غمگین‌ترین میمون جهان

غمگین‌ترین میمون جهان

مگین‌ترین میمون جهان لقبی است که دانشمندان چینی برای یک میمون خاص از گونه میمون‌های دماغ سربالا در نظر گرفته اند . این میمون دارای صورتی به رنگ آبی بسیار کم رنگ است بطوری که بنظر می‌رسد این رنگ در روی صورت او محو شده است .
در زمانی که دانشمندان در حال انجام آزمایشات توالی یابی بودند کاملا اتفاقی ظاهر غمگین این میمون را دیدند . از آنجایی که میمون‌ها می‌توانند شاد بودن و یا ناراحت بودن خود را در ظاهرشان نشان دهند آنها به این نتیجه رسیدند که این میمون کاملا ناامید و ناراحت است . البته دانشمندان با بررسی خانواده این میمون متوجه شدند که آنها بر خلاف خود میمون کاملا خوشحال و معمولی هستند .
نام علمی میمون‌های دماغ سربالا Rhinopithecus است . آنها انواع مختلفی از جمله میمون دماغ‌سربالای میانمار،میمون دماغ‌سربالای طلایی،میمون دماغ‌سربالای سیاه، میمون دماغ‌سربالای خاکستری و میمون دماغ‌سربالای تونکی دارند . آنها معمولا در ارتفاعات بسیار بالای ۸۰۰ تا ۴۵۰۰ متری زندگی می‌کنند .
جالب است بدانید از این انواع میمون‌های سربالا نوع خاکستری ، طلایی و میانماری داری ژن CDT1 که آنها را در برابر تابش نور فرابنفش مقاوم کرده است و اینکه آنها در ارتفاعات بالاتری نسبت به بقیه زندگی می‌کنند .
آزمایشات و اسکن‌‌های ژنومیکیاز جهات مختلف روی میمون دماغ سر بالا آثاری از انتخاب ژنی را در میان آنها نشان می‌دهد که در حالت‌های مرتبط با سازگاری آنها در ارتفاع بالا دخیل است .
غمگین‌ترین میمون جهان
غمگین‌ترین میمون جهان
غمگین‌ترین میمون جهان

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]