شبکه اجتماعی گردشگری تیشینه

کوالالامپور
پیشرفته‌ترین و مدرنترین شهر مالزی است. هتل‌های مدرن سربه فلک کشیده با کلاس بین المللی، مراکز خرید جذاب و غذاهای محلی و بین المللی بخشی از جاذبه‌های این شهر است.
این شهر در حدود سال 1857 طی انقلاب صنعتی شروع به رشد کرد. پیشرفت آن توسط سه گروه انجام شد. 1: شهروندان بریتانیایی 2: ساکنان بومی مالای 3: چینی ها
پیشرفت کوالالامپور همراه شد با مهاجرت کارگران چینی، مالایی‌های روستاها و شهرهای اطراف و هندی‌های مهاجر همیشه همراه بریتانیایی ها. کم کم ساختمان‌ها و مراکز اداری شکل گرفت و کوالالامپور که روستایی بود کنار رودخانه Klang به مرور تبدیل به شهری بزرگ شد.
امروزه مرکز شهر در میدان Merdeka مرکز گذشته کوالالامپور است. ساختمان هایی نظیر ساختمان سلطان عبدالصمد، ایستگاه راه آهن قدیمی کوالالامپور و … نمونه‌های خوبی از تاثیر معماری انگلیسی می‌باشند.
قسمتی جنوبی میدان Merdeka محله چینی هاست. در Jalan petaling ، فروشگاه‌ها و دست فروش‌های غذا بیش از همه به چشم می‌خورند. در میان رودخانه می‌توانید باغ دریاچه را بیابید. محل بزرگی است که باغ پرندگان کوالالامپور، پارک پروانه‌ها و چندین باغ جذاب در آن واقع شده اند.

شبکه اجتماعی گردشگری تیشینه
شبکه اجتماعی گردشگری تیشینه

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]