قدیمی‌ترین باغ گیاه شناسی جهان

قدیمی‌ترین باغ گیاه شناسی جهان

پارک گیاه شناسی برلین در سال 1897 تا ط1910 میلادی ساخته شده و آدلف انگلر طراحی و ساخت آن را بر عهده داشته است. در این پارک گیاهان و گل‌های گوناگونی بالغ بر 22 هزار نوع وجود دارد که در زمینی به گستره 43 هکتار برای بازدید کنندگان، گردشگران و نیز دوستداران گل و گیاه به نمایش گذاشته شده اند. جالب است بدانید که نخستین گردآوری و کاشت گیاهان گوناگون برای گسترش بخشیدن گیاهان خانگی و گلخانه ای در برلین در سال 1573 میلادی، انجام شد. این کار با تلاش یک باغبان در باغ میوه و آشپزخانه کاخ شهر برلین انجام گرفت و به این صورت نخستین باغ گیاهی یا گیاه شناسی "Botanical Garden" در برلین به وجود آمد که البته این باغ هنوز هم وجود داشته و گسترش نیز پیدا کرده است.

نخستین گردآوری و کاشت گیاهان گوناگون برای گسترش بخشیدن گیاهان خانگی و گلخانه ای در برلین در سال 1573 میلادی، انجام شد. این کار با تلاش یک باغبان در باغ میوه و آشپزخانه کاخ شهر برلین انجام گرفت و به این صورت نخستین باغ گیاهی یا گیاه شناسی "Botanical Garden" در برلین به وجود آمد که البته این باغ هنوز هم وجود داشته و گسترش نیز پیدا کرده است.
یکی از برنامه هایی که در این پارک اجرا می‌شود، کاشت گیاهان و گل هایی است که در جهان کمیاب بوده و یا در خطر نابودی قرار دارند. در این باغ گونه‌های مختلف از قبیل گیاهان سردسیری، گل و گیاه نواحی خشک و منطقه‌های استوایی و مرطوب به طور جداگانه نگهداری می‌شود. باید اشاره کرد که این گیاهان را به دو دسته گونه‌های سالیانه و همیشگی و گونه‌های یک ساله دسته بندی کرده اند.
قدیمی‌ترین باغ گیاه شناسی جهان
قدیمی‌ترین باغ گیاه شناسی جهان
قدیمی‌ترین باغ گیاه شناسی جهان

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]