کوسه‌ها را کجا ببینیم؟

کوسه‌ها را کجا ببینیم؟

کوسه‌ها در تمامی اقیانوس‌های روی زمین و تقریبا در تمام خط‌های ساحلی قاره ای زندگی می‌کنند. ۴۰ میلیون سال پیش، این موجودات از قاره قطب جنوب رفتند اما دوباره همینکه دمای هوا شروع به گرمتر شدن کرد، به آن برگشتند.
خیلی از کوسه‌ها در جاهای نزدیک خط ساحلی که احتمال پیدا کردن غذا برای آنها بیشتر است، زندگی می‌کنند؛ بقیه کوسه‌ها هم مانند کوسه‌های نوک سفید، در اقیانوس‌ها و جایی که بتوانند برای شکار غذا مایل‌ها و مایل‌ها شنا کنند، زیست می‌کنند.
تپه دریایی ای که در آن کوسه نباشد، تپه دریایی نیست!
کوسه‌ها و صخره‌های دریایی به طرز عجیبی با هم گره خورده اند چون این زیستگاه ها، یکی از بهترین جاها برای تامین غذای کوسه‌ها هستند. اما همینکه تعداد کوسه‌ها کمتر شود، تپه‌های دریایی هم در معرض نابودی قرار می‌گیرند؛ در واقع صخره‌های دریایی وقتی رونق می‌گیرند که تعداد زیادی از ماهی‌ها از جلبک‌های این صخره‌ها تغذیه کنند و در نتیجه به رشد بیشتر این صخره‌ها کمک کنند. اما بدون کوسه ها، ماهی‌های کوچک هم ناپدید می‌شوند و جلبک‌ها همه جای صخره را می‌گیرد و در نتیجه این صخره‌ها به یک زمین بایر تبدیل می‌شوند.
اگر شما اکثر گونه‌های اقیانوسی ای را که در آب‌های شور زندگی می‌کنند، از آنجا بردارید و به جای دیگری انتقال دهید، می‌میرند. اما همانطور که می‌دانید گونه‌های مختلفی از کوسه در زمین وجود دارد که حدود ۲۰ تای آنها می‌توانند در آب‌های تازه‌ی رودخانه‌ها و دریاچه‌ها زنده بمانند.
هر منطقه ای را که برای شنا انتخاب می‌کنید حتما قبل از آن درباره امن بودن آب از نظر وجود کوسه‌ها و آبزیان اینچنینی مطمئن شوید.
کوسه‌ها را کجا ببینیم؟
کوسه‌ها را کجا ببینیم؟

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]