خانه ای منجصر به فرد در مادرید

خانه ای منجصر به فرد در مادرید

این اقامتگاه شخصی که در مادرید اسپانیا قرار دارد، توسط گروه معماری Abiboo طراحی شده است. خانه H، در منطقه ای منحصر بفرد در مادرید واقع شده که زیربنای آن 16,145 فوت مربع ( 1,500 مترمربع) است و بنا به نیازهای کاربردی و متمایز مشتری آن که ورزشکاری با شهرت جهانی است ساخته شده است.
این ویلا که شبیه یک اسفنج طراحی شده، متشکل از فضاهای ویژه با خصوصیاتی متمایز است. چند فضای کوچک دارد که طراحی آن از تجربیات احساسی و مناسبات مشترک مشتری الهام گرفته است. پلان طبقه همکف طوری طراحی شده که ادغام آن با چند پاسیو سبب شده فضای آن بزرگتر به نظر برسد.
طبقه اول مشتمل بر فضاهایی چون اتاق کار، اتاق‌های میهمان و اتاق بازی است. زیرزمین شامل فضاهای خصوصی مالک (اتاق‌های مدیتیشن، باشگاه و آب درمانی) و عمومی (محل پارتی و استراحت میهمانان) است. ناپیوستگی فضا از داخل خود ساختمان تا نماهای خارجی آن ادامه می‌یابد. نمای خارجی نواحی ثانوی از بتن ساخته شده است، در حالی که فضاهای روشن قسمت مرکزی طبقه همکف، نمایی از شیشه و گچ کاری دارد. نمای بیرونی نواحی شب نمای ساختمان نیز از جنس سنگ بادخور متالیک است. این نمای بادخور، نور را منعکس می‌سازد و یک تضاد قوی بین تمام مصالح مختلفی که در ساخت خانه استفاه شده برقرار می‌سازد.
الزامات زیست محیطی پروژه، معماران را بر آن داشت تا در ساخت آن از مصالح سازگار با محیط زیست استفاده کنند؛ تدابیر ویژه ای نیز در جهت بکارگیری از انرژی تابشی خورشید، نور طبیعی و باد در تامین انرژی مورد نیاز ساختمان در نظر گفته شده است. در طراحی این خرد اقلیم محلی، از پاسیوها، بدنه‌های آبی، تدابیر تهویه طبیعی و راهکارهای مدیریت آب به گونه ای استفاده شده تا نیازی به استفاده از پمپ‌های گرمایی وابسته به حرارت مرکزی زمین که مصرف CO2 را به میزان قابل ملاحظه ای کاهش می‌دهند نباشد.
خانه ای منجصر به فرد در مادرید
خانه ای منجصر به فرد در مادرید
خانه ای منجصر به فرد در مادرید
خانه ای منجصر به فرد در مادرید

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]