توضیحات

ویرایش
قصر صلح و آشتی (هرم صلح ) :کار زیبایی از طراح بزرگ جهان نورمن فاستر می‌باشد که با همکاری گروه مهندسان بورو هاپلد اجرا و درسپتامبر سال 2006 به بهره برداری رسیده است این مکان اقامتگاه ادیان مختلف مانند : اسلام، مسیحیت، یهودیت ، بودائیسم، هندو و تائویسم است.
این بنا بعنوان مرکز جهانی برای فهم دین، خودداری از خشونت، ترویج ایمان، برابری انسان‌ها و گفتگوی ادیان و تمدنها پایه گذاری شده است. این مرکز شامل سالن اپرا با 1500 صندلی، موزه تاریخ ملی، مرکز تحقیقات جهانی ادیان، کتابخانه ادبی عرفانی مذهبی و سالنهای نمایشگاهی و کنفرانس‌ها می‌باشد.
ارتفاع هرم 77 متر و مساحت آن 25500 متر مربع است هرم از داخل با اضلاع 62 متر در 62 متر به حالت X و ارتفاع داخلی 62 متر بنا نهاده شده است این مرکز شامل سالن اپرا با 1500 صندلی , موزه تاریخ ملی ,مرکز تحقیقات جهانی ادیان , کتابخانه ادبی عرفانی مذهبی و سالنهای نمایشگاهی و کنفرانسها ( 18)میباشد.
در شب نور پردازی رنگین بر روی سطوح بیرونی هرم جلوه منحصر بفردی به آن میبخشد هر سه سال یکبار 200 نماینده از ادیان و مذاهب مختلف جهان در فضای مدور زیر این هرم گردهم میآیند.
دیگر مراکز گردشگری آکواریم بزرگ آستانا، مسجد مرکزی ملی آستانا، ...مشاهده کامل متن کلیسای کاتولیگ رومی، موزه فرهنگ مرکز ریاست جمهوری، مقبره کابان بای باتیر، مجموعه یادبودهای قومی ( راه آتامکن قزاقستان )، موزه سیفولین هستند..
بای ترک

بای ترک

بای ترک معروفترین نماد شهر آستانا می‌باشد بر اساس افسانه‌های قومی و اجدادی این برج نمادی از درخت زندگی (صنوبر) است که پرنده جادویی شادی سامروک بر فراز آن و بین دو شاخه درخت تخم گذاشته است سازه برج به ارتفاع 105 متر از محور استوانه ای باریک سفید رنگ تشکیل شده است که در بالای آن گوی آینه...

اطلاعات | نقشه
قصر صلح و آشتی (هرم صلح )

قصر صلح و آشتی...

قصر صلح و آشتی (هرم صلح ) :کار زیبایی از طراح بزرگ جهان نورمن فاستر می‌باشد که با همکاری گروه مهندسان بورو هاپلد اجرا و درسپتامبر سال 2006 به بهره برداری رسیده است این مکان اقامتگاه ادیان مختلف مانند : اسلام، مسیحیت، یهودیت ، بودائیسم، هندو و تائویسم است. این بنا بعنوان مرکز جهانی بر...

اطلاعات
سالن کنسرت مرکزی قزاقستان

سالن کنسرت مرک...

سالن کنسرت مرکزی قزاقستان (Kazakhstan Central Concert Hall)، یکی از مجلل‌ترین سالنهای اجرا در قزاقستان و جهان می‌باشد. سالن کنسرت مرکزی قزاقستان که در نوع خود بی نظیر است توسط معمار مشهور ایتالیایی مانفردی نیکولتی (Manfredi Nicoletti ) بعنوان طرح برتر یک مسابقه طراحی بین المللی تصویر پ...

اطلاعات | نقشه
[posttitle]

[posttitle]

[postbody]

مشاهده مطلب