زیستگاه جنگل‌های بارانی استوایی دبی

زیستگاه جنگل‌های بارانی استوایی دبی

در سپتامبر ۲۰۱۶ یکی دیگر از این جاذبه‌های زیبا و ویژه در دبی افتتاح شده است که بزرگ‌ترین سیاره سبز دبی است.جمیرا حالا زیستگاه جنگل‌های بارانی استوایی شده است، این سیاره یک گنبد زیستی مستقل است که در آن شاهد انواع مختلف گیاهان و جانوران هستید. رطوبت داخل این گنبد بزرگ (که شکل ظاهری آن اصلا شبیه گنبد نیست) همیشه در حدود ۷۰ درصد است تا شرایط محیطی برای رشد گیاهان و جانوران جنگل‌های بارانی فراهم شود. بزرگترین سیاره سبز دبی در خیابان شیخ زاید قرار دارد و و از اول سپتامبر ۲۰۱۶ به روی عموم باز شده است. این سیاره پر از گیاهان مختلف است بطوری که بیش از ۳۰۰۰ گونه گیاهی و حیوانی زمین در آن وجود دارد. در این سیاره با درختی مصنوعی روبرو می‌شوید که با ۲۵ متر ارتفاع بلندترین درخت مصنوعی جهان است. این درخت که کل ارتفاع منطقه سرپوشیده این محل را گرفته است درختی واقعی نیست اما گیاهانی طبیعی بر روی آن کاشته شده است که می‌توانند رشد کنند و این به این معنی است که این درخت در سال‌های آینده سرسبز‌تر از الان می‌شود.
وقتی در داخل این سیاره زیبا قدم می‌زنید در گوشه و کنار آن آکواریوم هایی را می‌بینید که محلی برای نمایش و زندگی خزندگان و انواع مورچه‌ها هستند. اما شاید زیباترین جانورانی که می‌توانید در این آکواریوم ببینید پرندگان باشند، پرندگانی رنگارنگ و زیبا که در جای جای این جنگل از شاخه ای به شاخه دیگر پرواز می‌کنند. از دیگر جانوران خاص این سیاره جوجه تیغی‌ها می‌باشند آن‌ها حیواناتی شبانه هستند و اگر می‌خواهید آن‌ها را سرحال ببینید بهترین زمان برای دیدن آن‌ها بعد از ساعت ۶ عصر است. کوروکودیل، سوسمار و مارهای سبز از دیگر موجودات این محل هستند. در این جنگل می‌توانید کوالا، خرس‌های درختی تنبل را ببینید که با این که می‌توانند آزادانه در طبیعت اطراف گشت و گذارکنند اما بیشتر وقت‌ها بر روی شاخه درختان لم داده اند.
کوالا در سیاره سبزسازنده این سیاره شرکت مراس است و هدف از طراحی این سیاره را این می‌داند که نمونه کوچکی از اکوسیستم سیاره زمین را نشان بدهد. این محل برای دوست داران طبیعت بسیار بینظیر است چون در آن می‌توانند اعماق طبیعت جهان را جست و جو کنند. در این سیاره برای کودکان یک پارک تفریحی آبی در مقابل ساحل قرار دارد که لحظات شادی را برای آن‌ها به وجود می‌آورد. همچنین در اینجا برای مدارس دبی برنامه‌های آموزشی ترتیب داده شده است و ۱۵ برنامه مختلف آموزشی برای کودکان بین ۳ تا ۱۴ سال برگزار می‌شود. این سیاره موزه محیط زیست است و در آن می‌توانید هم چیزهایی زیبا ببینید و چیزهای مهمی درباره طبیعت یاد بگیرید. برای آمدن به این سیاره می‌توانید هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب به ساحل جمیرا بروید، هزینه ورودی آن برای بزرگسالان ۹۵ درهم و برای کودکان بین ۲ تا ۱۲ سال ۷۰ درهم است.
زیستگاه جنگل‌های بارانی استوایی دبی
زیستگاه جنگل‌های بارانی استوایی دبی
زیستگاه جنگل‌های بارانی استوایی دبی

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]