیل وجود دارد.
مدت پرواز بر روی آبشار بین ۷ الی ۱۰ دقیقه می‌باشد و هر هلی کوپتر ظرفیت سوار کردن ۴ مسافر را دارد.
در هر دو کشور هم در برزیل و هم در آرژانتین قایق‌های تندرو مشهور به ماکوکو سافاری وجود دارند که تجربه رفتن در زیر آبشارهای زیبا را برای مسافرین فراهم می‌کنند.
مسیرهای راهپیمایی برای رسیدن به آبشارها نیز یکی از به یاد ماندنی‌ترین لحظات را برای گردشگران رقم میزند. تماشای رنگین کمان و شکوه ریزش آبشارها، آسمان آبی و هوای پاک و بالاخره شادی وصف ناپذیر خیس شدن در زیر آبشارها هیجانی ست که “باید” امتحان کرد.
رستوران پورتو کانوس، بهترین رستوران واقع در کنار آبشار ایگو آسو می‌باشد و از بالکون رو به آبشار و فضای داخلی برخوردار است. غذای این رستوران به صورت بوفه می‌باشد و تنوع بسیار بالایی دارد.

منبع:http://virlan.com/
آبشار ایگواسو

آبشار ایگواسو

آبشارهای ایگواسو در مرز آرژانتین و برزیل شامل ۲۵۷ آبشار در مسیری به طول ۷/۲ کیلومتر می‌شود که به عنوان یکی از عجایب هفتگانه طبیعی دنیا انتخاب شده و در لیست میراث طبیعی یونسکو به ثبت رسیده است. آبشارهای ایگواسو از رودخانه ای به همین نام سرچشمه گرفته و در مرز استان میسیونز آرژانتین و است...

اطلاعات | نقشه
سد ایتایپو

سد ایتایپو

سد ایتایپو که بر روی رودخانه پارانا در مرز پاراگوئه و برزیل (شهر ایگواسو) زده شده، طولانی‌ترین سد جهان می‌باشد. این سد در سال ۱۹۹۴ از سوی انجمن مهندسی عمران آمریکا به عنوان یکی از عجایب هفت‌گانه دنیای مدرن انتخاب شد. نام این سد به معنای صدای سنگ است. ایتایپو در قالب یک پروژه دوجانبه و...

اطلاعات | نقشه

آبشارهای شگفت انگیز ایگواسو

آبشار ایگواسو یا آبشار ایگوازو، آبشاری نعلی‌شکل به‌طول ۲٬۷ کیلومتر واقع در رود ایگواسو در مرز آرژانتین با برزیل است.نام این آبشار همچون نام رود ایگواسو برگرفته از واژه‌ای گوارانی (Chororo Yguasu با تلفظ [ɕoɾoɾo ɨɣʷasu]) به معنای «آب بزرگ» است.
آبشار ایگواسو که در سال ۱۵۴۱ توسط آلوار نونز کابزا د واکا، مکتشف و جهانگرد اسپانیایی کشف گردید، دارای دو قسمت عمده است که هرکدامشان از صدها آبشار درست شده و جزیره‌هایی صخره‌ای و پوشیده از درخت آنها را در لبهٔ ریزشگاه ایگواسو از یکدیگر جدا می‌سازد. در مجموع ۲۷۵ آبشار که ارتفاعشان بین ۳۰ تا ۴۰[۱] و ۶۰ تا ۸۲ متر متغیر است آبشار ایگواسو را تشکیل می‌دهند. همچنین این آبشار با گسترهٔ ۲٬۷ کیلومتری خود ۳ برابر آبشار نیاگارا در آمریکای شمالی وسعت داشته و از آبشار ویکتوریا در آفریقا نیز به‌طور قابل توجهی بزرگتر است.حجم جریان آب آبشار ایگواسو در طی فصول بارانی از ماه نوامبر تا مارس (آبان تا فروردین) به حداکثر ۱۲/۷۵۰ متر مکعب بر ثانیه می‌رسد و در طی فصول خشک از اوت تا اکتبر (مرداد تا مهر)، این میزان کاهش یافته و به حداقل خود می‌رسد.در مجموع، میانگین جریان سالیانهٔ این آبشار در حدود ۱/۷۵۶ متر مکعب بر ثانیه است.
هر دو کشور آرژانتین و برزیل در دو سوی آبشار ایگواسو دارای پارک‌هایی ملی هستندکه از این دو پارک، پارک ملی ایگواسو (۱۹۳۹) در برزیل و پارک ملی ایواسو (۱۹۳۴) در آرژانتین قرار دارد.محیط اطراف این آبشار منظره‌ای زیبا را به‌وجود آورده است که شامل انواع بگونیا، ارکیده، پرندگانی با پرهای رنگی درخشان و هزاران پروانه است و این دو پارک نیز به منظور حفاظت از پوشش گیاهی، حیات وحش و مناظر زیبای منطقه ایجاد شده‌اند.پارک ملی متعلق به آرژانتین در سال ۱۹۸۴و پارک ملی متعلق به برزیل در ۱۹۸۶ در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت. ... ادامه مطلب
آبشارهای شگفت انگیز ایگواسو

آبشاری زیبا با صدها افسانه و داستان

بر اساس افسانه‌ها آبشار نعلی شکل واقع در مرز آرژانتین با برزیل هم ناشی از نجات دختر زیبای جوان به دست پسری جوان از دست یک مار غول پیکر بوجود آمده است.
این یکی از صدها داستانی است که بومیان درباره بوجود آمدن این آبشار زیبا می‌گویند.
آبشار ایگواسو با جنگل‌های انبوه احاطه شده و بهار و پاییز بهترین ... ادامه مطلب
آبشاری زیبا با صدها افسانه و داستان

اطلاعات بیشتر...
[posttitle]

[posttitle]

[postbody]

مشاهده مطلب