ونیز شرق

ونیز شرق

سوژو را گاهی ونیز شرق صدا می‌زنند البته شاید هم بهتر باشد ونیز را سوژو غرب بنامیم چون هم از ونیز بزرگ‌تر است و هم تقریبا هزار سال بعد از اینکه این شهر کانالی به وجود آمد، شهر ونیز تاسیس شد.
به گزارش سرویس بازار ایسنا، سیستم کانال‌های شهر سوژو بسیار بزرگ و پیچیده است و شبکه آن در زمین‌های کشاورزی و مناطق شهری گسترش پیدا کرده است. این شهر بی انتها و زیبا از مقاصد گردشگری محبوب مردم چین است و دیدن از آن می‌تواند بسیار لذتبخش باشد. در ادامه بیشتر درباره سوژو می‌خوانیم.
اگر از شانگهای سوار بر قطار شوید بعد از یک ساعت به سوژو می‌رسید؛ این سفر نه تنها تجربه سوار شدن بر قطار پر سرعت چین را برای شما به همراه دارد بلکه سفری راحت به شهر سوژو را فراهم می‌کند تا بتوانید در کوچه‌های آن قدم بزنید، از طعم غذاهای خوشمزه آن لذت ببرید، مردم دوست‌داشتنی آنجا را ببینید، از معماری باورنکردنی عبادتگاه‌ها و پل‌های سنگی آن شگفت‌زده شوید، در کانال‌ها قایق‌سواری کنید و جاذبه‌هایی را که در لیست میراث جهانی یونسکو هستند را ببینید.
با اینکه دلایل زیادی برای آمدن به این شهر وجود دارد اما جذاب‌ترین چیزی که گردشگران را به این محل می‌کشاند کانال‌های آب آن است. این کانال‌ها طوری در خیابان‌های شهر و کوچه‌های باریک گسترده شده‌اند که طراحی پیچیده و جالبی را به وجود آورده‌اند. با این کانال‌ها شهری به وجود آمده که با محیطی جذاب، منحصر به‌فرد و صمیمی خود در تضاد کامل با شانگهای است که پر از آسمان خراش و مغازه است.
سوژو پر از ساختمان‌های باستانی است که خیلی از آن‌ها به دلیل ساکنان معروفی که قرن‌ها پیش در آن‌ها زندگی می‌کردند، ارزش تاریخی دارند. اگر پیاده در این شهر قدم بزنید انگار به سفری در زمان گذشته رفته‌اید. می‌توانید آزادانه در کوچه‌های پر پیچ و خم و روی پل‌های نامحدود آن راه بروید و پس از مدتی خود را روی قایقی در کانال اصلی پیدا کنید.
مارکوپلو جهانگرد معروف قرن ۱۳، در سفرنامه‌های خود ادعا می‌کند که هزاران پل روی کانال‌های سوژو قرار دارد اما با این وجود امروز فقط حدود دویست عدد از آن‌ها باقی مانده است. در کنار این کانال‌ها ردیفی از مغازه‌ها، رستوران‌ها و کافه‌های زیادی را می‌بینید که خوراکی‌های خوشمزه‌ای مثل دامپلینگ و بستنی دارند. به هر رستورانی که پا بگذارید مردم دوست‌داشتنی سوژو را می‌بینید که از اینکه شما را می‌بینند خوشحال هستند و بهترین غذاهای این شهر را به شما پیشنهاد می‌دهند. می‌توانید هر غذایی که دوست دارید را انتخاب کنید و از مزه غذاهای خوشمزه این ناحیه لذت ببرید.
اما سوژو فقط شهر کانال‌های زیبا و غذاهای متنوع نیست، این شهر باغ‌های قدیمی بسیار معروفی دارد که در لیست میراث جهانی یونسکو هستند، به ویژه، باغ هامبل که قدمتی بیش از ۵۰۰ سال دارد که به اوایل سلسله مینگ برمی‌گردد و یکی از چهار باغ معروف چین است. گشت و گذار در این باغ سرسبز دو ساعت طول می‌کشد، دریاچه‌های خوش‌منظره زیادی هم در اطراف این باغ هستند که می‌توانید آن‌ها را هم ببینید.
ونیز شرق
ونیز شرق
ونیز شرق
ونیز شرق

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]