رودخانه معروف مکونگ

رودخانه معروف مکونگ

رودخانه معروف مکونگ، از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری کشور ویتنام است که یکی از رودخانه‌های اصلی جهان محسوب می‌شود. مکونگ یکی از رودخانه‌های اصلی جهان است که در جنوب شرق آسیا قرار دارد. مکونگ دوازدهمین رود طویل در جهان و هفتمین در آسیا است. درازای این رودخانه ۴٬۳۵۰ کیلومتر برآورد شده و حوضه آبخیز آن ۷۹۵٬۰۰۰…
رودخانه معروف مکونگ، از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری کشور ویتنام است که یکی از رودخانه‌های اصلی جهان محسوب می‌شود.
مکونگ یکی از رودخانه‌های اصلی جهان است که در جنوب شرق آسیا قرار دارد. مکونگ دوازدهمین رود طویل در جهان و هفتمین در آسیا است.
درازای این رودخانه ۴٬۳۵۰ کیلومتر برآورد شده و حوضه آبخیز آن ۷۹۵٬۰۰۰ کیلومتر مربع است که سالانه ۴۵۷ کیلومتر مکعب آب را تامین می‌کند.
یکی از جاذبه‌های گردشگری کشور ویتنام رودخانه معروف مکونگ و مجموعه جزایر اطرافش می‌باشد که قسمتی از این رودخانه در ویتنام می‌باشد.
باستان‌شناسان معتقدند، دو هزار سال از جریان تاریخ بشر در امتداد رودخانه مکونگ می‌گذرد و این رودخانه کانون فرهنگ ویتنامی و یک مسیر حمل و نقل بزرگ برای روستاییان ساکن در دلتا است.
فعالیت‌های اقتصادی مانند بازار شناور فروش ماهی، آب نبات، نارگیل، میوه‌های گرمسیری، سبزیجات، گل و عسل در حاشیه این رود رواج دارد و بخش اعظم مشاغل و درآمد خانواده‌ها را تشکیل می‌دهد.
رودخانه معروف مکونگ
رودخانه معروف مکونگ
رودخانه معروف مکونگ

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]